Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)
Jobbar på IT-avdelningen på ett relativt stort företag i Stockholm. Har på mig kavaj, skriver dokument, ritar powerpoints, går på möten, har åsikter, dricker kaffe och glider runt i korridoren och försöker förstå vad jag håller på med.

haha. Bukowski kunde inte sagt det bättre.

Jodå.

Bukowski hade druckit vin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Är utbildad anläggningsingenjör, fan va tråkigt det låter ellerhur... Jobbar som platschef på Skanska för olika projekt i Norge. Ska till drammen imorgon för att starta ett nytt projekt. Men jag funderar på att byta jobb, börjar tröttna på att resa hela tiden...

'

The Mr... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och löder och dylikt på en av världens ledande tillverkare av lösningar för trådlös överföring av data. 😠

Ja vem gör inte det? 😉 Statistiskt sett borde det finnas ungefär en till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar som grafiker/trycksaksproducent i Malmö. Sitter och hittar på olka grafiska lösningar till olika okunniga kunder. Vägrar ha kavaj trots många kundbesök, möten och coorporate bullshit med chefer. Trivs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och löder och dylikt på en av världens ledande tillverkare av lösningar för trådlös överföring av data.  😉

Ja vem gör inte det? 😉 Statistiskt sett borde det finnas ungefär en till...

Jasså du gör det också? 😄 Vad gemytligt! Ericsson?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och löder och dylikt på en av världens ledande tillverkare av lösningar för trådlös överföring av data.  😉

Ja vem gör inte det? 😄 Statistiskt sett borde det finnas ungefär en till...

Jasså du gör det också? 🙁 Vad gemytligt! Ericsson?

Ericsson länkar oss samman! 😉 Även om jag är sjuk just idag... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
kul när man får hjälpa flickor på Jc's jeansavdelning. 😉

När jag blir stor, vill jag ha ett jobb som ditt! 😉

Jag studerar vanligtvis media här i Eskilstuna, men just för tillfället har jag tagit en paus ifrån skolan och har istället heltidspraktik på Radio Eskilstuna. Media studernadet är riktigt kul bitvis (ska bli skönt att komam tillbaka till det), praktiken suger.

Link to comment
Dela på andra sajter

kör handikappbuss!! Inte undrar på att man kan skriva knäppa texter...

Mat= all snabbmat... inte undra på att man e fet... det ska synas att men lever gott

ASG ta de som e låter

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

Systemuvecklare i Malmö på ett företag med inriktning mot handhållna enheter. Snorcoolt. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Det är jag som tar era skattepengar. Just nu är jag nyvaken, äter gammal pizzasallad och lyssnar på Tom Waits The Black Rider. Vill gärna se på mig själv som någon slags fritidsforskare, folkölsprovare och deltidsmisantrop. Det pendlar kraftigt mellan roligt och fullständigt avskyvärt. Inget jag rekommenderar som karriärsval.

Låter ungefär som att doktorera.... Fast jag känner mig oftast tvungen att gå till universitetet senast nån gång på förmiddagen iallafall... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Pluggar sista året på ljudingenjörsutbildningen i Piteå nu.. helkul. Om Sveriges Radio är riktigt riktigt snälla kan jag kanske lura till mig någon slags anställning där.. annars är det helvetesmarschen tillbaks till fabriken. Utbildningen har gett mig alldeles för dyra vanor... :/

Link to comment
Dela på andra sajter

plastocid (oregistrerad)

Pluggar till läkare, jobbar lite med hemtjänst. Mycket givande men ont om tid och ork över till musiken. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Då tänker jag bryta jobbar-trenden på denna tråden med att vara en tvättäkta arbetslös, bortsett från att jag inte har rätt till varken A-kassa eller Alpha-bidrag! ..lysande.. redovisade en inkomst förra året på drygt 22000.. nu lever jag på räntan av de pengar jag sparade under det året.. fett!

Redigerat av illvaesen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ericsson länkar oss samman!

Word på den... 😉

Vilken fabrik hänger du på då?

Boråsfabriken såklart, endast det bästa är gott nog åt mig 🙂 På RAU1 tills på fredag, sen blir det andra bullar. Eller länkar i det här fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ericsson länkar oss samman!

Word på den... 😉

Vilken fabrik hänger du på då?

Boråsfabriken såklart, endast det bästa är gott nog åt mig 🙂 På RAU1 tills på fredag, sen blir det andra bullar. Eller länkar i det här fallet.

Nä dra på trissor.

Rau2 Ext. Rep. här. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken fabrik hänger du på då?

Boråsfabriken såklart, endast det bästa är gott nog åt mig 😉 På RAU1 tills på fredag, sen blir det andra bullar. Eller länkar i det här fallet.

Nä dra på trissor.

Rau2 Ext. Rep. här. 😄

Då kanske man har sett dig nån gång då... Fast ni går ju lite luriga tider där borta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...