Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Du har skådat Neumann-ljuset ser jag!

Lessnade du på Mojavena? Har sett dina annonser ett tag.

Fick mina Neumanns härom dagen, précis vad jag letade efter, jag kände att inte behöver så manga rörmickar bara, Mojave later finfint, har en kvar om du är sugen den andra sålde jag förra veckan.
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fick mina Neumanns härom dagen, précis vad jag letade efter, jag kände att inte behöver så manga rörmickar bara, Mojave later finfint, har en kvar om du är sugen den andra sålde jag förra veckan.

Nej de enda mickar jag är sugen på nu är just såna där småmembrans Neumann. Säkert underbara på OH o ak gitarr o allat annat.... Köpte du nya eller hittade du beg? Ett litet OH-prov vore fint...

Link to comment
Dela på andra sajter

ooops

mesa-boogie-dual-rectifier-multi-watts-chrome-mmb-2dr1x-xxl1.jpg

Hahaha!!! YES!!! Jag har några av mina allra bästa gitarrmangel med en Rectifier, så jag kan bara gratulera!

EDIT: Det skulle stå "gitarrminnen" och inte "gitarrmangel". Men jag låter det stå kvar, för det beskriver verkligen träffsäkert hur det lät och vad det handlade om 🙂

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Rectifiern kräver mycket volym för att låta bra. Går inte fisspela på den :-)

Skillnad mot Engls som funkar bra på låg volym

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt en del saker:

Urei 6230 försteg till nd10orna. Trodde inte det skulle göra sådan skillnad.

Urei 535 eq, klassiker till rock gitarr. Lite smutsig på ett bra sätt.

Lindell 506 och 2st lindell 1176. Älskar 1176 haha!

JDK V14 2st eqs. Shit HW ftw! Sicken kräm!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kliade lite väl mycket i fingrarna efter en lekstund med Analog Four, så då fick det bli en Keys...

analog-keys1.jpg

Erkänn att du köpte den bara för att den är svensk ? 🙂

Den äger nog skiten ur mjukvaru syntharna jag använder..men samtidigt vet jag inte förns jag provat jag vet bara att de provklipp jag sett hittils inte säger mig något då de använder de interna efffekterna.. jag vill ju höra hur dom låter med Lexcon reverb osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Erkänn att du köpte den bara för att den är svensk ? 🙂

Den äger nog skiten ur mjukvaru syntharna jag använder..men samtidigt vet jag inte förns jag provat jag vet bara att de provklipp jag sett hittils inte säger mig något då de använder de interna efffekterna.. jag vill ju höra hur dom låter med Lexcon reverb osv..

Haha Självklart!! 😉

Ja det är dåligt med klipp framförallt med Keys. Finns bra mycket mer med Alanog Four, och det är ju samma maskin i princip. Du kanske hittar något med den?

I övrigt tycker jag som de flesta recensioner: Värdelös display. Allvarligt talat Elektron min miniräknare har bättre display.

Lite bökig att lära sig.

Tomrummet mellan tangenter och bordet, otroligt konstig design. Jag tappade bort min iphone under tangenterna igår (svart bord, svart synth och svart telefon).

och den är mitt i prick tycker jag.
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha Självklart!! 😉

Ja det är dåligt med klipp framförallt med Keys. Finns bra mycket mer med Alanog Four, och det är ju samma maskin i princip. Du kanske hittar något med den?

I övrigt tycker jag som de flesta recensioner: Värdelös display. Allvarligt talat Elektron min miniräknare har bättre display.

Lite bökig att lära sig.

Tomrummet mellan tangenter och bordet, otroligt konstig design. Jag tappade bort min iphone under tangenterna igår (svart bord, svart synth och svart telefon).

och den är mitt i prick tycker jag.

Tack ska kolla på den recensionen!

Link to comment
Dela på andra sajter

efter jag sett videon kan jag inte känna mig direkt sugen att köpa den. den verkar vara för bökig att hantera...en av anledningarna man vill ha en analog synth är ju för att slippa alla menyer man vill ha ett mer "hands on" arbetsflöde..Men det låter säker lysande med externa effekter.. (låter förfärligt med dom interna effekterna som väntat enligt mig). Kan bara hålla med om displayen... sjukt jävla tråkig display.. om man vill göra en sådan enkel display hade dom kunnat göra en mer retro liknade display typ svart och röd och större.. själva rattarna ger ett plastigt intryck...

Det positiva är dock att den är analog, (år 2014) och att den är någorlunda billig för att vara anlog synth. Access virus vinner nog dock pga av sitt arbetsflöde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...