Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Har köpt en Urei La22 som tydligen skall var skitgrym på vox. Nypris med dagens penningvärde skulle vara i runda slängar 30000:- Ganska kul att vissa prylar som inte blivit lika erkända blir billiga som snus medans andra stiger i värde av bara skjutsingen!

Och ja, en Fender American Jazz:

10351385_10152415564988075_5830743362381372140_n.jpg?oh=96b5872534ddf7056d167b10bc9eb185&oe=547EF080

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

En Lyrec TR-53. Här fortfarande hos teknikern som renoverat den. Ska hämta nästa helg!

Dansktillverkad 24-spårsmaskin tillverkad 1975, nu renoverad av före detta anställd hos Lyrec, så den ska vara i nyskick =)

Gratulerar! 🙂

Å vilket fett monster!

Hur mycket väger hela kitet, vet du?

Ser ut som två-tumsband?

(Nilsson, eat your heart out 😉)

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar! 🙂

Å vilket fett monster!

Hur mycket väger hela kitet, vet du?

Ser ut som två-tumsband?

(Nilsson, eat your heart out 😉)

Tackar tackar. Jag ser väldigt mycket fram att använda den.

Man kan ju rätt smidigt spela in genom den och direkt till DAW. Den är ju proppad med gamla trafos och grejer så jag hoppas såklart på lite magic mojo.

Ingen aning om vad den väger. Det får jag väl reda på när jag hämtar den 😉

Yes, det är 2"-band.

Link to comment
Dela på andra sajter

292221-apple-macbook-pro-15-inch-retina-display.jpg

Jobbet insisterade på att hjälpa mig skaffa ny dator, så jag slog till på en MBP Retina 15" med Core i7 2.6 Ghz, 16GB RAM, 2 GB grafik och 512 GB hårddisk. Jag höll tusan på att skita på mig när jag öppnade ett gammalt projekt i Logic. Det bara small till så fanns det där.

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Dribblern (oregistrerad)

292221-apple-macbook-pro-15-inch-retina-display.jpg

Jobbet insisterade på att hjälpa mig skaffa ny dator, så jag slog till på en MBP Retina 15" med Core i7 2.6 Ghz, 16GB RAM, 2 GB grafik och 512 GB hårddisk. Jag höll tusan på att skita på mig när jag öppnade ett gammalt projekt i Logic. Det bara small till så fanns det där.

Vad jobbar du med?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nej, dags för något nytt, jag inser att jag blir nog aldrig mer än en halvkass basist och helkass gitarrist, så nu står det ett par kartonger hemma med:

img-DrumItFive-MK2.jpg

Redigerat av oioioi
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Är du nöjd med delay pedalen? Har du provat att ladda ner någon profil från nätet?

Jag är extremt nöjd. Gillar verkligen de olika karaktärerna. Låter riktigt bra.

Har inte laddat ner eller skapat en egen profil. Har inte fått toneprintmjukvaran att hitta min pedal. Mitt HOF mini hittar den dock direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...