Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fasiken, är det bara jag som är arbetslös? Alla verkar ha fina restaurang-, media- och kontorsjobb.

Ähh ... det handlar ju bara om att skryta hajjar du väl. Det är som när Gene Simmons hävdar att han har bonkat 5 000 brudar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Jobbar på Skogsvårdstyrelsen. Skittråkigt som fan är det.

Måste säga att du har valt ett passande namn här på forumet 🙂

🙁😉🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

abc

Redigerat av FuJiSuN
Link to comment
Dela på andra sajter

Aah...Jag vill också ha ett jobb.. 🙂

Jag har hamnat i lådan där jag sitter tillsammans med invandrade, tandläkare, ingenjörer, läkare, arkitekter etc etc vars enda chans till jobb är att starta en pizzeria, fruktaffär eller köra taxi. Fast jag är född i SDverige. Det gör mig galen. Jag är 28 och har under alla år som arbetsökande inte fått svar på en, observera (1!!) söknad hittills. inte heller har jag blivit kallad på en (1) arbetsintervju hittlills.

Varför? Ingen aning, men jag börjar misstänka att det kan ha samband med mitt konstiga namn. Jag heter Adel Megherbi. Är jag dum i huvudet? inte alls, jag klarar med lätthet mensas onlinetest. Skolan glider jag igenom med högsta betyg trots att jag lägger mkt lite tid på studier.

Jag e less på skiten till den grad att jag överväger att inte bo här utan när jag e klar med mina studier planerar att dra utomlands. Det känns mkt trist, Sverige är mitt hemland och kommer alltid att finnas i mitt hjärta, men samtidigt skäms jag över att tillhöra ett av världens mest främlingsmisstänksamma folk. 🙁

Och kom inte dragandes med klychan att den som vill få ett jobb kan få det, den som vill.... osv. Ty ni kommer att återfödas som brytande, svartmustiga blattar i detta land! ( man behöver inte vara svartmustig, det räcker med svart hår och/eller ett "konstigt" namn). Det är ett djävla gissel ska ni veta! Ja har slutat att skriva ut mitt fulla namn när jag söker jobb. Att byta namn och ta rollen som adopterad(vilket ligger lite högre i status) går under min värdighet även om tanken slagit mig många gånger. Jag tänker inte böja mig inför inskränkthet och människoförakt. Vi ses på Jorden..

Ja, vad säger man? Det är förjävligt!!! 😄🙁😛

Lycka till mannen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Om man ändå hade ett jobb 😎 ..har gått hemma hela sommaren utan att få ihop allt för mycket stålar. På terminerna går jag däremot på Porhälla Gymnasium. Är det någon som gått dått där så är svaret ja, Lilja jobbar fortfarande kvar!

Fetaste jobbet har ju annars 91:an. Kanske redan kommit fram här men jag såg i en annan tråd att han tecknar 91:an i serietidningar...cooooooooolt.. 😛

EDIT: Läste FuJiSuN's inlägg. Det är ju skandal 😄 Hoppas det löser sig

EDIT 2: Glömde att svara på hur tråkigt det är, alla ämnen utan musik, idrott och förhoppningsvis ekonomi är svintråkiga.

Redigerat av The Edge
Link to comment
Dela på andra sajter

aaah...en till Norrköpingsbo.

själv går jag Medie & Kommunikations prgramet på Universitetet i Norrköping. Helt ok utbilding, trivs bra med. kanske ska söka om dock till Producent programet kanske man kan lära sig ett och annat nytt så man blir ennu mer skillad musiker 😆

peace, out!

Link to comment
Dela på andra sajter

aaah...en till Norrköpingsbo.

själv går jag Medie & Kommunikations prgramet på Universitetet i Norrköping. Helt ok utbilding, trivs bra med. kanske ska söka om dock till Producent programet kanske man kan lära sig ett och annat nytt så man blir ennu mer skillad musiker 😆

peace, out!

Trevligt 😛

Producentprogrammet har väl fått väldigt bra kritik om jag inte minns fel 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar som teknisk support på en av Sveriges mobiloperatörer - Både GSM och UMTS så då kan ni räkna bort en eller rättare sagt tre 😄

Har pluggat till systemvetare men än så länge har arbetsmarknaden inte riktigt varit det de borde. Har satsat på HCI spåret i och med att jag även håller på att slutföra magisterexamen i psykologi inriktat på HCI. Den som lever får se vad det slutar med. 😄

Redigerat av krohn
Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni en äkta knegare! Jobbar på tillverkningsindustri (två-skift). Står och gör handsågar och andra verktyg hela dagarna. Jobbar på att bli bättre på att skriva låtar, mixa, mastra och annat som behövs för att slippa jobba där jag jobbar:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...