Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
3,5?!

🙂

Finns runt hörnet.

Dessutom brukar ett sexpack kosta 10 kronor. De vänder ofta fel streck-kod mot läsaren, så koden för EN burk blir avläst, inte koden för ett sex-pack. Så går det med genomskinlig plast i omslaget!!! Smått komiskt när man köper ett sexpack, mjölk och några bananer för 30 kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Finns runt hörnet.

Dessutom brukar ett sexpack kosta 10 kronor. De vänder ofta fel streck-kod mot läsaren, så koden för EN burk blir avläst, inte koden för ett sex-pack. Så går det med genomskinlig plast i omslaget!!! Smått komiskt när man köper ett sexpack, mjölk och några bananer för 30 kr.

Var handlar du nånstans då? Fan en tio för ett sexpack är ju helt överkomligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick just hem denna lilla sötnos 🙂 :

08ultralight-1.jpg

12,1" skärm, 2GHz C2D, 2GB DDR2, 160GB HDD och en massa krimskrams. Ska förvisso inte användas i studio, däremot live tillsammans med Forte (ack, så underskattad VST-host) och NI Komplete 4 (eller delar av detsamma i alla fall). Ska bara blåsa bort Vista först. Kanske TinyXP eller XP Lite, ellervarenuheter istället. Eller vanliga XP som medlevererades på skiva. Kommer att sitta finfint ovanpå mina keyboards. 😛

/Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gått och suktat på denna lösning med rack + mac pro väldigt länge, idag blev fick jag hem det!

Riktigt prydligt blev det! dock så kommer jag att fylla på racket med godbitar om någon vecka eller så.. 🙂

case.jpg

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Har gått och suktat på denna lösning med rack + mac pro väldigt länge, idag blev fick jag hem det!

Riktigt prydligt blev det! dock så kommer jag att fylla på racket med godbitar om någon vecka eller så.. 🙂

case.jpg

Fan vilken ball!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffade nytt ljudkort för någon vecka sedan, dyr lösning för att bli av med pipandet i monitorerna... fast jag har varit sugen på ett bättre kort rätt länge nu så det är ok. 🙂

konnekt.jpg

TC Electronics Konnekt 24D som jag köpte på Musikbörsen trots att det är billigare på andra ställen. Mest för att slippa hålla på att skicka det vid eventuella problem men va fan, man får väl supporta den lokala hökaren ibland också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tja, jag har ju typ ingen studio men en sån här köpte jag härom veckan.

Bästa stratan jag någonsin spelat på oavsett prisklass. Halsen är det bästa jag någonsin varit med om.

Rekommenderas starkt!

Fender Road Worn Stratocaster 50's

0131012303v2_hi_1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Satsat på rätt märke. 🙂

Ja... jag var inte helt säker på det till att börja med men nu så verkar det stabiliserat sig. Men TC > M-audio, vilken dag som helst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, köpte du popclip... Jag kör också med den... Stabil och arbetsvänlig...

Jäpp! Mycket bra elastisk upphängning som passar de flesta micar. 😛

Fick i går hem en ny extern låda med anslutning för både eSATA, Firewire och USB - och som ska tjänstgöra som backup-disk;

rs060_m.jpg

...och en 1.5TB-disk att montera in i den;

BarraES_7200_2_1TB_small_106x106.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte nyligen en Line6 POD Studio UX1, enbart för POD Farm. Expanderade den också med Collector Classics, Metal och Bass Expansion.

Själva ljudkortet använder jag egentligen inte, men jag föredrar att ha ett extra interface framför en iLok...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har investerat i en sån här:

wahwahshaker.jpg

En Meinl wahwah shaker. Den har ett hål i ena änden som man lämpligast använder tummen till för att öppna och hålla för. Det skapar en wahwaheffekt som hörs samtidigt med det vanliga rasslet. Man kan också hålla för hålet hela tiden med tummen när man skakar den, och då låter det som vanlig shaker, med en något metallrasslig inte alltför ljus ton. Inte direkt som en vanlig maracas, mer som en piccolo cabasa, men ändå inte...mer grovkornigt, typ.

