Jump to content
Annons

Vilket inspelningsprogram använder du?


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Fast där stod ju namn på dataprogram också...

Och tänk på alla som spelar in med 24-kanals Studer och såna krejer. Vad ska de tycka om en sån här enkät?

Ingenting? Man behöver inte bry sig om man inte använder ett inspelningsprogram 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag tror nog andelen som hänger här och spelar in på en egen Studer 24 är tämligen marginell. Nästan försumbar...

EDIT: SKulle ha varit efter Guitar NIlssons inlägg om Studer 24or.... jaja....

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

😊

Jag blev fd. Wavelab-användare när jag switchade. Var på väg att införskaffa det igen när Mac-versionem "avslöjades", men så tog det så lång tid innan det väl släpptes... 😐

och sedan dök den där YouTube-videon upp där Audition för Mac visades blev planerna lagda på is för tillfället. Så jag kör fortfarande en Sound Studio 3 som jag känner mig rätt begränsad i.

Då kan jag iofs förstå om du behöll 6:an i Windows.

Hur är det med användarinterfacet i 7:an tycker du? Jag tycker att det ser lite bökigt ut jämfört med hur Wavelab 5 var. Men det skulle kanske ändra sig om jag fick jobba in mig lite med det, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tänk på alla som spelar in med 24-kanals Studer och såna krejer. Vad ska de tycka om en sån här enkät?
Ignorera?

Enkäten handlar om inspelningsprogram.

Om det hade visat sig vanligt bland besökarna att spela in på porta eller på rullband hade det säkert varit aktuellt med andra enkäter t ex Vilken tape använder du? 2"? 1/2"? 1/4"? Ampex? BASF/Emtec?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med användarinterfacet i 7:an tycker du? Jag tycker att det ser lite bökigt ut jämfört med hur Wavelab 5 var. Men det skulle kanske ändra sig om jag fick jobba in mig lite med det, eller?

Jag hoppades på att Steinberg skulle reda ut gränssnittssoppan till sjuan. Vad dom gjorde var att börja på en helt ny soppa. Känns det som just nu i alla fall. Snäppet mer översiktligt menysystem men jag måste ofta stanna upp och testa att den funktion jag är i färd med att använda faktiskt gör det jag tror den gör.

Så än så länge känner jag mig mer hemma med sexan. Den får ligga kvar i boot camp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joachime: Jag ogillar bara arbetsflödet i Logic. Förmodligen för att jag är så van vid upplägget i Reason & Record. Speciellt ogillar jag quantiseringen och sequencern. Sen tycker jag att programmet är fult rent estetiskt. Mörkt och jöttrigt. Syntharna som kommer med är också oinspirerande i mitt tycke. Pro Tools ser jag däremot en del fördelar med vad gäller editering, ett av Records tillkortakommanden. Sen kan jag i Record sakna en viss mångfalld bland pluggar. En gate i racket skulle till exempel vara bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan jag i Record sakna en viss mångfalld bland pluggar. En gate i racket skulle till exempel vara bra.
Det sitter gate i mixkanalen. Du kan använda en kanalstrip som om det vore en SSL-kompressor, koppla en Send till ingången på en mixkanal och koppla från Direct out (bryter kopplingen till masterbussen) till returen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Började med rullbandare (på folkhögskolan) fortsatte med Cubase (via högskolestudier) och har liksom aldrig bytt. Vi körde även Mac och ProTools i Norrköping men jag fastade aldrig för det.

mvh

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sitter gate i mixkanalen. Du kan använda en kanalstrip som om det vore en SSL-kompressor, koppla en Send till ingången på en mixkanal och koppla från Direct out (bryter kopplingen till masterbussen) till returen.

Vet, men jag ville ha en som man kunde koppla in som insert i till exempel en combinator och den skulle gärna få ha en range på mer än 40dB. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...