Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Jag jobbade tidigare som kyltekniker men pluggar ljud för tillfället. Det är ju intressant men livet som student är väl kanske bland det sämsta man kan ha. Man bekymrar sig ständigt för ekonomin och så kan man knappt ha nåt roligt alls. Dock blir jag förhoppningsvis klar till sommaren så det blir jobbsökande under våren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobb är ett nödvändigt ont. Iallafall från och med sommaren 2008, då CSN säger tack och hej. Jobb för mig har hittills bara varit förknippat med måsten, ångest och tristess. Tror inte att det kommer förändras bara för att jag skolat om mig. Jobb suger. Per definition. I min värld. Önskar jag kände annorlunda. Och jag säger grattis till alla som känner annorlunda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tagit ett sabbatsår och söker enklare tjänster på bank och finanssektorn för att veta vilken inriktning jag vill läsa fortsättningsvis.

Har ett och ett halvt år kvar på utbildningen till civilekonom.

Vill aldrig förknippa musik med måsten. Därför är det en hobby och kommer alltid vara så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utvecklingsingenjör, ritar maskiner/maskindelar till en läkemedelsindustri, försöker få saker att gå snabbare, säkrare och till lägre kostnad. Faktiskt riktigt kul! Ofta innefattar arbete även banka och slå, montera ihop eländet man har ritat etc, riktigt roligt.

Till alla er som är rädda för att börja jobba kan jag bara säga att satsa på ett fritt och roligt jobb och kanske inte det som ger tusen spänn mer i månaden, innehåll och trivsel är jätteviktigt!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Till alla er som är rädda för att börja jobba kan jag bara säga att satsa på ett fritt och roligt jobb och kanske inte det som ger tusen spänn mer i månaden, innehåll och trivsel är jätteviktigt!

Absolut!

Trivseln är mycket viktigare än en högre lön.

Själv jobbar jag med att reparera streckkodsscanners - från de små som används i butiker, till de stora som används i industrin, logistikföretag och flygplatser. Det är kul eftersom det handlar om både elektronik, optik och mjukvara - och alltså varierat så att dagarna går snabbt.

Annars kan jag gladeligen erkänna att jag har jobbet för att ha råd med ett drägligt liv och kunna syssla med musik. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Dariuz (oregistrerad)

Snart färdig läkare... Otroligt roligt, även om det snor en hel del tid från musiken. Så om någon har några medicinska spörsmål är det bara att höra av sig till mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar se på 3-4 filmer om dagen, plinka på gitarrerna eller pianot, läsa böcker, försöka skriva böcker, träna lite lagom och dricka Cognac(Monopol eller De Luze).

Jag är alltså en slacker, eller så är jag arbetslös, välj själva!

Någon som behöver anställa en alltiallokille någonstans i Lundregionen? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart färdig läkare... Otroligt roligt, även om det snor en hel del tid från musiken. Så om någon har några medicinska spörsmål är det bara att höra av sig till mig!

Häftigt 😎

Träffar sådana som dig varje natt *lol*

Inom vilket område ska du jobba?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hankar mig. Som musikant, projektledare och projektassistent i musikrelaterade projekt och snart förhoppningsvis som musikproducent. Just det, samt 13 % musiklärare på waldorf för de där månaderna då inget funkar...

Jävligt kul. Om det inte vore för att man är så fattig hela tiden...

Det var då...nu jobbar jag dagtid på statligt arkiv som digitaliserare, vilket är en mer inrutad tillvaro men förvånadsvärt tillfredsställande och roligt. Jag får sitta med Pro Tools och lyssna på folkmusikinspelningar och jazzkonserter medan de tankas ner till datorn, lite redigering, kanske skanna in lite bilder. Och när jag får tråkigt så har jag möjlighet att planera in kortare insamlingsprojekt....

...nu väntar jag bara på besked att jag får hålla på ett år till, pappa Reinfeldt var - förvånansvärt nog - snäll och pytsade ut en fetpeng till accesprojektet som min tjänst ingår i. Så nu ska kulturrådet fördela stålarna.... 20 februari får vi veta, håll tummarna åt mig! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste det! jag hade det tråkigaste jobbet =(

Edit: eller tja tråkigt och tråkigt. Det är slitsamt.

är oxå rörmockare på ett litet företag som jag är delägare i.

Men även konstnär o allmänt intresserad av att leva

vvs är slitigt...men roligt många gånger

ynot

Fan va tråkigt skivigt men men

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...