Jag trodde den skulle vara i storlek som en ölburk, men den är nästan så liten som på bilden här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade jag den gamla tråden jag skapade då jag började leta, mer än 2 år sedan 🙂

https://www.studio.se/index.php?showtopic=38830

Snyggt! Jaså, Wem Works behagade ta sig an denna? Grattis, tjatade på dem i månader om att bygga ett specialcase för tre keyboards, men tröttnade till slut (de ville väl inte ha mina pengar) och valde Audio Industries i Brottby istället. Tänkte posta en bild på det läckra resultatet, men jag FATTAR INTE 😲 hur man får upp bilder här om det inte är en länk... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det verkar inte finnas möjlighet att ladda upp en bifogad fil i bara just avdelningen "Almänt". Kollade i andra trådar samt i andra avdelningar. Finns kanske någon förklaring till varför det är så. Hade jag vetat det så hade det varit lämpligare om jag startade tråden i någon annan avdelning.

Men för att ändå få in bilder i tråden så är det enklast att ladda upp den på tex http://imageshack.us/, klistra ut direktlänken o klistra in i "Bifoga bild"- funktionen.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Då har mina nya monitorer 🙂 anlänt till mitt krypin:

S3X-V.jpg

I morgon blir det till att flytta om hyllor så att (förhoppningsvis) alla monitorerna kan få plats... 🙂😛

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Men för att ändå få in bilder i tråden så är det enklast att ladda upp den på tex http://imageshack.us/, klistra ut direktlänken o klistra in i "Bifoga bild"- funktionen.

Bra tips! Testar. Jag är lite off-topic, men här är min rigg jag kör på live.

monsterrigg.jpg

Specialbyggt case där klaviaturerna (3 x Edirol PCR-800) står fastmonterade och inkopplade. Allt kablage, grendosor och pedaler ryms i utrymmet bakom klaviaturerna. Bara att hänga på synthen/ljudkortet Roland SonicCell och datorn (den på bilden är en gammal 15" HP, ska ersättas med nyinköpt HP 2230S 12"). På datorn kör jag Brainspawn Forte som VST-host för NI Komplete 4. Utöver detta har jag en Harmony-M för lite extra stämmor på bakgrundskören och en liten Behringer-mixer för in-ear-lyssning.

Caset är måttat att precis passa in i skuffen på en Volvo V70 utan att behöva fälla sätena. Nackdelen är väl att caset är knappt släpbart på pirra, och jag kan inte sätta på hjul på caset för då går det inte in i Volvon längre! En liten miss i beräkningarna... 🙂 En annan nackdel är att jag med mina 1,70 knappt syns bakom lådan. Men jag trivs j***igt bra där bakom! 🙂

/Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

TimTim (oregistrerad)

med_135603.jpg

Mikrofon Behringer C-1 Skit bra ljud, förstår inte värför folk klagar över Behringer

med_168858.jpg

Analog Mixer Behringer Xenyx 802 Perfekt ljud och jätte bra mixerbord 🙂

Edit: Vart bra pris också 1500 och då är det med sladden till micken

Redigerat av TimTim
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller tja, jag har ju typ ingen studio men en sån här köpte jag härom veckan.

Bästa stratan jag någonsin spelat på oavsett prisklass. Halsen är det bästa jag någonsin varit med om.

Rekommenderas starkt!

Fender Road Worn Stratocaster 50's

0131012303v2_hi_1.jpg

Den måste jag kolla upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Då har mina nya monitorer 🥰 anlänt till mitt krypin:

I morgon blir det till att flytta om hyllor så att (förhoppningsvis) alla monitorerna kan få plats... 🙂😛

Du får jättegärna skriva lite om hur dom är (gärna jämfört med A7orna). inte för att jag någonsin kommer ha råd med ett par men det vore kul att veta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...