Jump to content
Annons

Vilket inspelningsprogram använder du?


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Men om det skulle visa sej att 87procent användet T.ex. Cubase så kommer väl fortfarande DVD filmer med tips och utbildningar visa Logic antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om det skulle visa sej att 87procent användet T.ex. Cubase så kommer väl fortfarande DVD filmer med tips och utbildningar visa Logic antar jag.

Det beror väl på vem det är som håller i det och vilket program denna använder skulle jag tro.

Nog för att Logic även är grafiskt snyggare att titta på... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev "annat" - Magix Music Maker 11 deluxe som kom på köpet med någon tidningsprenumeration.

...Och MultiTrack DAW som jag precis skaffat, och till skillnad mot Magix betalat för. (Hela 75kr!) Ger mig 8 stereospår (uppgraderbart till 24) på en Ipod i CD kvalité (.wav). Har ni en Ipod eller Iphone så har ni en portastudio i fickan.

Största hemligheten i en studio är ändå en bra låt enligt citat i ett specialnummer av Studio.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore bra med möjlighet att kryssa två eller flera, även om det är forumtekniskt knepigt.
Vi får ta det i ett inlägg istället.

Undertecknad kör Propellerhead Record 1.5+Reason 5, Apple Logic Pro 9, Ableton Live 8.2 och Steinberg Cubase 6.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får ta det i ett inlägg istället.

Undertecknad kör Propellerhead Record 1.5+Reason 5, Apple Logic Pro 9, Ableton Live 8.2 och Steinberg Cubase 6.

Ok. Jag kör Logic 8 & 9, Cubase 4 och snart 6, Record 1.5 och Reason 5, Wavelab 6 (XP) & 7 (OS X) samt Waveburner 1.6

Reason + Record and I love it!!! Ser också en del fördelar med Pro Tools.

Logic är däremot ett skitprogram. Tycker jag.

Intressant. Har du lust att utveckla vilka fördelar du ser hos PT kontra Logic?

Edit: Fel versionsnummer

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore bra med möjlighet att kryssa två eller flera, även om det är forumtekniskt knepigt. Många kör ju t.ex. Reason + ngt annat.

Hej, jag stod och vägde för och emot om det var rätt att öppna för möjligheten att välja flera program. Av rädsla för att enkäten skulle saboteras av några enstaka personer, så valde jag att formulera det som vilket inspelningsprogram man använder flitigast, och därmed låsa det till ett val. Smart eller klantigt - vi kör så här denna gång 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

CuBase

rolleyes.gif

(CuBase och Logic leder med 25 % vardera nu..)

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tyvärr inte välja ett program för jag kör alla 3 stora lika mycket, beroende på jobb 🙂

Cubase 5

Logic Express 8

Pro Tools 8 LE

Funderar dock att gå över till bandare när ekonomin tillåter för att det är så jävla coolt 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase och Nuendo mest i cubase.

Fast nuendo är lite bättre bla med att menyerna på höger musknapp finns där, vilket inte jag hittat på cubase och det retar jag mig på.

Och nu när man skriver på forum så kom jag på att man saknar kopiera på höger musknapp vilket man får trycka ctrl +c istället

vet dock ej om detta är möjligt att kanske få. Men det är ju bara en skit i rymden sak, och hör egentligen inte hemma här. :rolleyes:

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Reaper. Otroligt mycket inspelningsprogram för pengarna (266 kr för den rabatterade licensen). Väldigt stabilt program jämfört med Cubase som jag tidigare använde, om än med litet bristfällig pianoroll.

+1

Värt ett eget alternativ i pollen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, varför behöll du 5 installerad när du har 6:an?

Jag vet inte. Det blev att jag installerade 6 i OS X och lät femman vara kvar i Windows. Har iofs bara använt femman en gång sedan jag uppgraderade och då ett gammalt projekt jag öppnade upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...