Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Vilken rolig tråd den har jag missat.

Bidrar med mitt senaste inköp som är en SP VTB-1 som är bland det bästa som hänt mig i studioväg, framförallt elbasen har fått ett sjukt lyft. Hela maskinen luktar prisvärd kvalité 🙂. Mums!

vtb1.jpg

Redigerat av dysfunctional
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Det här kanske inte növändigtvis är till studion, men ändå:

Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter

En liten USB-sticka i laptoppen och en liten mottagare vid stereon.

Så slipper man ha sladd mellan datorn och stereon för att lyssna på Spotify, MP3 eller whatever man nu spelar på datorn.

Den hanterar allt ljud, precis som vilket annat ljudkort som helst. Till skillnad från Squeezebox och liknande som bara hanterar specifika filformat.

Inga kvalitetsproblem med ljudet vad jag kan höra ...

Link to comment
Dela på andra sajter

@Assar: Audio transmitter? Coolt! Visste inte jag fanns.

Inte jag heller.

Jag frågade efter nåt liknande i varenda prylaffär i början av året, men då var det ingen som hade nåt. Bara den där jäkla Squeezebox. Jag vill ju bara ha nåt ointelligent, istället för sladd!

Nu råkade jag slänga ur mig frågan på Expert i Globen och det visade sig att de hade en sån här på prov. Så jag beställde en direkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Puffra.

Jag såg att du köpte en Brauner. En riktigt bra mick om du frågar mig. Har själv en Phantom aniversary edition. Har däremot aldrig blivit riktigt klok på upphängningen. Har du precis som jag en skum upphängning eller går den att byta ut nu för tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kanske inte növändigtvis är till studion, men ändå:

Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter

En liten USB-sticka i laptoppen och en liten mottagare vid stereon.

Så slipper man ha sladd mellan datorn och stereon för att lyssna på Spotify, MP3 eller whatever man nu spelar på datorn.

Den hanterar allt ljud, precis som vilket annat ljudkort som helst. Till skillnad från Squeezebox och liknande som bara hanterar specifika filformat.

Inga kvalitetsproblem med ljudet vad jag kan höra ...

Grym grej! Var handlade du den?

Edit: Lessen, läste inte hela tråden. Ska kolla med Expert i Gbg.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken rolig tråd den har jag missat.

Bidrar med mitt senaste inköp som är en SP VTB-1 som är bland det bästa som hänt mig i studioväg, framförallt elbasen har fått ett sjukt lyft. Hela maskinen luktar prisvärd kvalité :rolleyes:. Mums!

vtb1.jpg

Jag ska till New York i Maj och tänkte köpa en Studio Projects VTB1... e lådan som den kommer i alldeles för stor för resväskan eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

köpte Toontrack S2.0 SDX The New York Legacy Vol.2

Kan väl säga att jag är extremt nöjd då de 2 nya kiten kompletterar det första mycket bra! nu har man massvis med pukor, kaggar, virvlar att välja på😛

215717.jpg

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

Mackie MR5 idag 😄 Köpte dem på 4 Sound i Växjö. Otroligt hjälpsam personal. Rekommenderas!

Mackie MR5 eller personalen på 4Sound i Växjö?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mackie MR5 idag 😮 Köpte dem på 4 Sound i Växjö. Otroligt hjälpsam personal. Rekommenderas!

Härligt. De monitorerna verkar riktigt bra, fast jag är nog mer intresserad av deras storebror.

desktop_konnekt_6.jpg

KONNEKT 6

Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter av Konnekt 6 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Härligt. De monitorerna verkar riktigt bra, fast jag är nog mer intresserad av deras storebror.

Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter av Konnekt 6 😮

Har själv ett konnekt 6. Riktigt bra kort för den prisklassen och väl värt varenda krona. 🙂 Plus också att man får med ett riktigt bra reverb som spöar skiten urCubases egna med hästlängder. I övrigt är det bara läsa här om kortet: http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=13090#impact

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Har själv ett konnekt 6. Riktigt bra kort för den prisklassen och väl värt varenda krona. 😱 Plus också att man får med ett riktigt bra reverb som spöar skiten urCubases egna med hästlängder. I övrigt är det bara läsa här om kortet: http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=13090#impact

Skoj läsning. Det gränssnittet verkar riktigt prisvärt och verkar passa perfekt till det jag gör (digital musikproduktion).

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv en Phantom aniversary edition. Har däremot aldrig blivit riktigt klok på upphängningen. Har du precis som jag en skum upphängning eller går den att byta ut nu för tiden?

Hur menar du? Är micken trög att ta ur hållaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

9bc7a743eaa20823dd9d1aef8b978a28.jpg

Ett par Event SP8 (eftersom Musikbörsen sänkt priset på dem kunde jag inte låta bli att slå till!)

Märkligt fotnot:

Har haft problem med ett surrande ganska lågt missljud i den vänstra högtalaren förut (Yamaha HS50). Nu sitter missljudet i den högra Event-högtalaren istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...