Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Undra hur många det egentligen är som besöker dessa herrarna för att få tag på ny mjukvara:

pirate_bay_2.jpg

På tal om vad? ☺️ Ser inte riktigt kopplingen till något som sagts. Postade du i fel tråd kanske? Jag undrar därför att jag inte vill att min tråd spårar ut i någon fildelningsdebatt. Tanken är att du skall posta och berätta om dina senaste inköp till studion och disskusion kring det, inget annat.

Med vänliga hälsningar

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En capo, tappade bort den förra som var en schysst som hade klämanordning. Misstänker att den försvann på ett spontant utomhusjam i höstas i parken. Hade inte råd med ett klämcapo igen så det blev med skruvanordning istället, 79 spänn från malmö musikaffär. Gött att kunna byta tonart snabbt igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Nya grejer igen! 😆

6436_800.jpg

En Harley Benton G212 2x12 med Celestion V30 element. Har bara läst positiva grejer om tyskens egna lådor och priset är ju galet bra jämfört med konkurrenterna. Hoppas jag blir lika nöjd som jag tror jag kommer bli. Passade på att beställa en rejäl bunt kablar oxå men bild känns onödigt.

Jag får min troligtvis imorgon. Väntar spänt på resultat! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Köpte mig en fin liten TR-505 här om dagen! 😏

De var dock någe fel på volympotten så jag lämna in den på lite reparation 🙂

505.jpg

Åhhh, nostalgi. En såndär hade man, mitten på 80.

Fast jag tyckte inget vidare om den minns jag 😄 Gillade inte att cymbalerna bara ströps, och att virveln boffade. Men ... ja .. så äre. Körde den i princip alltid som ljudmodul via Atarin; använda aldrig step sequencern ☺️

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte mig en fin liten TR-505 här om dagen! 😉

De var dock någe fel på volympotten så jag lämna in den på lite reparation 😄

505.jpg

Nämen vad trevligt. Har en likadan jag med! Jag tycker den är sjukt mysig, och den är fett najs att göra acid med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhhh, nostalgi. En såndär hade man, mitten på 80.

Fast jag tyckte inget vidare om den minns jag :rolleyes: Gillade inte att cymbalerna bara ströps, och att virveln boffade. Men ... ja .. så äre. Körde den i princip alltid som ljudmodul via Atarin; använda aldrig step sequencern 😆

Strypande cymbaler tycker jag är skönt! 😏

Hade tänkt att styra den från datorn mest så, och jag använder redan samplade ljud från en 505 i min musik så att få in lite hårdvara istället är alltid kul 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt senaste tillskott:

Studio Projects B1

Kom med posten för någon dag sedan.

Nån mer som nyss skaffat en sån mick? 😛

Redigerat av Radiogossen
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt senaste tillskott:

Studio Projects B1

Kom med posten för någon dag sedan.

Nån mer som nyss skaffat en sån mick? 😛

Har ingen sådan själv, men den är i alla fall min favoritmic i den prisklassen, så det är bara att gratulera till ett bra köp. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag råkar ha 3 st StudioProjects B1 nu (eller snart)... säljer gärna en av dom.

För övrigt har jag nätshoppat följande idag:

M-Audio Ozonic

M-Audio Keystation 88ES

M-Audio BX5a * 2

M-Audio Mobile Pre USB

AKG K-271

StudioProjects B1 * 2

Behringer RX1602

MidiSonic SIMS MIDI interface

Popfilter Golden Age

MIC5C Mikrofonstativ

Mobile Pre USB ljudkortet tänker jag oxå sälja vidare om nån är intresserad... 😛

Nästa pryl på listan är laptop. Lite klurigare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen vad trevligt. Har en likadan jag med! Jag tycker den är sjukt mysig, och den är fett najs att göra acid med!

Nostalgi! Sån hade jag oxå en gång i tiden... en av de få prylar jag inte behöll genom åren. Dumt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skaffade nyuppdaterade Macbook Pro 15", 2,66GHz, 4GB RAM förra veckan. Och innan dess fick det sent om sider bli uppgraderingen till Komplete 5.

post-1-1237822943_thumb.png

Bara för att intala mig om att det var rätt köp så var jag tvungen att lägga lite ytterglöd på klabbet. Exklusivt, huh? *host*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...