Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Jobbar med IT-projekt i egen låda. Just nu i Januari jobbar jag ifrån Filippinerna och försöker lära mig surfa i pauserna 🥰

Solbränd, coolt och trivs som fisken i vattnet .... surfandet har jag inte riktigt knäckt än med skam den som ger sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

På A-skattesidan jobbar jag extra som fritidsledare tillsammans med barn och ungdomar från hela världen. Bästa jobbet jag haft utanför musiken, det ända jag gör är att spela guitar hero, pingis, basket, se idol, se film, baka kakor, spela poker, dra ihop ett gäng i musikrummet och jamma m.m....

På F-skattesidan driver jag en produktionsstudio där jag jobbar med musikproduktion, digital distribution samt säljer musikbakgrunder till eventföretag.

Redigerat av ErikP120
Link to comment
Dela på andra sajter

Pluggar till undersköterska, jobbar ibland nattschema, knäcker extra som livetekniker åt kyrkokören, (spontan)proddar eget/andras material, hobbyfilantrop/filosof och stormtrivs med livet 🥰

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

industrielektriker på ett stålverk.

hörselskador och kroppsdelar som saknas brukar vara populärt i bygget.

får se om karriären som musiker är över innan den i huvudtaget tagit form. 😄

kul? mycket. ingen dag är den andra lik, mycket satyg och humor. vuxendagis rakt igenom. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
industrielektriker på ett stålverk.

hörselskador och kroppsdelar som saknas brukar vara populärt i bygget.

får se om karriären som musiker är över innan den i huvudtaget tagit form. 🙂

kul? mycket. ingen dag är den andra lik, mycket satyg och humor. vuxendagis rakt igenom. 😄

Bor du i Lule? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar som rivare/snickarrookie deltid, rätt skönt.

Jobbar som assistent på reklamfilmsinspelningar deltid, långa dagar men varierande jobb.

Var ledig ganska länge från jobb och trodde då att jag skulle göra musik hela dagarna och att drömmen gått i uppfyllelse.

Men när jag varit ledig 1½ månad så var det ingen dröm längre.

Dels så hade jag inga pengar och dels så gjorde jag inte musik hela dagarna.

Slutsats, jobb kan kännas tråkigt som fan men det går inte att sitta hemma som en sork, då blir man dekadent till slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle kunna säga att jag är "Kulturingenjör". Vilket involverar frilansnöjesjournalist, producent, artist/låtskrivare och Dj. Man skulle också¨kunna säg att jag är arbetslös i väntan på skolstarten i sommar.

+ Jag kan göra vad jag vill och får hålla på med sånt jag gillar. Dvs Musik.

- Jag är pank.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar med IT på ett stort svenskt företag, blandade uppgifter från driftsansvar till manageransvar för konsulter kan man nog säga. Kul ibland, inte så kreativt dock men det ger ju pengar varje månad och det är därför jag gör'at! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit arbetslös sen september 2009 om man inte räknar ett gäng DJ-gigs som jag har haft.. har sökt massa jobb men fått nej på alla. suger rätt hårt och det är riktigt tråkigt att gå o dra hemma även om studion är kul att pilla med emellanåt =)

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Support-tekniker, tror inte jag behöver gå in på hur tråkigt det är.

Hej min dator fungerar inte. Den är alldeles svart på skärmen. Support:har du sett till att kontakten sitter i ordentligt? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej min dator fungerar inte. Den är alldeles svart på skärmen. Support:har du sett till att kontakten sitter i ordentligt? 😕

Lite mer:

- Hej,

Datorn fungerar inte.

Skicka tekniker.

-På vilket sätt fungerar den inte?

Måste bara göra standardfelsökning för att veta vad som är fel, vilka delar som skall skickas med o.s.v.

- Jag har jobbat med IT i 37 år och ska inte behöva gå igenom såna här procedurer.

Vårt företag kommer härmed sluta köpa det här märket, jag har skickat en hitman hem till dej och

dessutom får du personligen stå för ersättning för de förlorade arbetstimmarna jag har spenderat åt "felsökning".

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Helganställd på lager, men jobbar så mycket extra i veckorna som jag kan och orkar (jag måste vara den enda som aldrig skrivit upp sig någon gång på vikariat-listorna...jag pallar helt enkelt inte att jobba fem dagar i sträck! 😲). De dagar det inte behövs extrapersonal sitter jag hemma och pillar med solo- och band-projekt. Fick ett litet reklam-uppdrag i höstas, mer sånt tack!

Jättekul. Enda nackdelen är att man inte vet hur ens vecka kommer se ut förrän man är halvvägs igenom den. Och att man ibland har lite för mycket tid ("jag hade hela dagen på mig, så det blev inte gjort").

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Mellanchef på en statlig myndighet.

Mycket intressant, utvecklande och roligt faktiskt. Tro det eller ej, men arbetar med det jag verkligen vill göra... Men arbetet har tyvärr inte så mycket med musikskapande att göra...

11 år kvar till guldklockan för "Nit och redlighet i rikets tjänst".

Redigerat av Pajosv
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Kolla, den här 7 år gamla tråden har ingen petat de senaste 2 åren. Jag bumpar!

Vad jag skrev i tråden sist är lika utdaterat som jag själv är på forumet nuförtiden. Hsh, är nu egenföretagare och IT-konsultar hos större företag. Däremellan lattjar jag lite i studion eller petar navelludd. Har budgeterat att inte jobba röven av mig, och har som livsmål att bli fri att göra vad jag vill. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...