Jump to content
Annons

2-3% tjejer på Studio forum. OK eller ej?


alcedo

Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?  

113 röster

  1. 1. Tycker du att endast 3% damer på Studio forum är OK?

    • Ja
      38
    • Nej
      56
    • Vet ej
      13


Recommended Posts

Gallupen om könsfördelning visar på c:a 3% tjejer här på Studio forum. Vad tycker vi om det? Var finns alla musikbegåvade tekniska tjejer? Eller finns de inte? Detta kanske inte ens anses vara ett problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 155
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Om det är "OK" eller inte tycker jag är en lite underlig formulering, eftersom man inte så lätt kan skylla det på någon specifik eller kräva att nån enskild ska göra något åt det, men jag tycker det är olyckligt. Hur ska jag rösta då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar ni att man ska göra då? Tvinga tjejer att hålla på med sånt här? 😱

Ja det gör vi. Vi tvingar dem....

Ärligt talat låt saken bero. De flickor som vågar sig hit är välkomman.

Tack tack, du är så snäll. 😳

/L

Edit: Completely out of Edits...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejer är välkommna, men jag anser inte att detta är något stort problem då dom frågor som dyker upp ändå inte är könsrelaterade. Men du verkar tycka att detta är ett jättestort problem då du dragit igång två trådar i ämnet. Annars kanske det finns mer lämpade ställen att träffa kvinnor på än här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du verkar tycka att detta är ett jättestort problem då du dragit igång två trådar i ämnet. Annars kanske det finns mer lämpade ställen att träffa kvinnor på än här.

Haha. Indeed.

Påminner mig om ett mail jag fick av någon på forumet. Han hade sett min avatar och i tron att jag var av honkön mailade han mig och ställde lite frågor om min musik. När han insåg att jag hette Leo, och alltså var kille, bad han om ursäkt och var inte intresserad av någon fortsatt korrespondens. Ser jag verkligen så damig ut på bilden? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser jag verkligen så damig ut på bilden? 🙂

Ärligt? Kanske lite men det är nog pälskragen som gör det.

Hursomhelst så är du en ful tjej 😉

Du är en ful tjej! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gallupen om könsfördelning visar på c:a 3% tjejer här på Studio forum. Vad tycker vi om det? Var finns alla musikbegåvade tekniska tjejer? Eller finns de inte? Detta kanske inte ens anses vara ett problem?

Är det ngn särskild du saknar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner mig om ett mail jag fick av någon på forumet. Han hade sett min avatar och i tron att jag var av honkön mailade han mig och ställde lite frågor om min musik. När han insåg att jag hette Leo, och alltså var kille, bad han om ursäkt och var inte intresserad av någon fortsatt korrespondens.

Vad krävs för att du ska berätta vem det var? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner mig om ett mail jag fick av någon på forumet. Han hade sett min avatar och i tron att jag var av honkön mailade han mig och ställde lite frågor om min musik. När han insåg att jag hette Leo, och alltså var kille, bad han om ursäkt och var inte intresserad av någon fortsatt korrespondens.

Vad krävs för att du ska berätta vem det var? 🙂

Att jag hittar mailet. Det verkar ha försvunnit när jag gick över till Thunderbird. Letade efter det häromdagen faktiskt. Men det var någon nykomling då, vet inte ens om personen är kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du verkar tycka att detta är ett jättestort problem då du dragit igång två trådar i ämnet. Annars kanske det finns mer lämpade ställen att träffa kvinnor på än här.

Haha. Indeed.

Påminner mig om ett mail jag fick av någon på forumet. Han hade sett min avatar och i tron att jag var av honkön mailade han mig och ställde lite frågor om min musik. När han insåg att jag hette Leo, och alltså var kille, bad han om ursäkt och var inte intresserad av någon fortsatt korrespondens. Ser jag verkligen så damig ut på bilden? 😄

Det är pälsen. Utan tvekan! 😛

För övrigt anser jag att vi får (köns)kvotera intaget av nya medlemmar på forumet. Kvotering känns alltid rätt eftersom man är garanterad rätt kompetens.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du verkar tycka att detta är ett jättestort problem då du dragit igång två trådar i ämnet. Annars kanske det finns mer lämpade ställen att träffa kvinnor på än här.

Haha. Indeed.

Påminner mig om ett mail jag fick av någon på forumet. Han hade sett min avatar och i tron att jag var av honkön mailade han mig och ställde lite frågor om min musik. När han insåg att jag hette Leo, och alltså var kille, bad han om ursäkt och var inte intresserad av någon fortsatt korrespondens. Ser jag verkligen så damig ut på bilden? 🙂

Haha, han ville alltså inte ha dig för din musik. 😛 Det om något är väl diskriminering. 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt anser jag att vi får (köns)kvotera intaget av nya medlemmar på forumet. Kvotering känns alltid rätt eftersom man är garanterad rätt kompetens.

😆

Utan tvekan! 😄 Då skulle vi få mycket bättre diskussioner... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Letade efter det häromdagen faktiskt.

Aww.. Leo vill läsa gamla kärleksbrev och bli alldeles varm och pirrig i kroppen 😏

/Majken

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag tycker vi har fullt med tjejer här, en del av dom riktigt aktiva medlemmarna verkar ju lida av pms ibland. 😛

Men på en seriösare not, vi behöver mera musiker med talang om det då sen är en kvinna eller en hubba i från pajala så är det väll skit i samma.

Redigerat av Desecrated
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...