Jump to content
Annons

Sitter du på en Pc eller Mac?


ThomasJ

Pc eller Mac?  

290 röster

  1. 1. Pc eller Mac?

    • Pc
      193
    • Mac
      73


Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Oftast sitter jag på en stol... 🙂

Nåja - mitt hemmabygge finns beskrivet på mitt recensionsforum. 🙂

Hehe, jag hann först! 🙂

PC här också, tyvärr.

😉

Hurså, tyvärr PC...?

Jag har aldrig övervägt Mac, eftersom jag inte gillar Mac och eftersom ingen PC hittills har strulat för mig - så efter Atari Falcon fanns bara PC som alternativ - och på den vägen är det... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hurså, tyvärr PC...?

Tja... många av kompisarna och kollegorna kör Mac, utan strul.

Själv har jag haft tre windowskrascher bara i år... 😉

Ja, jag vet att jättemånga PC-användare inte har dom problem jag har haft - men skulle jag investera i nytt idag skulle jag tveklöst välja mac. Faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr PC (HATAR MIN SKETABURK)

Krasher är bland annat anledningen men även att den kan bete sig hur jävligt som helst. Nyligen så la Operation Flashpoint av... bara pang bom med ett error om att grafikortet inte var kompatibelt. 😉 VAFAN jag lira det ju igår!!!

Sen har vi virus... hade en jättetrevlig liten skit som jag fick ur i tid nyligen...

Näpp... den summa jag sparar på att flytta nu i månaden ska jag lägga på en stor fet G5 i december. 🙂

Sen ska jag formatera pc:n och aldrig ha den uppkopplad igen. 🙂

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på arslet. 🙂

edit: ok.. PC... 12 st tillochmed.

12st? 🙂 Din galning! 😉

Då skulle du ju haka på det där erbjudandet om EWQLSO Platinum... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

PC som funkar........men i lördags brann min Luxmanförstärkare upp istället 😉

PS!

Har även en Atari till salu för er som inte vill välja mellan PC/Mac 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför saknas "PC och Mac" som alternativ i Gallupen?

Därför det är som att vara både Sosse och Moderat. Du måste välja och vara lojal! 🙂

edit: tycker aaaaaaaandra då va.. inte jag! 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast sitter jag på en stol... 😉

Nåja - mitt hemmabygge finns beskrivet på mitt recensionsforum. 🙂

Hehe, jag hann först! 🙂

PC här också, tyvärr.

😏

Hurså, tyvärr PC...?

Jag har aldrig övervägt Mac, eftersom jag inte gillar Mac och eftersom ingen PC hittills har strulat för mig - så efter Atari Falcon fanns bara PC som alternativ - och på den vägen är det... 😎

Hmm. Kommer du från Atari och inte gillar mac?! Det coolaste med ST'n var ju Aladdin! (Mac emulatorn). Du är nog rätt ensam om att datorn inte strulat för dig...Gäller även macare.

Link to comment
Dela på andra sajter

HonsaJons (oregistrerad)

Kör PC. Billigast hårdvara.

Är jävligt sugen på att testa nya Mac Mini...fast kanske inte för musikskapande. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

PC (inte lika många som Hacke, "bara" fyra stycken). Den senaste kom i lördags så den har jag inte konfigurerat färdigt riktigt än. En AMD 64 4000+ med 2*250 gig disk så man får plats med lite. Satte i ett digitalTV-kort också så att man kan lagra direkt på hårddisken och sedan bränna på DVD. Hittills har jag kört på en P4 3,6 GhZ med hälften så mycket disk (knökfull) så vi får se om det blir något snabbare nu.

Det där med krascher har jag förskonats från hemma, lite virus för några år sedan, men det berodde på slarv med antivirusprogrammet, så det var mitt eget fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast sitter jag på en stol... 😉

Nåja - mitt hemmabygge finns beskrivet på mitt recensionsforum. 🙂

Hehe, jag hann först! 🙂

PC här också, tyvärr.

😆

Hurså, tyvärr PC...?

Jag har aldrig övervägt Mac, eftersom jag inte gillar Mac och eftersom ingen PC hittills har strulat för mig - så efter Atari Falcon fanns bara PC som alternativ - och på den vägen är det... 😎

Hmm. Kommer du från Atari och inte gillar mac?! Det coolaste med ST'n var ju Aladdin! (Mac emulatorn). Du är nog rätt ensam om att datorn inte strulat för dig...Gäller även macare.

