Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Jag använder JH Audios JH13 pro. Är grymt nöjd med dessa! Det är tillverkaren av Utlimate ears som lämnade företaget och flyttade till USA igen då hans fru behövde läkarvård där ( om jag minns rätt) och då startade han JH Audo. Så man kan ju säga att JH Audio är hans fortsättning från Ultimate Ears.

http://www.jhaudio.com/content/jh13-pro

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad gör en sån? 😲 Trummaskin eller?

Från 4Sounds sida:

 

Sample player med inbyggd sequenser och kraftfulla redigeringsmöjligheter.

Korg Volca Sample är en sample player med inbyggd sequenser som är förladdad med 100 fantastiska ljud från Korg. Volca Sample har kraftfulla redigeringsmöjligheter och du kan ladda in egna samplingar via en iOS app. Med sitt genomtänkta gränssnitt och portabla format är Volca Sample perfekt för scen- och liveframträdande men fungerar lika bra i studion och det spelar ingen roll om du är DJ, producent eller låtskrivare, Volca Sample har något för alla. Som de övriga produkterna i Volca serien har Volca Sample ett smart upplägg vilket gör att den är enkel att integrera med annan utrustning, MIDI-in gör att den går att styras från valfri sequenser, Sync I/O ser till att den spelar tillsammans med många av Korgs andra syntar och trummaskiner och hörlursuttaget fungerar även som main ut när du ska spela in.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Från 4Sounds sida:

 

Sample player med inbyggd sequenser och kraftfulla redigeringsmöjligheter.

Korg Volca Sample är en sample player med inbyggd sequenser som är förladdad med 100 fantastiska ljud från Korg. Volca Sample har kraftfulla redigeringsmöjligheter och du kan ladda in egna samplingar via en iOS app. Med sitt genomtänkta gränssnitt och portabla format är Volca Sample perfekt för scen- och liveframträdande men fungerar lika bra i studion och det spelar ingen roll om du är DJ, producent eller låtskrivare, Volca Sample har något för alla. Som de övriga produkterna i Volca serien har Volca Sample ett smart upplägg vilket gör att den är enkel att integrera med annan utrustning, MIDI-in gör att den går att styras från valfri sequenser, Sync I/O ser till att den spelar tillsammans med många av Korgs andra syntar och trummaskiner och hörlursuttaget fungerar även som main ut när du ska spela in.

Korg var ju smart att lämna källkoden till appen öppen, så numera finns överföringsapp även till Android.. Och kanske pc?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

48 GB!?! Galet!

Vad har du för dator, och vilket OS?

Hur kan man behöva så mycket RAM?

Ja precis... Och Bill Gates som sa ingen persondator behöver mer än 256 kb i ramminne....

Jag kör på en Mac Pro.

Revision: 5.1 från 2010 med 2 x 2,93 GHz 6-Core Intel Xeon.

Jag har datorn inte bara till Logic Pro utan även till lite film.

Hade 12 GB förut med det räckte inte och skulle köpa 24GB men jag slog till på 48GB i stället.

Hade kunnat slängt i 128GB men jag tyckte att 48GB var tillräckligt för att bli av med den flaskhalsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

BC2-ME, som jag skrev om på förra sidan, borde skickas i veckan. Utöver det är en Phoenix Audio eq på väg hemåt, att komplettera den jag redan har. De får nog sitta på trumbussen tror jag.

phoenix_drs_eq500.jpg

Och sedan jagar jag två

dbx_165a.jpg

en för bas och en för annat 🙂

Just ja! Jag kapade till mig en sådan här också!

p110-bigger.jpg

Redigerat av 8bit
Link to comment
Dela på andra sajter

En bok utgiven av Ableton

Making Music. 74 Creative Strategies for Electronic Music Producers.

A book by Dennis DeSantis

Kan inte vara fel att lära sig av andra... Fast om det är en pryl direkt vet jag inte...

Skaffat även denna

 

Stora musikguiden (rev uppl) - Musikteori för alla

av Roine Jansson (häftad, 2011)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...