Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Ljud/ljustekniker, Spanien.

Åh, vad tråligt för Dig, Nudel! Är det ledsamt? Vill Du byta? Jag vill, jag var först! Jag jobbar som ljudlärare. Har fin-fin studio. Har fem fina datorer med Protools och Logic Pro i sig. Sen har jag en egen bärbar med samma saker. Skall vi byta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Säljare av tillbehör/reservdelar till gruvindustrin i hela världen på heltid, Deltidsbrandman på deltid... 😉

Egen företagare ljud/ljus/PA/Disco på den tid som blir över

Blivande studioägare oxo då förståss...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte ens vad jag ska kalla min sysselsättning. Proffessionell ändra-font-size-i-lotus-notes-dokument nånting...

Nä men det är väl ungefär vad jag får göra, redigera dokument i lotus notes och ibland har man tur och får göra nåt litet javascript också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att bli utmobbad: Jag skriver manualer.

Jag har dessutom väldigt bra disciplin så jag tar inte med mig jobbet hem på kvällarna. Skulle aldrig få för mig att läsa en manual utan att få betalt för det. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

haha. folk har ju fancy jobb. själv jobbar jag 75% på ICA där jag sitter och räknar miljonerna på kontoret (bokföring och redovisning).

resten av all tid ägnar jag åt musikaliska extravaganser i diverse former.

ok. jag är discjockey också. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Har pluggat till ljudtekniker på SAE o har för en tid sen startat upp en liten ljudfirma. Jobbade parallellt med att köra dumper under pluggtiden och för o få ihop pengar till utrustning. Saker o ting börjar ordna upp sig och jag börjar komma igång så smått... Har inte gjort klart med marknadsföringen än men det e på G.

Målet är att kunna försörja sig på det här ungefär:

1. Mobil studio bestående av digitalmixer (01v96 med 24I/O 😄 ) med massa micar och laptop. Kunna sticka iväg till små bands replokaler och slänga ihop nån typ av inspelning o sen hem och mixa i lugn och ro.

2. Live tekniker med mixern med eller utan mitt PA (lite CerwinVega prylar).

3. Disco nörd - spela musik på fester och tillställningar och annat jox. 😆

Kan bli tufft och slitigt men kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Marknadskoordinator på läkemedelsföretag, skriver mycket text, formulerar, copy etc. vilket man får igen i textförfattandet +en del statistikbearbetning och projekt men det är inte direkt drömjobbet. 😛

Problemet som jag ser det; när man jobbar 40+timmar...hur faan ska man då ha tid att skriva den där hiten, frustrerande?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet som jag ser det; när man jobbar 40+timmar...hur faan ska man då ha tid att skriva den där hiten, frustrerande?!

Det är därför jag hoppas att jag får 80%-tjänsten på Elgiganten där jag jobbat i sommar 😛

Så kanske man har en liten sportmössa att skriva/producera nästa pop-hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hankar mig. Som musikant, projektledare och projektassistent i musikrelaterade projekt och snart förhoppningsvis som musikproducent. Just det, samt 13 % musiklärare på waldorf för de där månaderna då inget funkar...

Jävligt kul. Om det inte vore för att man är så fattig hela tiden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar som fritidsledare på ett engelsktalande fritids.

Det är inte alls tråkigt, t.o.m. ganska kul.

Trist dock att jag måste städa plan 5 varje kväll när vi stängt, inkluderande 2 klassrum och en toalett.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Glaader (oregistrerad)

Musikproducent/låtskrivare och frilansjournalist. Jobbar i eget bolag tillsammans med min bäste polare. Livet är så fantastiskt att jag faktiskt är livrädd hela tide och bara går och väntar på den stora katastrofen som ska sabotera allt. Man blir aldrig riktigt nöjd, med andra ord. För mycket att förlora gör en nojig.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jobb? Vad är det?

Det låter jobbigt!

🙂

Utbildad ekonom. Går till ett ställe och sysslar med statistik bl.a., så sätts det sedan in kronor på ett konto. Det kanske är det som kallas jobb?

F.ö. försöker jag starta eget förlag och bolag. Med inriktning på mina intressen.

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två jobb (hade tre ett tag), egen firma och arbetar en hel del ideelt för Röda Korset... och första barnet är på väg.

Mitt ena jobb (halvtid) är som försäljare av exlusiva armbandsur, det är superskoj! Man träffar mycket trevligt folk hela dagarna.

Mitt andra jobb är som systemutvecklare på ett mindre IT-bolag, det suger för det mesta, men kan vara ganska kreativt ibland.

Min firma är under uppstart, så jag vill inte säja för mycket än, men jag kommer att importera en specifik produkt från USA. Det kommer att bli grymt roligt!

Röda Korset tar upp mycket av min lediga tid, då jag är utbildad Första Hjälpare/Livräddare. Arbetar ofta på festivaler, stadsfester, sportevenemang m.m. Grymt roligt, fast kan vara rätt slitigt också.

På fritiden gör jag musik!

Störst av allt är natuligtvis att man ska bli far snart! Kommer nog att få dra ner lite på övriga aktiviteter då 😛

/peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Bygger trådlösa hörseltekniska hjälpmedel på ett Sveriges ledande företag i branchen. Inspirerande och roligt!

Helgmusiker 🙂

Redigerat av Dreamland Project
Link to comment
Dela på andra sajter

Störst av allt är natuligtvis att man ska bli far snart! Kommer nog att få dra ner lite på övriga aktiviteter då 😮

Ja, jisses! Jag kan bara lova dig att du står inför det största och vackraste livet kommer att ge dig. Den största kärleken vi möter i livet är kärleken till barnen. Inget annat betyder något i jämförelse, inte ens musik.

Tack och lov behöver man inte utesluta musiken för det, en viss simultankapacitet klarar väl även vi män av! Men jag blev blixtförälskad första gången jag såg min förste son och nu har jag två! Tänk dig, bara: En förälskelse som aldrig går över, i en människa som är "perfekt" från början och sedan hela tiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

har fått nytt "extrajobb" precis.. som roddare! haha. slavgöra, men fan jävligt kul. dock väldigt osäkert, är inte ens säker på att det kan kallas extrajobb. men man lär sig faktiskt en hel del om mickning och kopplingar och ljudbild och allt möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nybliven student, läser Music Engineering på Rockcity, Hultsfred. Är inte alls tråkigt än så länge iallafall och ser inte ut att bli särskilt mycket tråkigare framöver när vi börjar med musikproduktion och programmering 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Nybliven student, läser Music Engineering på Rockcity, Hultsfred. Är inte alls tråkigt än så länge iallafall och ser inte ut att bli särskilt mycket tråkigare framöver när vi börjar med musikproduktion och programmering 😮

Där ja! Jag jobbar som utbildningsledare för Digital Mediadistribution på RockCity i Hultsfred. Vi kanske har sprungit på varandra då? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nybliven student, läser Music Engineering på Rockcity, Hultsfred. Är inte alls tråkigt än så länge iallafall och ser inte ut att bli särskilt mycket tråkigare framöver när vi börjar med musikproduktion och programmering  🙂

Där ja! Jag jobbar som utbildningsledare för Digital Mediadistribution på RockCity i Hultsfred. Vi kanske har sprungit på varandra då? 🙂

Jo, I know who you are.. Har sett dig springa förbi några gånger men du lyckas alltid se så jäkla upptagen ut så jag har inte kommit mig för att presentera mig 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...