En kompis (som jobbade som grafiker på en tidning) försökte övertyga mig om att Mac var så fantastiskt, när jag jobbade som tekniker och reparerade Atari, Amiga och PC.

När han skulle visa diverse saker på sin Quadra extra allt... så upplevdes precis allt som fruktansvärt segt jämfört med min dåvarande Atari Falcon 🙂 - och jämfört med de PC jag pillade med dagligen på jobbet. Självklart har det hänt mycket sedan dess när det gäller hastigheter o dyl - men det har inte hänt saker enbart på Mac-sidan, utan även på PC-sidan (dock inte mycket när det gäller Atari... 😛 ).

Eftersom jag aldrig har haft några problem med någon av mina PC-konfigurationer så kommer jag inte heller att överväga att byta till något annat. Det hör kanske till saken att jag har reparerat datorer i över 10 år - och började pilla med PC när man fortfarande körde med DOS i grunden... 😉 Själv började jag dock inte använda PC privat förrän för ca 7 år sedan... Det var inte förrän då jag upplevde att jag ville ha de extra möjligheterna som fanns i Cubase på PC - och inte förrän då jag kände mig säker på att få en lika stabil plattform som min gamla trotjänare Atari Falcon med Cubase Audio... Ljudkortet jag köpte då hänger faktiskt fortfarande med (RME Hammerfall9652). 😎

Det enda datorstrul som jag har drabbats av, är en förödande hårddisk-krasch för flera år sedan (när jag mot bättre vetande provade WD i stället för Seagate... 😳 ), där min senaste backup var två månader gammal - men sådant kan ju hända på alla datorer. 😉

Efter det skaffade jag DriveImage för att kunna göra fullständig backup smidigt och lätt... 🙂 När jag funderar lite mer, så har jag faktiskt haft lite strul en gång till - och det var under betatestningen av Groove Agent, där det fanns en tidig Beta som var ganska skakig... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Holmerup: Aha, du baserar din uppfattning om mac på 15 år gamla erfarenheter...Iofs var ju skillnaderna ännu större då, eftersom Windows 3.1 inte kommit än. Men du menar att du fick en komplettare upplevels av Win 2.x och DOS?

Jag hade också ett gäng Atari och Amiga och gillade bägge burkarna skarpt. Men Apple hade ju grymt mycket mer prestanda, samt ett OS som funkade. Men det gick ju bra att köra emulatorer på både Amiga och Atari...

Link to comment
Dela på andra sajter

Holmerup: Aha, du baserar din uppfattning om mac på 15 år gamla erfarenheter...Iofs var ju skillnaderna ännu större då, eftersom Windows 3.1 inte kommit än. Men du menar att du fick en komplettare upplevels av Win 2.x och DOS?

Jag hade också ett gäng Atari och Amiga och gillade bägge burkarna skarpt. Men Apple hade ju grymt mycket mer prestanda, samt ett OS som funkade. Men det gick ju bra att köra emulatorer på både Amiga och Atari...

Inte bara. Jag har sett samma kompis' datorutveckling och undrat mer än en gång hur smarta grafikerfolket egentligen är. 🙂😉 Min egen PC har varit kvickare att jobba med i alla lägen. Nu har jag inte koll på modellerna på Mac-sidan, men jag tror inte att han har kört med särskilt gamla burkar. Nu är det ett par år sedan vi umgicks i någon större omfattning, så det kankse har blivit bättre med deras senaste OS...

Jag är också ganska säker på att utvecklingen är ungefär lika snabb på både PC- och Mac-sidorna, så när det gäller prestanda o dyl, är det numera hugget som stucket. Trivs man i Mac-miljö (vilket jag inte gör), så håller man sig till det - och trivs man i PC-miljö, så håller man sig till det. Jag har också svårt att smälta att Apple köpte upp Logic och struntade i alla PC-användare som fanns. Det förfarandet är lika anmärkningsvärt som de synpunkter somliga kanske har på Bill Gates' marknadsdominans - om man nu vill lägga någon sorts "politisk" protestbetydelse i att undvika PC... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...