Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Nybliven student, läser Music Engineering på Rockcity, Hultsfred. Är inte alls tråkigt än så länge iallafall och ser inte ut att bli särskilt mycket tråkigare framöver när vi börjar med musikproduktion och programmering  😉

Där ja! Jag jobbar som utbildningsledare för Digital Mediadistribution på RockCity i Hultsfred. Vi kanske har sprungit på varandra då? 🙂

Jo, I know who you are.. Har sett dig springa förbi några gånger men du lyckas alltid se så jäkla upptagen ut så jag har inte kommit mig för att presentera mig 😉

I see... Jo, upptagen är jag. Men tid att säga "hej, hopp" har jag! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Musikproducent/låtskrivare och frilansjournalist. Jobbar i eget bolag tillsammans med min bäste polare. Livet är så fantastiskt att jag faktiskt är livrädd hela tide och bara går och väntar på den stora katastrofen som ska sabotera allt. Man blir aldrig riktigt nöjd, med andra ord. För mycket att förlora gör en nojig.

Att jobba med sin "hobby" har både för och nackdelar....själv jobbar jag som pianotekniker och för det mesta stämmer jag instrument på olika institutioner och olika artister vid konserter. Det är jag som alltid måste ha tyst omkring mig när jag jobbar och kan få ett helt soundcheck att ställa in om tiden är tajt 😆 men att alltid omge sig med ljud kan vara tröttande...var nere på Frankfurtmässan i våras och blev stentrött efter tio minuter i pianohangaren sånt j-la larm...samma när man kommer hem efter en arbetsdag så sätter man sig sällan ner vid flygeln...ändå lyckas jag vara rätt så produktiv i låtgörandet men det är en annan pryl...men visst ljud... och man känner sig trött för det mesta...så även om jag känner mig priviligerad att inte ha jobbångest på söndagskvällen så skulle man säkert må bra av ett jobb där man inte har så mycket ljud runt sig 😄😮

Edit: mitt dagens I-landsproblem :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

...själv är jag arbetsökande. Funderar på att söka jobb som fingerskarvsmaskinsoperatör.

Man får se... :rolleyes:😛

Edit: Slutade på Skogsvårdstyrelsen efter 2 månader. Vilket skit. Min arbetsledare visste inte ens vad jag skulle göra där. Gröna jobb projekt. Sånt skit ska man akta sig för............

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

tRasH cAn maN (oregistrerad)

Jobbar på ett Malmö-baserat företag, Comintegra, som hjälper människor i utanförskap.

Jag jobbar 240 timmar i månaden på ett drogfritt boende strax utanför Hässleholm. Det hela går ut på att ge fd. missbrukare en grund att stå på i samhället; Boende, utbildning, sysselsättning och social gemenskap.

Kul? Ja emellanåt då jag känner att jag bidrar till ett bättre liv för andra.

Inte kul när människor man skapat relationer till går ut och missbrukar igen.

Utöver detta producerar jag lite lokalförmågor, rycker in som ljudtekniker nån gång, frilansat för SR och försöker få ihop en juste "low-bit" studio (baserad på c64, amiga och nintendo gameboy).

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jobbar....?

Jag är frilansande predikant och trivs gôrbra med det....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar heltid som telefonförsäljare på ett företag som heter Resultat och säljer mobiltelefoner via telefon hela dagarna. Har även haft andra uppgifter inom samma företag som tex. IT-stöd på kontoret i Härnösand, men trivdes bättre som säljare.

- Kul, men ser ingen framtid inom just telefonförsäljning..

Producerar musik på fritiden (när man har tid) och har diverse frilansprojekt på G. Har även bestämt mig för att starta ett företag inom musikproduktionsbranschen. Håller för fullt på med att fila på hemsidan för företaget..

-Skitkul!

Extraknäcker som DJ ungefär en gång i månaden på en av krogarna här i Härnösand.

-Supernajs!

Hoppas intresseklubben antecknat! 😆

Redigerat av Jojje84
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok 😄 För alla som undrat: Jag jobbar som egen företagare..Konsult 😎 ..o det är roligt förutom bokföring o att betala skatt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Logistikutveckling på Permobil i Timrå. Försöker få material- och informationsflöden att fungera så bra som möjligt. Vad jag egentligen gör? Det vete f-n, men jag får min lönecheck varje månad så jag funderar inte så mycket på det.

Efter jobbet är man pappa till en liten flicka och har ett barn till på G (månadsskiftet jan-feb) så tiden till musiken är mycket knapp. För att inte tala om platsen - har en MYCKET liten "studio" på kontoret hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eget företag inom informations service. Närmare bestämt annons statistik i Sveriges samlade press.

Jättekul! ....(OOPS näsan växte på mig där men det är roligare än många andra jobb jag har haft i mitt liv, och framför allt är det skönt att vara sin egen)

Redigerat av Hellecaster
Link to comment
Dela på andra sajter

laregina (oregistrerad)

Har de senaste åren jobbat som VB på ett äldreboende eller Hell-hole som vi så passande kallar det. Men också undervisat i instrument och hållit i barnkörer

(Har fått kulturstipendium för mitt kulturarbete med barn) men som allt annat nu för tiden har jag blivit tvungen att lägga ner verksamheten och 50 barn har blivit av med sina undervisningar. Det borde vara förbjudet att lägga ner musikskolor.

So back to hell-hole i januari...

Linda

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterar med mitt nya jobb.

Jobbar som ljudtekniker och musiker på Engelen här i Sthlm.

Lite annorlunda arbetstider än jag haft förut men det passar mig bra (man får sova ut varje dag) 🙂

Planen/drömmen är att hitta en billig lokal i närheten av där jag bor för att kunna spela in akustiska instrument såsom trummor och uppmickade instrument eftersom det är det jag tycker är absolut roligast när det kommer till studioarbetande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Formger och redigerar tidningar. Jobbar mest hemifrån, man får mycket gjort - men lite asocialt är det.

Håller med om musikskolorna, har själv grunden därifrån. Satsningar på musikskolor behövs, det fångar upp de som inte annars har en naturlig väg in i musiken, men som gärna skulle vilja hålla på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Projektledare/röstskådespelare på sveriges största dubbningsstudio.

Har du varit röst för någon tecknad figur och isf vilken? 😉

Har gjort en massa som går på Cartoon Network. Huvudroller är bl.a. Lucien i Cramp Twins (första 52 avsnitten), Nummer 2 i Kids Next Door, Clam i Camp Lazlo, Torkel i Forster Hem. Har även sjungit några ledmotiv. Biofilmer jag varit med och gjort biroller i bl.a. Herbie, Valiant, Maskens Återkomst, Lilla Kycklingen.

Innan jag blev projektledare var jag ljudtekniker och spelade bl.a. in all svensk dialog till Polarexpressen. Jag var även mix-supervisor vid mixningen i Pinewood studios i London med Bond-mixaren John Hayward. Det var mäktigt! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...