Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Trodde jag skulle behöva skicka bevis för min gamla licens på dongeln. Kom mail bara med serienummer för nya versionen. Resten historia. Har knappt haft någon tid leka med den än men det kommer 🙂

Blir svårt nog för UAD övertyga att de gör de allra bästa pluggarna efter den här. 😉 Och med tanke på att deras pluggar är ännu dyrare...Waves har några fåtal bra pluggar som är värda att ha men resten kan man vara utan.

Gött! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

pme:

Jag tappade helt förtroendet för sampletekk efter uppdatering till mk2 versioner av pianon. De har gjort litekontakt hackade men ingen volymgrupp för release-skrammel men en massa annat som inte förbättrar ljudet var med. Visstdet går att fixa själv. Jag droppade dem helt precis som i mk1 versionerna. En synth känns inte alls som de skulle klara avså det vore kul med en liten review!

Jag ska fixa en liten review på Solina och Prophet-ljuden, jag hade lite besvär att få in dem i Logic-samplern och har inte hunnit lyssna in mig riktigt. Men det lilla jag hörde lät lovande, synd att dina pianon inte var bra. Jag ska skicka lite ljudprov till en kompis som har en riktig Prophet 5:a också, och jämföra.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Sålde hela min rig till gitarren med midistyrda pedaler och hela kalaset, gick över och blev digitaliserad AXE FX are... aldrig varit såhär nöjd över mitt ljud.. inte ljudteknikerna heller. tänk att ha alla saker på samma ställe.

Blev ett ljudkort från focusrite, Scarlett 2i2. Ett par nya monitorer från Yamaha, HS 7! kanon med Axen!!!!!!

ljudkortet och monitorer ska 4sound i karlstad ha tack för. bästa dealen ever!

nwcyOV.jpg

hxu6Zu.jpg

3nMBGm.png

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

pme:

Jag ska fixa en liten review på Solina och Prophet-ljuden, jag hade lite besvär att få in dem i Logic-samplern och har inte hunnit lyssna in mig riktigt. Men det lilla jag hörde lät lovande, synd att dina pianon inte var bra. Jag ska skicka lite ljudprov till en kompis som har en riktig Prophet 5:a också, och jämföra.

Ljuden är bra, men hela grejen med MK2 är att de ska vara bättre programmerade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Stridbeck 10.5, Passiva i björk.

8ExniKt.jpg

Är verkligen något av det mest balanserade jag hört och otroligt bra på att spela så inte rummet aktiveras. Väger ton. Driver dem med en liten 2x25watt Pioneer flickrumstereo just nu och det låter bättre (balanserat, naturligt) än Adam, Focal, Sonodyne, Genelec... otroligt. Jag nyper mig i armen.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Plockade upp H-Comp från Waves och Q10 nu i helgen. Fick 20% rabatt så det hela slutade på knappa 470 spänn. blir till att leka med nu i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kalimba hittade jag på en Fair Trade-butik i Lund, Som den i videon.Klotet, för några år sedan. Extrapris. Fint ljud. Smart sätt på videon att fixa vibrato. Har jag inte tänkt på tidigare. Från samma firma köpte jag ett enkelt musikprogram för kalimba.

http://www.kalimbamagic.com/learnhow/learnhow_ktabs.php

Har även en kalimba (mbira) från Kenya gjord av återvunnet material, en sardinburk och med metalltungorna från en gammal paraply. Fint ljud i den med.

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Slog till på Cinematic Strings 2 från TimeSpace...2300 ca landade det på... 🙂

Suger getpung att ha en 8 Mbits-lina bara...20 Gb... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

MOTU 8M. Inget imponerande namn eller utseende. Har sedan tidigare 896mk3 och 8pre men ville uppdatera mig till de nya AVB-prylarna. Fjärrstyrning och ihopkoppling över nätverk. Har precis fått den och testat. Webb-baserad kontroll och mixer. :-)

(kan inte ladda upp någon bild på den)

Länk till bild: www.motu.com/products/avb/8m

Någon mer som använder MOTU?

Helt omöjligt att få till en länk som funkar....

Redigerat av Radiogossen
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att se att min tråd fortfarande lever och frodas. (eller ja, snarare att era inköp gör det 😄)

Själv blev jag med eltrummor nyligen:

Roland 11 TD-KV. Sjukt nöjd med det.

Vill sätta upp några enkla modulära dämpande väggar runtom och under trumsetet för att dämpa smattrandet (bor i lägenhet), tänker mig typ kontorsbås-väggar, några tips?

7120442_800.jpg

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Äntligen köpte jag loss Parsec

https://shop.propellerheads.se/product/parsec/

Grym synt.

Gjorde denna truddelut när jag hade Parsec till låns.

För övrigt kan jag berätta att det första ljudet som låten börjar med är modulerat med ett trumset som spelar typ 4 på golvet. Knyter an till era trumprylar på nåt sätt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...