Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Kunde inte hålla mig längre, utan jag slog till på Zynaptic Pitchmap, som säkert kan bli användbar ibland. 🙂

Som sidegrade blev det dessutom ganska billigt.

ee9e17b202.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör den, det är ingen vanlig "Autotune" gissar jag?

Den kan fixa pitchfel på enskilda ljud i en komplett mix - och lite annat smått och gott...

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundtoys Little Microshit.. eh..shift.. upgrade från gratispluggen de delade ut för nåt år sen? $49 var väl överkomligt

soundtoys-microshift-630-80.jpg

Nattrean på 4sound igår blev en Rob Papen Blade för 495:-.. Bra-att-ha-synt med århundradets skummaste ljud

15392.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Soundtoys Little Microshit.. eh..shift.. upgrade från gratispluggen de delade ut för nåt år sen?$49 var väl överkomligt

soundtoys-microshift-630-80.jpg

Jäpp det det stämmer. Slog också till på den nu och tycker också det var överkomligt. Skitbra för att bredda till basen lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul! Vad har du tänkt använda den till, är det mastring då, när du inte har tillgång

till de enskilda spåren?

Jäpp - i första hand där, men man vet ju aldrig. Det kan finnas fler användningsområden när jag lär mig mer ingående hur det funkar. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Soundtoys Little Microshit.. eh..shift.. upgrade från gratispluggen de delade ut för nåt år sen? $49 var väl överkomligt

soundtoys-microshift-630-80.jpg

Hur presterar den i jämförelse med Dimension D? För jag gissar att den fungerar på motsvarande sätt.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hur presterar den i jämförelse med Dimension D? För jag gissar att den fungerar på motsvarande sätt.

Hade Dimension D när jag hade ett UAD kort och ja den fungerar på motsvarande sätt. Men om Dimension D hade funnits i native så hade jag föredragit den av dessa två men ändå helt nöjd med denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

FL kompletterat, liksom Live, med en del smått och gott. "Vi e laddade, vi e på gång..." Väntar bara på Volca Beats från 4Sound nu. Dröjer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur presterar den i jämförelse med Dimension D? För jag gissar att den fungerar på motsvarande sätt.

Dimension D är mer subtil men samtidigt blir du aldrig av med den där lite halvsåsiga choruskänslan i den vilket gör att Microshift blir som en Swiss Army Knife på steroider i jämförelse. Det blev min kärlek vid första öronkastet.

Edit:

Skulle inte väja bort Dim D ur verktygslådan bara för att Microshiften passar min smak bättre..

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar bra?? Inge avis…

Har bara hunnit testa sång i en stormembranare och elgitarr genom Hi-Z. Men av det jag har hunnit lyssna på så låter den kanon! Tänkte jag skulle prova reampa den senare 🙂

Jag jobbar en del med Calle (caller här på forumet) som jag såg skulle lägga rap på en av dina låtar. Det hade varit kul om vi kunnat köra genom den då, så hade du kunnat lyssna där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...