Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Ja, nya och gamla grejor man köpt e alltid skoj och prylnördar finns det gott om här. 😉

Jag tycker det saknas en sån här tråd på detta forumet. Ladda upp/länka, till en lagom stor bild på vad du nyligen inhandlat till din studio och skriv vad det är för något samt gärna vad ni tycker om saken ni köpt. 😆 Då får vi recensioner, update om nya prylar på marknaden samt kanske lite nostalgiska gamla grejor oxå. Kul att disskutera prylar och det kan även vara mjukvara såklart.

Go crazy. 😆

Edit, lade till att ni gärna får skriva vad ni tycker om prylarna också. Blir bara name-droppande annars.

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Pryl och pryl. Det sista jag köpte förra månaden var en Schecter blackjack. Riktigt bra gura. Hade egentligen inte råd men det är typiskt att det man vill ha dyker när man inte har råd. Men måste man ha något så... Innan dess köpte jag ett uad-kort i somras. 😉

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Trä, skruvar och prylar till att bygga min lilla "studio möbel". Elller kanske snarare ska kalla det för datorbord! Räknas detta som pryl till studion? 🙂 Det kostade iallafall som en sjysst plugg, runt 2000 spänn.

Stilrent! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par Focal Twin & en Nocturn 🙂

IMG_8755.jpg

Ingen dålig uppsättning leksaker du har där. Din Virus skulle jag kunna döda för. Jagat en begagnad som en tok den senaste veckan men kommer försent varenda gång. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterade från ett usb ljudkort(M-Audio Audiophile USB) till denna Presonus Firebox!

Låter och funkar bättre men jag får inte ner latencyn sådär löjligt lågt som alla andra med firebox/firepod verkar lyckas med... Får ner till 5,6 ms och hade 5,0 med usb-kortet, och innan det hade jag 3ms med min dåvarande Boss GS-10...Alltså, what? Här uppdaterar man men får mer och mer fördröjning på grejerna... 🙁🙂

Presonus-Firebox.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Uppdaterade från ett usb ljudkort(M-Audio Audiophile USB) till denna Presonus Firebox!

Låter och funkar bättre men jag får inte ner latencyn sådär löjligt lågt som alla andra med firebox/firepod verkar lyckas med... Får ner till 5,6 ms och hade 5,0 med usb-kortet, och innan det hade jag 3ms med min dåvarande Boss GS-10...Alltså, what? Här uppdaterar man men får mer och mer fördröjning på grejerna... 🙁🙂

Presonus-Firebox.jpg

Japp ju högre priser desto högre latens. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En Gibson Les Paul Studio vit:).

Innan dess var det nog bara Stylus RMX och mer minne till Mac Pro:n så nu har vi fm:D. Man köper ju nya prylar till studion varje månad hehe... blir dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt Midisport 2x2 pajade i helgen, så igår beställde jag ett Xmidi 2x2

Till skillnad från M-Audio och Edirol behövs inga drivrutinsinstallationer, då det är 100% kompatibelt med DirectMusic för PC och CoreMIDI på Macen 😛

15187.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Din Virus skulle jag kunna döda för. Jagat en begagnad som en tok den senaste veckan men kommer försent varenda gång. 😛

Absolut! Klart du ska ha en Virus 😛

Kul, snygg & inspirerande synth. Hoppas du finner någon.

Förr eller senare så. Pengarna finns men tålamodet saknas 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Mitt Midisport 2x2 pajade i helgen, så igår beställde jag ett Xmidi 2x2

Till skillnad från M-Audio och Edirol behövs inga drivrutinsinstallationer, då det är 100% kompatibelt med DirectMusic för PC och CoreMIDI på Macen 😛

15187.png

Det där är en smart pryl. 😛 Att behöva slippa installera drivrutiner borde fler företag satsa på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trä, skruvar och prylar till att bygga min lilla "studio möbel". Elller kanske snarare ska kalla det för datorbord! Räknas detta som pryl till studion? 😛 Det kostade iallafall som en sjysst plugg, runt 2000 spänn.

Bord.jpg

Fan, mikrofonen där, är det en sån där AKG-rörjävel? Daaamn vad de låter gött!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Studiopryl och studiopryl, typ iaf. Det finn just fler som har gått liite runt ämnet.

Men aja här är mina senaste tillskott:

En Digitech Hardwire TubeOverdrive:

HW_TubeOverdrive.jpg

Och en Digitech Hardwire Delay/Looper

HW_DelayLooper.jpg

Och till sist en Seagullgura. Det är ungefär en sån där, ser likadan ut iaf. Har en inbyggd mick dock.

417852.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte ett par Beyerdynamic DT250 i somras. Det var det senaste i musikväg 😆

Beyer_dt_250.jpg

Är det tillåtet att låna tråden till en fråga? Vill inte skapa en ny tråd till det.

Någon som har erfarenhet av Alesis M1 Active Mk2? Hittade ett parbegagnade till ett väldigt bra pris. Att tillägga är att jag gör house/dance, och vill ha bra basåtergivning.

Till sist. Mycket bra tråd Memphis!

Redigerat av Munkie
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...