Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Hur känner man på mjukvara?

Man pluggar in guran, lägger den nya mjukvaran på den aktuella kanalen och kör 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Åh vad jag vill ha Pultec-paketet. Hunnit känna på det än?

Jodå, jag har använt dem i demoläge ganska länge nu och det är riktigt bra pluggar.

Filterenheten har jag däremot försökt använda många gånger men det brukar sluta med att jag plockar bort den. Vissa verkar gilla den men jag förstår inte tjusningen med den.

Jämfört med den gamla är det lite mer tyngd i botten, finare diskant och mer "3D". Men den gamla tycker jag håller bra fortfarande också. Fick den för runt 200kr så det var väl värt uppgradering tycker jag. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo självklart men man kan inte känna på mjukvara som hårdvara.Bara testa 😉

Att känna på något måste inte innebära att man fysiskt vidrör något. Det handlar ju bara om att få en känsla av något, vilket man kan få på många sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gamla Frontier AlphaTrack, som ställde till problem för 64-bit Cubase, har pensionerats och blev ersatt av en sådan här trevlig och förvånansvärt billig pryl:

20120322083549_Logo.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gamla Frontier AlphaTrack, som ställde till problem för 64-bit Cubase, har pensionerats och blev ersatt av en sådan här trevlig och förvånansvärt billig pryl:

20120322083549_Logo.jpg

Jag har klämt lite på deras större controllers och jag måste säga att de verkar prisvärda. Men känslan i dem reflekterar priset lite tycker jag. Tror det kan bli bättre om man byter ut knopparna på rattarna och fadern iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag har klämt lite på deras större controllers och jag måste säga att de verkar prisvärda. Men känslan i dem reflekterar priset lite tycker jag. Tror det kan bli bättre om man byter ut knopparna på rattarna och fadern iofs.

De större modellerna kommer i en ny version med bättre knappar. Kanske kommer även denna vad det lider. Den nya serien är svart. Tyvärr verkar de också bli dyrare.
Link to comment
Dela på andra sajter

De större modellerna kommer i en ny version med bättre knappar. Kanske kommer även denna vad det lider. Den nya serien är svart. Tyvärr verkar de också bli dyrare.

Ah, det hade jag missat. Ser ju betydligt proffsigare ut, och priset verkar blir hyfsat lågt ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har klämt lite på deras större controllers och jag måste säga att de verkar prisvärda. Men känslan i dem reflekterar priset lite tycker jag. Tror det kan bli bättre om man byter ut knopparna på rattarna och fadern iofs.

Jag trodde att den skulle vara plastigare, men den känns stabil och bra.

Det enda är att knapparna delvis stannar nere om man trycker lite snett på dem - inte så att de ger funktion hela tiden, utan mer ett kosmetiskt "fel". Rattarna kunde vara lite snyggare också - men med den minst sagt rimliga prislappen kan jag definitivt leva med dessa småsaker. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Coola grejer! 🙂

Jag har ny akkegura på g. Berättar mer när den landat!

Det vart en Sigma D-28 Vintage. Riktigt grym kopia på en Martin. Lät även montera dit en LR Baggs aktiv mikrofon. Så nu är det bara att köra. Låter riktigt bra både när man plockar och strummar hårt med plektrum. Aningens för låg stränghöjd men det går att fixa.

Nästa inköp blir en SSD och 16GB RAM samt uppgradera till Windows 10. Gottarns gott va 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Slog till på ett par Genelec 8010A.

Mäktigt ljud för att va så små.

Lite kuriosa om mina gamla Fostex monitorer. Sålde dom till Papa Dees manager. Träffade självaste Papa när jag lastade ner ena monitoren till bilen. Den som vill kan få ta på mig... 😛

Genelec8010ParWeb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kuriosa om mina gamla Fostex monitorer. Sålde dom till Papa Dees manager. Träffade självaste Papa när jag lastade ner ena monitoren till bilen. Den som vill kan få ta på mig... 😛

Nja. Honom hör man inte mycket av numera. Såg han ut att vara i form?

Link to comment
Dela på andra sajter

warm-base.jpg

Min första externa preamp, ett rejält steg upp från Firestudio Mobiles interna. Har bara testat den med sång än så länge, men den får källan att sitta bättre i mix direkt. Golden Age kör en rea på dom just nu, 3k styck. Värt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nja. Honom hör man inte mycket av numera. Såg han ut att vara i form?

Nä och såna kvinnomisshandlare som han ska fallas i glömska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja. Honom hör man inte mycket av numera. Såg han ut att vara i form?

Han hade visst nånting nytt på gång. Lite rockigare än när det begav sig.

Nä och såna kvinnomisshandlare som han ska fallas i glömska.

Håller med helt och hållet. Givetvis så är det ett helt förkastligt beteende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har legat på latsidan länge nu när det gäller hemstudioverksamheten, har mest spelat live och därmed lagt pengarna på några nya gitarrer och stärkare och sånt trams. Men nu är jag sugen på att färdigställa ett knippe demos som har legat halvfärdiga i byrålådan en längre tid och då är det ju bara att försöka köpa sig lite inspiration i form av:

- Ny dator: 21.5" iMac, uppgraderad till i7, 16GB RAM och SSD. Använder min gamla Macbook Pro i jobbet dagligen och orkar inte hålla på att plocka upp och ner den varje dag så det känns grymt att ha en stationerad i "studiohörnan" hela tiden.

- Ny midiklaviatur: Arturia Keylab 61. Är inget vidare bra på att spela eller kunnig på att skruva på syntar men denna ihop med deras medföljande Analog Lab känns som en bra start, dom integrerar schysst med varandra.

- Nytt ljudkort: Audient iD14. Funkar och låter kanon och känns skitstabilt för en relativt billig peng. Är dock grymt sugen på att ge mig in i UAD-träsket nu när jag har Thunderbolt på den nya iMacen. Apollo Twin Duo ligger väldigt nära till hands...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
pme (oregistrerad)

Behövde en ny stol till studion blev denna.

akracing_premium_plus_gaming_chair_-_orange-34262503-7738697-org.jpg

Den ser inte alls dum ut. Men vill man verkligen ha något i öron höjd bakom ryggen?

Det borde rimligen ge liknande effekter som tidiga reflektioner nära monitorerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...