Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jasså, då vet du vem Göran Berleander är? Ifall ja, vilka produktioner har han varit med i?

Göran har jag jobbat med en hel del! Han är bl.a. svenska Samurai Jack och ska snart vara med i dubben av senaste Potter-filmen. Han har gjort mycket, men mest biroller, så jag minns inte allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, då vet du vem Göran Berleander är? Ifall ja, vilka produktioner har han varit med i?

Göran har jag jobbat med en hel del! Han är bl.a. svenska Samurai Jack och ska snart vara med i dubben av senaste Potter-filmen. Han har gjort mycket, men mest biroller, så jag minns inte allt.

Fan vad fräckt! Jag har bara hört honom i "Bob i Flaskan".... Tecknat barnprogram som gick på bla 3:an....

Han lät som Albert i "Albert & Herbert" ungefär...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vodafone, kundtjänst. Har till största delen hand om företagskunder men tecknar även abonnemang till både privatpersoner och företag via telefon.

Lite skumma arbetstider, som bekant har vi ju alltid öppet. Annars trivs jag.

Kan du säga "ja"?

Förlåt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vodafone, kundtjänst. Har till största delen hand om företagskunder men tecknar även abonnemang till både privatpersoner och företag via telefon.

Lite skumma arbetstider, som bekant har vi ju alltid öppet. Annars trivs jag.

Då skall jag ringa upp dig och fråga en massa saker... Ni säger ju ja på allt!

Edit:

Fan isotone kom före med fem sekunder

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

"Maskinoperatör" på en fabrik. Det kan inte kännas mer meningslöst att gå till jobbet. Blir inte kvar där länge till..

Vad ska du göra istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är musiker, producent, skribent och tattare - samtliga på heltid. Alla yrkena har sina poänger, och om man rör ihop dessa och toppar med lite folköl så blir det inte ett jota tråkigt någonsin. Fast ibland tar ju onekligen folkölen slut.

Redigerat av Laserdance
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
"Maskinoperatör" på en fabrik. Det kan inte kännas mer meningslöst att gå till jobbet. Blir inte kvar där länge till..

Vad ska du göra istället?

thimmie, jag ska bli musiker deklart!!! =)

jobbar bara tillfälligt för att bygga ihop en fet hemmastudio. Sen ska jag läsa vidare.

Redigerat av BurnTheGround
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar som lärare på SJ, så jag lär folk hur man kör tåg. Och så kör jag ju tåg själv ibland också, samt jobbar på supporten dit personalen ringer när de har problem med tågen. Moderna tåg har så många datorer att "shut up and reboot" är gångbart här med :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar som lärare på SJ, så jag lär folk hur man kör tåg. Och så kör jag ju tåg själv ibland också, samt jobbar på supporten dit personalen ringer när de har problem med tågen. Moderna tåg har så många datorer att "shut up and reboot" är gångbart här med :-)

Tjena Tydal, det var ett tag sedan :rolleyes: Du kanske kommer ihåg mig som 2:200/436.20, eller möjligen 2:200/486.20. 😎

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bildoperatör som det så fint heter. Men är som vilket administrativt arbete som helst i stort sett (bortsett ifrån den sekretess det innebär). Skanna in Försäkringskassans papper/Företags fakturor/Skattemyndigheten etc etc och sedan tolka o kolla så det blir rätt "nuffror" i datorerna så att alla får den summa de ska ha ifrån försäkringskassan eller att företagen betalar rätt summor för de fakturor de dragit på sig., för att sedans skickas som filer till dit de ska.

Stort ansvar o dålig lön...precis som det INTE ska vara :rolleyes:

Men ett jobb är ett jobb...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar som lärare på SJ, så jag lär folk hur man kör tåg. Och så kör jag ju tåg själv ibland också, samt jobbar på supporten dit personalen ringer när de har problem med tågen. Moderna tåg har så många datorer att "shut up and reboot" är gångbart här med :-)

Tjena Tydal, det var ett tag sedan 😉 Du kanske kommer ihåg mig som 2:200/436.20, eller möjligen 2:200/486.20. 😎

// David

Nämen! David, inte visst jag du varit Fidonet:are? 😉

CSS BBS, 2:200/412 här. Inte ens en point. Imponerande va? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

"Maskinoperatör" på en fabrik. Det kan inte kännas mer meningslöst att gå till jobbet. Blir inte kvar där länge till..

Du det där har jag också provat på alldeles för länge....

Har annars pluggat ett år på Guitar Institute i London nyligen!!

Trivdes så bra så jag ska åka tillbaka och plugga musik produktion/ljudtekniker

på Alchemea!!

Link to comment
Dela på andra sajter

CSS BBS, 2:200/412 här. Inte ens en point. Imponerande va? 😉

Hrmm... är det nu jag inte ska säga att jag var 2:206/0 och 2:20/0? :-)

Men annars var det 2:206/224 till vardags.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jobbar som kommunikatör på Silentium Contact AB, telefonförsäljare mao... det suger något enormt, och kasst betalt.

Sen jobbar jag som producent/ljudtekniker vid sidan om. Även liveljudteknikerjobb brukar jag få några i månaden, beroende på säsong.

Man lever ju inte fett på pengarna iallafall, kan ju dock vara för att man har en 45kg Rottweiler-tik som käkar en hel del mat plus inventarier.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har jobbat som Organisationsutvecklare/Konsult i 5 år inom internationella NGO's, men är nu hemma som föräldraledig på 50%, tar lite små uppdrag fortfarande… Jobbar med diverse i hemstudion…

Gött liv, inte så fett, men man klarar sej och jag lägger gärna prioritet på det första… 🙂

Blev igår ägare till en Manley Ref C mikrofon… 😳

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Projektledare/röstskådespelare på sveriges största dubbningsstudio.

Har du varit röst för någon tecknad figur och isf vilken? 😎

Har gjort en massa som går på Cartoon Network. Huvudroller är bl.a. Lucien i Cramp Twins (första 52 avsnitten), Nummer 2 i Kids Next Door, Clam i Camp Lazlo, Torkel i Forster Hem. Har även sjungit några ledmotiv. Biofilmer jag varit med och gjort biroller i bl.a. Herbie, Valiant, Maskens Återkomst, Lilla Kycklingen.

😆 Coolt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Musiker å överlevnads konstnär

2. Tidnings distrubitör

3. Frilansar som lärare (ej tyska å Franska)

4. Hemmaman med fru å 2 tonårs kids

5. Grafisk illustratör

6. ( vidarutbildar mig till Guru ) eller var det Gura?

Redigerat av job
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Tjo! Är lite intresserad av vad alla jobbar med =D

Jobbar ni med något som har med musik/studio att göra, lr är det något annat skojj/trist som ger mat på bordet!

Undrar för att man själv ska försörja sig när man blir stol, hade hemskt gärna vilja bli ljudtekniker/producent/artist 🙂.

Men jag har det inte så dåligt ändå. Jag är 15 bast och jobbar med film och dubb. Jobbar på Eurotroll Studios (som pappa har byggt ^^), Där jag träffar massvis med producenter och artist, sedan tjänar jag jävligt bra också.

Nu är det eran tur!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...