Jump to content
Annons

Fadening


D Vibe

Fadening  

24 röster

  1. 1. Fadening

    • Javisst
      5
    • Det funkar
      6
    • Helst inte
      11
    • Nejnej
      0
    • Bryr mig inte
      2


Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons

Lade till alternativet "Helst inte", då den negativa skalan var ganska begränsad i förhållande till den positiva :rolleyes:

Röstade "helst inte", med följande motivering:

* In- och uttoningar av låtar tycker jag möjligtvis kan fungera i mycket ambienta bakgrundsstycken.

* Generellt tycker jag uttoningar tyder på bristande ork/förmåga att för 1. kompositören/producenten att avsluta låten eller 2. bristande intresse från skivbolaget att lägga pengar på att göra en bra singelversion.

By the way, är det någon mer än jag som har Prince-låten Kiss i fullständig version (7:18)? Man hör början till fortsättningen svagt på albumversionen om man höjer volymen. Vid 3:39 börjar den andra funkiga delen som faktiskt var ett brott att ta bort genom uttoning! Ja, det sista var lite OT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarade "helst inte", av ungefär samma anledningar som Olsberg. Jag tycker att det oftast blir bättre om man bemödar sig med att komma på ett ordentligt slut istället för en fejdning, men visst, ibland är det bästa alternativet att fejda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att en fade kan vara bland det snyggaste som finns. Det första exemplet jag kom att tänka på är faden på Thin Lizzy´s Shara men det finns många andra exempel också.

Har inga problem med en fade. Tycker att det är betydligt tråkigare dom slentrianmässiga avsluten man hör i mycket klassisk musik och även avsluten i melodifestivalbidrag. Typ Carolas främling som trots allt får anses vara stilbildande.

Fades kan också göras slentrianmässigt och då är det mindre kul.

Det finns dock något bitterljuvt över en fade i det snyggaste partiet av en låt.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag föredrar fadening som mer består av att man tar bort element efter element.. Det får ju naturligtvis inte bli allt för segdraget, men det är snyggt med minimalistiska slut..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...