Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

gg61671-1bb.jpg

Stativ inkl. mikklyka för handmik och frakt från Kina

98 kronor

$(KGrHqJ,!h!FBjPTbY(RBQd-9,tDI!~~60_12.JPG

MIDI-interface (1 in, 1 ut) inkl. frakt från Kina

16 kronor

...och så nya kuddar till alla hörlurar, 13 kronor per par

eBay är fantastiskt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Den e nog inte tråkig

Den är helt jävla magisk! Sagolika distkanaler. Jag har aldrig varit med om en stärkare som bara lägger på mer saturation, sustain och "tugg" ju högre man rattar gainen, utan att bli det minsta grötig - hur högt man än rattar den. Helt sjukt. Jag är förälskad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korg nanoKEY 2 white

Korg nanoPAD 2 white

nanoKEY var mycket roligare och lättare att spela på än jag trodde. Kommer ha den som klaviatur när jag reser med min bärbara ultrabook. Tror vi kommer å ha roligt ihop! 😊

nanoPAD hade extremt okänsliga pads. Hade tänkt å ha den till att programmera dubstep-beats. Får se om jag moddar den, eller byter ut mot en Arturia Beatstep eller Spark LE. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev ett par nya Monitorer nu. M-audio BX8. Hur nöjd som helst med dom.

Det blev visst en liten midikeyboard till paddan med. M-Audio Keystation mini 32. underbar att spela på. Skönt med lite fler tangenter är de vanliga 25 eftersom denna ha 32.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha....

Är det bra ljud? 🙂

😱 Vissa instrumentgrupper låter bra, andra sämre. När man sitter och spelar genom de inbyggda högtalarna är det helt ok. Får man ihop något som funkar kan man tanka över till datorn som midifiler och fortsätta där. Jag har ett Cubase på ingång. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

:ph34r:Vissa instrumentgrupper låter bra, andra sämre. När man sitter och spelar genom de inbyggda högtalarna är det helt ok. Får man ihop något som funkar kan man tanka över till datorn som midifiler och fortsätta där. Jag har ett Cubase på ingång. 🙂

Verkar vara en bra grej det där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara en bra grej det där!

Jag är relativt nöjd. Med tanke på det stora teckenfönstret kunde man ha gjort sequencerdelen bättre och lagt dit ett trackfönster, eller vad det kallas, a la Cubase, samt en pianorulle.

Sedan kommer vissa att tycka att det bara är en barnslig leksak, och att det är fusk osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag använder garageband i min iPad för att skriva låtar, der automatiska ackegura kompet använder jag ofta när jag skriver låtar. Funkar kanon, så för låtskrivandet finns inget fusk, bara hjälpmedel.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten SSD-hårddisk (256 GB, plus 440 mb/s) att ha som systemdisk, både till hemstudion och replokalsstudion. Funkade svinbra att med Carbon Copy Cloner föra över alla systemfiler.

freecom256-mssd-1.jpg

http://www.freecom.c...ate-Drives/mSSD

Plus en sådan här M-Tron Pro:

http://www.gforcesof...ucts/m-tron-pro

EN sådan ssd skulle vara nice att ha till sin laptop... pris ? verkar inte finnas i sverige ?

Tänkte även köpa denna

http://www.hirestech.com/product/?pid=107

en portabel DAC med bra ljudkvalite.

hrt-microstreamer.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

EN sådan ssd skulle vara nice att ha till sin laptop... pris ? verkar inte finnas i sverige ?

Ekstasis: Här är SSD:n:

http://www.inet.se/p...6gb-ssd-usb-3-0

Startar systemet på 30 sekunder (via extern USB 3.0). Innan var det några minuter på den interna hd. Plus att jag tänkte ta med den till replokalsstudion och boota från den, smidigt liiten hårddisk. Gäller att inte tappa bort den bara;-)

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Ekstasis: Här är SSD:n:

http://www.inet.se/p...6gb-ssd-usb-3-0

Startar systemet på 30 sekunder (via extern USB 3.0). Innan var det några minuter på den interna hd. Plus att jag tänkte ta med den till replokalsstudion och boota från den, smidigt liiten hårddisk. Gäller att inte tappa bort den bara;-)

Okej tack får hålla ett öga på den och prisutvecklingen...prislappen är för saftig i dagsläget..men gillar form faktorn..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick bli en Microstreamer iallafall.. till min laptop och min android mobil..

Men om den bara får 10 poäng i alla recensioner så måste den låta jävligt bra...eller så är det formfaktorn folk är hyjpade över. Men nice att kunna ha den i fickan även med mobilen bara... ska undersöka möjligheten att att överföra trådlöst om det går för blir lite jobbigt med alla sladdar om man ska ha den i fickan med mobilen.

hrt-microstreamer.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=rNhlz6dXxLw

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

har nu fått min microstreamer och provat i en dag..vilken total jävla flopp och overhypad produkt... den lät inte bättre än ett mediokert soundblaster enligt mig.. min samsung ativ 9 plus ultrabook hade ett varmare ljud upplevde jag det som.. så den får skickas tillbakas till netonnet. Den är värd 500 kr inte 2000 kr... Så mina misstanker stämmde dock att folk hyjjpa den för att den för dess imponerande storlek... kan också tillägga att den var betydligt mindre i verkligheten än vad jag trodde..den är mindre än en tändsticksask...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Laddat ner och installerat FL-studio 64-bit. Funkar bra. Ska bara lära mig alla finesserna i programmet. Får ta den tid det tar. Lyckades få mitt midi-keyboard att funka. Spela in midi-notes... Inte helt lätt att fatta snabba instruktionsvideor. Trial and error gäller som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...