Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Jag är egenföretagare, främst inom webutveckling (trots att det enligt skatteverket är en konstnärlig verksamhet). Utvecklar egna produkter och jobbar som konsult åt andra företag.

Det som är kul är att träffa en massa olika människor och se hur de jobbar på olika organisationer. Att tänka ut nya lösningar. Och den lilla tid jag spenderar på grafisk design (önskar verkligen det var mer).

Det som är tråkigt är själva programmeringsprocessen som sällan är någon utmaning eller särskilt utvecklande. Att träffa jobbiga människor, speciellt de som inte förstår att vissa saker tar enormt lång tid att göra trots att de är till synes enkla. Att man spenderar alldeles för mycket tid på sådant man inte får betalt för.

Förhoppningsvis kommer jag kunna livnära mig helt på min kommande produkt och sluta med konsultarbetet. Men det ligger iaf ett halvår fram i tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det var då...nu jobbar jag dagtid på statligt arkiv som digitaliserare, vilket är en mer inrutad tillvaro men förvånadsvärt tillfredsställande och roligt.

Nu blev jag avundsjuk. Arkivering och restaurering är lite av en våt dröm för mig. Vet inte varför jag gillar sådant, jag som är en ganska oorganiserad människa annars.

Jag var på väg att få ett sådant projektjobb på IKEA (fast med bild och text), men de var snåla och anlitade ett par pensionärer istället. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väll passa på att uppdatera. Tidigare var det klichéetsare på ACG Nyström, numera produktionschef på ACP Systems AB i Borrås. Stortrivs. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Southbound (oregistrerad)

Jobbar på Studiefrämjandet. Arbetar med Studiecirklar, konsert arrangör, små studio jobb i studiefrämjandets Studio

Plus en massa andra grejer.

Redigerat av Southbound
Link to comment
Dela på andra sajter

Går sista året på gymnasiet (natur/media).

Extraknäckar kvällstid som städare på min gamla grundskola. Ganska tråkigt, men otroligt flexibelt med arbetstider och några kompisar som också gör samma sak. Så det är okej. Lönen är bra med studentmått mätt.

Extrajobbar ibland några veckor per sommar (a.k.a sommarjobb) som receptionist på en advokatbyrå i stan. Bra betalt och ganska slappt, men samtidigt roligt och faktiskt(!) riktigt intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då...nu jobbar jag dagtid på statligt arkiv som digitaliserare, vilket är en mer inrutad tillvaro men förvånadsvärt tillfredsställande och roligt.

Nu blev jag avundsjuk. Arkivering och restaurering är lite av en våt dröm för mig. Vet inte varför jag gillar sådant, jag som är en ganska oorganiserad människa annars.

Jo jag med. Oorganiserad, alltså. Men det är liksom en helt annan tjusning i att organisera upp dokument från 1800-talet än veckans smutstvätt...konstigt egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min huvudsyssla är studierna till journalist med inriktning på multimedia på Södertörns Högskola i Sthlm. Jobbar extra som lärarvikarie och fritidsledare på Örbyskolan, helt ok jobb faktiskt. Mycket fart och fläkt kan jag lova. Har dessutom börjat frilansa lite för Studio och får förhoppningsvis fortsätta med det samt kanske även skriva för fler tidningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dariuz (oregistrerad)

Soundborn: Känns väl just nu mest som att det lutar åt kardiologi. Men det finns ju mycket annat som verkar roligt. I Lund, där jag pluggar, har man tex nyligen inrättat en ny specialitet som akutläkare och det verkar också spännande. Vad innebär det att jobba som akutoperatör? Dirigering av ambulansutryckning, prioriteringar etc?

Redigerat av Dariuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar att jag kunde spola tillbaka mitt liv ett par år! Då jag istället hade valt att gå en musikutbildning! 😎 Tyvärr kostar det ju rätt så mycket om man ska gå en idag, tyvärr! 🙂 Så det blev handels istället ...

Ett liv kostar rätt mycket det med. Och det finns ju alternativa vägar.

Link to comment
Dela på andra sajter

pluggar heltid systemvetenskapligaprogrammet på örebro universitet. jobbar deltid som webbprogrammerare på axier tech. planer på att starta eget inom en snar framtid.

driver även en mindre studio och försöker mellan tid med flickvännen, alla bandprojekt som ska repa, att sitta i studion med en cigarett och skriva musik...

Link to comment
Dela på andra sajter

Southbound (oregistrerad)
Okej!

Vilken avdelning?

Alltså jag jobbar inte där. Men är ganska insyltad ändå 🙂 Jag har skapat deras publiceringssystem och intraweb. Och hängt alldeles för mycket hos Jonas och Magnus i Växjö 😱 Fast det är det slut med snart 😉

Okej, då är jag med.

Men dom har en studio i växjö eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej!

Vilken avdelning?

Alltså jag jobbar inte där. Men är ganska insyltad ändå 🙂 Jag har skapat deras publiceringssystem och intraweb. Och hängt alldeles för mycket hos Jonas och Magnus i Växjö 🙂 Fast det är det slut med snart 🙂

Okej, då är jag med.

Men dom har en studio i växjö eller?

Oh ja, en väldigt trevlig sådan. Med två Mackie d8b, Genelec 1032A, lite Neumann-mickar och annat godis. Det är Jonas "barn" som han kommer lämna nu till hösten. Tanken är att det ska bli fri tillgång till studion sedan, då de erfarna banden ska spela in de mindre erfarna i utbyte mot gratis tid i studion. En toppenidé tycker jag. Känns ju onödigt att ha en studio som inte används dygnet runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar på Studiefrämjandet. Arbetar med Studiecirklar, konsert arrangör, små studio jobb i studiefrämjandets Studio

Plus en massa andra grejer.

Jobbar också på studiefrämjandet, är dock bara anstäld på timme för att ta hand om deras studio här i kumla. Jag skulle dock vilja dra igång något liknande som det ni har i falköping "1000 volt" och kanske då kunna få en halvtid på SFR.

Det skulle vara väldigt intresant att åka på studieresa till falköping och få lite tips. Är ni villiga att ta emot mig och några till kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Systemutvecklare/systemförvaltare. Fantastiskt tråkigt jobb. Kommer troligtvis att sätta mig på skolbänken igen till hösten för omskolning.

Jag läste ditt namn som Grodknull. 🙂

Hahaha! 🙂

Verkar vara mitt livs historia... feltolkningar. Som med mitt gamla band Shubend. "Vad sa du att du lirade i för band? Shebang?" Va i h*****e!!!

Ursäkta OT...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungdomspastor jobbar jag som och det är grymt kul, får pyssla en hel del med musik på arbetstid 🙂 , men bara i två månader till, sen bär det av norrut mot Dalarna, och där ska jag jobba som hissmontör 🙂

Redigerat av robbery
Link to comment
Dela på andra sajter

Undertecknad jobbar som tandläkare *ser hur alla andra tar ett steg bort från Solfeggio*.....

Nädå... Du kan väl vara bra ändå... 😳

Hur vore det utan tandläkare...

Korrekt inställning Lilleman! Vi gör lite nytta trots allt.... 🙂 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...