Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag jobbar som Tatuerare i Östersund. Kul? Jomenvisst! :rolleyes:

Det är ett fint jobb...

Har en kompis som är grym på allt konstnärligt, han lever som en luffare med en ryggsäck som innehåller kläder och en liten väska med sin gadd utrustning. Han har glidit runt i världen senaste 10 åren... han har ALLTID pengar och jobb... vart han än kommer !

Mitt jobb är sköööönt. Robot tekniker på en Industri 5 min från mitt hus. 4 dagar i veckan 7-16 =)

Senaste 5 åren:

2 år importfirma - arbetade ca 85h/veckan

3 år poker - arbetade ca 85h/veckan, undertiden körde jag import med...

FY FAAAN för arbete...

Arbete är bara ett sätt att fiansiera sin fritid !

Aldrig mer strävan efter pengar....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag har pluggat ett års musikvetenskap i Uppsala. Nu jobbar jag som vakt på ett 1600-tals slott fram till november.

Sen tänkte leva på mina sparade pengar till mars, då vaktjobbet börjar igen.

Tills nästa säsong så, gör jag antingen såpass mycket musik att det blir något av det hela, eller också åker jag till Barcelona och ser på världens bästa anfallsquadron: Eto, Henry, Ronaldinho och Messi.

Link to comment
Dela på andra sajter

ZTF (oregistrerad)

Jobbar som Gigolo i Stockholm. Tjänar rätt bra. rätt tråkigt jobb. 😱

Redigerat av ZTF
Link to comment
Dela på andra sajter

Doktorand i miljökemi på Högskolan i Kalmar.

Intressant, bitvis slött/bitvis hur jävla stressigt som helst, ganska så låg lön, men överlag gôrbra!

...så det ska väl typ bli nån sorts "forskare" av mig när det här är klart om ungefär två år... 😲

Är du forskare nu då? 😱
Link to comment
Dela på andra sajter

Frilansar som ljudtekniker. Är nu bland annat hustekniker på Restaurang Engelen i Gamla Stan, Stockholm.. Är även ute med ett par band och sköter ljud och gör lite andra frilans jobb när nån ringer 😛

Jobbar även i Cowboy Sound studio där jag mixar ljud åt olika TV-program, vikarierar nu även för Titan Televisions ljudmixare när han är på semester. 😛

Roligt? You bet! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska börja på gymnasiet, Rytmus med linje musikproduktion till höst.

Jobbar lite som skådespelare, bra pengar och en massa skoj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit prostituerad för united stage under en massa år med Dabuzz, Lambretta och liknade konsertarr med Kalle Moareus & Bengan Jansson, Roger Pontare, Kjell Bergqvist & Stefan Sauk, (mest psykade nånsin) Rix FM mm. Och så vidare. Vill knappt tänka på hur mycket skit man vart med om. Kul? Ja efter gigget när man tar ölen i repan å snackar allt annat som inte har med turnéledare och apisar. All annan tid suger skiten ur en. Tack å lov så hittade jag en hammare och har börjat snickra istället. Knäcker extra på den lokala krogen och tar hand om alla storhetsvansinnesproduktioner som har svårt för att ta clubbgig med en lätt hand. SPY!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jaha bara en som jobbar på riktig här alltså, läs rörkrökare. Själv är jag före detta bilmek men numera personlig assistent till min handikappade fru men jag kröker jag rör på fritiden vid behov. Blir för dyrt att mecka om värme och vatten i vår kåk annars hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Doktorand i miljökemi på Högskolan i Kalmar.

Intressant, bitvis slött/bitvis hur jävla stressigt som helst, ganska så låg lön, men överlag gôrbra!

...så det ska väl typ bli nån sorts "forskare" av mig när det här är klart om ungefär två år... 😳

Är du forskare nu då? 😕

Nej, han är under utbildning för att bli forskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Efter utbildningen valde jag bort två erbjudanden om att jobba som forskare. Och nyligen valde jag bort ett jobb som chef.

