Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

efter jag sett videon kan jag inte känna mig direkt sugen att köpa den. den verkar vara för bökig att hantera...en av anledningarna man vill ha en analog synth är ju för att slippa alla menyer man vill ha ett mer "hands on" arbetsflöde..Men det låter säker lysande med externa effekter.. (låter förfärligt med dom interna effekterna som väntat enligt mig). Kan bara hålla med om displayen... sjukt jävla tråkig display.. om man vill göra en sådan enkel display hade dom kunnat göra en mer retro liknade display typ svart och röd och större.. själva rattarna ger ett plastigt intryck...

Det positiva är dock att den är analog, (år 2014) och att den är någorlunda billig för att vara anlog synth. Access virus vinner nog dock pga av sitt arbetsflöde.

Håller med dig fullt ut gällande arbetsflöde. Nu är ju Elektron lite eftersläntrare, i kvartal 4 kommer Overbridge, så arbetsflödet kan man hoppas bli bättre då. Och att dom inte släppt det tidigare kan man bara tycka är idioti. Det är (som sagt) 2014 och folk gör musik i datorn. Skärpning Elektron (!!).. Men hands on är det förbannat bökigt.

Nu har jag haft min i ca en vecka och börjar bli lite varm i kläderna.

Hade en Virus TI2 Polar för ca ett år sedan, och ska jag vara ärlig ångrar jag att jag sålde den. Men det är ju några tusenlappar till på en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Håller med dig fullt ut gällande arbetsflöde. Nu är ju Elektron lite eftersläntrare, i kvartal 4 kommer Overbridge, så arbetsflödet kan man hoppas bli bättre då. Och att dom inte släppt det tidigare kan man bara tycka är idioti. Det är (som sagt) 2014 och folk gör musik i datorn. Skärpning Elektron (!!).. Men hands on är det förbannat bökigt.

Nu har jag haft min i ca en vecka och börjar bli lite varm i kläderna.

Hade en Virus TI2 Polar för ca ett år sedan, och ska jag vara ärlig ångrar jag att jag sålde den. Men det är ju några tusenlappar till på en sådan.

Ja får väl hoppas overbridge då..men som sagt..tycker dom missar målet med tanke på priset..det ska nog ner lite i pris ifall den ska bli intressant..man vill ju inte betala 15 lax för en produkt man bara är halv nöjd med...displayen och menyerna står man nog inte ut med dessvärre och de plastiga rattarna gör inte saken bättre..Känns att för det priset kan man få så jävla mkt bättre synth som dessutom är analog speciellt begangat..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

ka-gaintrain-main2.jpg

Har dom börjat tillverka Gain train igen ?

Trodde dom slutat tillverka den, är iallafall svår att få tag på nu..

Prisvärd monitor controller! Som kanske mest faller på sitt utseende, den hade varit mer populär med ett annat utseende helt klart..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom börjat tillverka Gain train igen ?

Trodde dom slutat tillverka den, är iallafall svår att få tag på nu..

Prisvärd monitor controller! Som kanske mest faller på sitt utseende, den hade varit mer populär med ett annat utseende helt klart..

Hittade till bra pris på ebay, helt ny och oanvänd från uk. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

10320480_10152015553370836_1376815582970954187_n.jpg

Dual rectifier!

Svår att ratta men jääävlar vad bra den låter när man hittar sweet-spot 😱 Väldigt känslig för olika gitarrer och pickups tycker jag, stor skillnad mot orange som låter bra hur man än ställer in den och vilken gitarr man än använder.

Väldigt nöjd hittils 😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

@ EvilRocker

SÅJA!!!! Jag älskar dem, och jag tror att du kommer veta på direkten när du har kopplat upp dem om du gillar dem eller inte!

Coolt 😄 ska bli spännande, jag börjar nog med någon budget stärkare typ samson servo eller om jag hittar något annat på ebay.
Link to comment
Dela på andra sajter

två st höger?

Hehe fan blev nervös först, men kollade bilden på dom jag köpt och där var en vänster och en höger. Med andra

ord så är det inte det paret på bilden som jag köpte men dom ser likadana ut förutom att en är höger och en vänster. 🙂

Jag har köpt 3 Neumann km84or 😄

10435393_10152258555103075_3880992755238371421_n.jpg

Grymt!
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe fan blev nervös först, men kollade bilden på dom jag köpt och där var en vänster och en höger. Med andra

ord så är det inte det paret på bilden som jag köpte men dom ser likadana ut förutom att en är höger och en vänster. 🙂

bra 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...