Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 1 år senare...

Jag jobbar som servicetekniker och lagar en massa gamla skitkopiatorer hela dagarna. Jag blir skitig, får oftast skäll och gnäll av både kunder och chefer, hinner oftast aldrig äta lunch pga stress, kommer förmodligen dö 20 år tidigare av cancer orsakat av all toner jag andas in, och dessutom tjänar jag 16k i månaden - ungefär som en estnisk tegelarbetare. Till råga på det jobbar jag ca 10-15 övertidstimmar i veckan som jag inte får extra betalt för, och eftersom jag också är IT tekniker får jag ibland jobba nätter när en server strular nånstans.

Kvalificerar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Reparerar gitarrer på Gitarrmakaren i Göteborg. Vickar ibland som slöjdlärare trä & metall. Spelar gitarr i bluesband till och från. Jag har arbetat i gitarrverkstan sedan 1985. De flesta jobb blir nog tråkiga om man håller på för länge.

Redigerat av Åke Björnstad
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Själv titulerar jag mig som professionell slöfock. Undviker arbete så långt och länge det bara går. Finns inget tråkigare i livet än att jobba. Tar bara massa onödig tid och energi av en. Har kanske jobbat sammanlagt runt 7 de senaste 25 åren. Och på deltid är jag en forumförstpestare här. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Reparerar gitarrer på Gitarrmakaren i Göteborg. Vickar ibland som slöjdlärare trä & metall. Spelar gitarr i bluesband till och från. Jag har arbetat i gitarrverkstan sedan 1985. De flesta jobb blir nog tråkiga om man håller på för länge.

Åhåå, hur mycket skulle det kosta för mig om ni kollade på min danelectro? 😄

Jag frilansar som fotograf och webdesigner med eget företag. Det är skitkul, speciellt när man inte är bunden till några tider förutom när man ska ut och fota. Jag kan gå upp kl 17 på en arbetsdag om jag känner för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pluggar heltid på högskolan med inriktning IT, Medier och design.

Spelar en hel del gitarr i blandade uppsättningar. Om någon har vägarna förbi Mellbystrand i sommar så spelar jag där varje fredag och lördag i sommar från Midsommar och framåt 😛

Jobbar även extra på AISAB's bårtransport. Mycket intressant och utvecklande arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar som slagverkslärare deltid och spelar in resten. Till hösten läser jag musikhögskola i Malmö. Kunde inte varit bättre! :-D Ja just det, jag är husse till två liv också. Det är lite av ett heltidsjobb emellanåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan svarat i en annan del av forumet men okej repriser är kul om man inte sett dem förr. 😛

Just nu jobbar jag på Sveriges största studieförbund som musiker, arrangör, cirkelledare, inspiratör å allt möjligt som har med musik å kultur att göra. Grymt kul och inspirerande! Mycket med ungdomar men spelar även för gamlingar och ölstinna herrar å damer vissa helger. Räcker först å främst till nyår men jag hoppas det håller i sig låååååång tid och det hänger ju på hur mycket verksamhet jag har igång. Fritidsintresse å jobb vävs samman och det är absolut inte tråkigt. Bara lite svårt att skilja på ibland.

Var tidigare på bibblan med liknande arbetsuppgifter.

Och före det målare å arbetslös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är mitt lilla multinationella enmannaföretag som jag driver privat bredvid mitt riktiga jobb som motivationspedagog till Anna book. 🙂

EDIT: Jag såg just vart du jobbade. Kommer det mycket från Belanor?

Inte vad jag vet..jag har inte sett några varor mærkta Belanor æn så længe. Men ska hålla utkik!

How come?

Link to comment
Dela på andra sajter

chrillen (oregistrerad)

Jaha! Håll er för skratt eller gäspa inte käken urled...... Logistiker, sysslar med material- och informationsflöden om dagarna och byter blöjor och skumpar ickesovande ungar på nätterna. Musik va fan är det?!?!?! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar en hel del gitarr i blandade uppsättningar. Om någon har vägarna förbi Mellbystrand i sommar så spelar jag där varje fredag och lördag i sommar från Midsommar och framåt 🙂

Var? Ska vara där ett par veckor i juli. (Södra änden, mot Skummeslöv till.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lärarvikarie på högstadienivå, knalla runt och försöka motivera 15-åringar som snart ska ha sommarlov att försöka få något gjort under lektionstid för att de ska slippa sommarskola... Bitvis uttröttande med gapiga moppekillar som aldrig lyssnar och allt vad det är, men överlag rätt trevligt, särskilt när allt rullar på och folk faktiskt gör vad de ska göra så att man får hjälpa dem med något vettigt istället. Död åt mobiltelefonen!

Mer kul än tråkigt, dock kassa tider, 40 timmar i månaden blir man inte rik på! Sommarlov för de små krypen snart, så dags att hitta något nytt med lite fler timmar och bättre betalt. Förslag någon?^^

Redigerat av Fertan
Link to comment
Dela på andra sajter

Truckförare/Lagerräv (heltid) samt Kampsportsinstruktör(MMA/Ultimate Fighting)(10-12tim/v) + övrig egen träning

Trivs med båda, riktigt skön kombo 😄 På en skala från 1-10 där 10 är PARADIS och 1 är RUTTET får jag väl säga en 7a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...