Anledningen är tvådelad och densamma i bägge fallen: Inget fel på lönen, men av hälsoskäl tog jag inget av dem och av skälet att jag i sådant fall kände det som att jag fick välja bort min konstnärliga ådra (författande och musik), vilket jag aldrig skulle förlåta mig. Även om det inte gett några pengar. Ännu.

Så kan det gå när man gått en "fin utbildning" för säkerhets skull...

Kommentar? Idioti?

😕

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar som natt receptionist i metropolis studios i London!!

SSL J,K och G series ett neve. Alla med PTHD 6 rigar med prism converters. Outboard och live rum att doda for!!

14,5 timmars skift.... far inte rora en pryl!!!

Kul? Ja... jag far bestalla taxis at kanda personer!! 😳

Nja.... men det ar en fot in iaf!! 😕

Jobbar lite pa alchemea college med..... Det ar kul.!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Efter utbildningen valde jag bort två erbjudanden om att jobba som forskare. Och nyligen valde jag bort ett jobb som chef.

Anledningen är tvådelad och densamma i bägge fallen: Inget fel på lönen, men av hälsoskäl tog jag inget av dem och av skälet att jag i sådant fall kände det som att jag fick välja bort min konstnärliga ådra (författande och musik), vilket jag aldrig skulle förlåta mig. Även om det inte gett några pengar. Ännu.

Så kan det gå när man gått en "fin utbildning" för säkerhets skull...

Kommentar? Idioti?

😕

:musik

Vad tycker ni? Värt en medalj eller en spark i arslet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ekonomiansvarig på tre Toyota-anläggningar i Östergötland.

Rätt soft.

Kan koppla bort allt å bara hålla på med det man vill efter jobbet.

Var bilsäljare i 3 år förut innan, då kunde det ju ringa folk på nätterna eller bakissöndagar och fråga skumma saker. + Att det var jobb på helger oxå.

Är varken intresserad av bilar, prata med skumt folk eller klä mig i skjorta. Så det passa inte mig direkt 😛

Skönt att bara ha sitt egna att jobba med!

Redigerat av InoX
Link to comment
Dela på andra sajter

Doktorand i miljökemi på Högskolan i Kalmar.

Intressant, bitvis slött/bitvis hur jävla stressigt som helst, ganska så låg lön, men överlag gôrbra!

...så det ska väl typ bli nån sorts "forskare" av mig när det här är klart om ungefär två år... 🙂

Är du forskare nu då? 😛

Nej, han är under utbildning för att bli forskare.

Jo, så är det.

Men jag antar att mr Overkill funderade på om jag var klar nu när det gått typ 2 år sedan jag skrev det första... -Och det är jag inte än. Har lyckats dra ut lite mer på tiden, så framemot jul nånting ska jag förhoppningsvis kunna kalla mig "Doktor".

För övrigt kan jag säga att det här verligen är ett jobb med toppar och dalar. Man kan bli enormt less på ALLT ibland, och ibland är det bara hur kul som helst. Ska t.ex. på två konferenser nu i sommar/höst; Peking och Köln! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter utbildningen valde jag bort två erbjudanden om att jobba som forskare. Och nyligen valde jag bort ett jobb som chef.

Anledningen är tvådelad och densamma i bägge fallen: Inget fel på lönen, men av hälsoskäl tog jag inget av dem och av skälet att jag i sådant fall kände det som att jag fick välja bort min konstnärliga ådra (författande och musik), vilket jag aldrig skulle förlåta mig. Även om det inte gett några pengar. Ännu.

Så kan det gå när man gått en "fin utbildning" för säkerhets skull...

Kommentar? Idioti?

😛

:musik

Vad tycker ni? Värt en medalj eller en spark i arslet?

Medalj! Sålänge du känner att du klarar brödfödan och själv tycker att det är värt det! 🙂

Känner igen mig lite i dina funderingar... Fast jag vet ju att det i min musikgenre är så enormt få band som blir såpass stora att de kan leva på sin musik att det inte är nån idé att ens fundera på det.

Så det är bara att jobba på och musicera på "fritiden" bäst man kan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...