Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

gurka1.jpg

Gillar inte gurkor som är gröna. Svarta, röda eller blå ska de vara. 😄 :D

Om du fick med ett gurkträ (pinnen man spelar med) som ser ut såhär, så använd det inte:

osthyvel_105842259.jpg

Vad då, är det inte det där ett svaj för gurkan? 😮😛

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

20141027_202409.jpg

Vaxpropp ...haft skiten länge men idag blev den obehaglig på riktigt. Köpte denna samt sugrör ...varm vatten blandat med salt. Det va inte lite skit som rann ut :/

Besparar er med att inte visa proppen, men skapandet blir lättare nu. Mina gamla lurar låter bra bättre och min fru har börjat prata med mig!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxpropp ...haft skiten länge men idag blev den obehaglig på riktigt. Köpte denna samt sugrör ...varm vatten blandat med salt. Det va inte lite skit som rann ut :/

Besparar er med att inte visa proppen, men skapandet blir lättare nu. Mina gamla lurar låter bra bättre och min fru har börjat prata med mig!

Snyggt.

Går o får öronen sköljda på Vårdcentralen en gång i kvartalet typ. Blir grym skillnad. När man kommer hem så låter alla mixar man gjort skit 🤪

Fick vaxpropp i högra örat förut. Hörde typ inget över 1500hz. Läkaren berättade att man får proppar betydligt oftare om man har saker i- eller runt öronen - t.ex. hörlurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

bigmaull.gif

maultr.gif

Har beställt en bas- och en diskantmungiga från den tyske mungigesmeden Andreas Schlütter stämda i G. Har redan en norsk mungiga i mellanläget. Mungiga har ett fint namn på tyska: Maultrommel.

PS Kom i fredags. DS

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte Waves CL-76 kompressor pluggin nu på rea. 99 dollar är ett bra pris för både Blacky and Blue.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

https://www.dustinhome.se/product/5010672032/brilliance-272p4qpjkeb

Ingen musikpryl, men väl till studion. 🙂 Nu ännu skönare att jobba med större skärmyta än tidigare (24" 1920x1200). Mycket pill med inställningarna och kalibreringen innan färgerna började se okej ut (och jag som inte alls är petig). Men stor och fin skärm till okej pris. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Lite Solina-stråkar och Prophet 5-ljud för under en tvåhundring;-)

http://www.sampletek...ute=common/home

ARPSolinaBox370-185x170.pngWorrasProphet-185x170.png

Finns till Halion, ESX 24 och Kontakt.

Jag tappade helt förtroendet för sampletekk efter uppdatering till mk2 versioner av pianon. De har gjort litekontakt hackade men ingen volymgrupp för release-skrammel men en massa annat som inte förbättrar ljudet var med. Visstdet går att fixa själv. Jag droppade dem helt precis som i mk1 versionerna. En synth känns inte alls som de skulle klara avså det vore kul med en liten review!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Slog till på Air EQ i fredags och nu ikväll Slate VMR

aireq.jpg

vmr_1.jpg

Fick AIR EQ gratis eftersom hade tidigare versionen och måste säga att jag är imponerad av den. 🙂 Dina åsikter om den? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick AIR EQ gratis eftersom hade tidigare versionen och måste säga att jag är imponerad av den. 🙂 Dina åsikter om den? 😲

Vart köpte du den då? Jag hade oxå den tidigare versionen (som fö var värdelös). Jag läste på gearslutz att man inte fick nån deal och då orkade jag heller inte rota tillbaka till min gamla licens utan köpte den på nytt. Den var ju ändå inte så dyr. Bara 99 USD och nån deal med äldre versioner på eiosis hemsida hittar jag heller inte...

Hur som helst så tycker jag den är grym. Påminner mkt om Manley Passive. Gillar water/fire-funktionen, Q-värdet får en till dimension i waterläget ist för en mjuk eller vass kurva får mellan två frekvenser en global höjning/sänkning.

Earth har ju ingen resonans alls vilket gör att basregistret inte spyr över på samma sätt som många andra. Air kan jag tycka är lite farlig. mkt snygg lyxdiskant, farligt för trötta öron efter en dags mixande 😉

Sen alla fem banden i mitten från 10Hz till 30kHz. Möjligheterna är många. Gillar spekrumanalysatorn.

Mkt mumma från en algorithm-geni som slitit 2 år med den här pluggen.

Det ger lite blåslampa i arslet på UAD och Waves med all rätt, dyra hyenor 😄!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vart köpte du den då?

Trodde jag skulle behöva skicka bevis för min gamla licens på dongeln. Kom mail bara med serienummer för nya versionen. Resten historia. Har knappt haft någon tid leka med den än men det kommer 🙂

Det ger lite blåslampa i arslet på UAD och Waves med all rätt, dyra hyenor 😄!

Blir svårt nog för UAD övertyga att de gör de allra bästa pluggarna efter den här. 😉 Och med tanke på att deras pluggar är ännu dyrare...Waves har några fåtal bra pluggar som är värda att ha men resten kan man vara utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...