Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Köpte tre pedaler förra månaden. Delayen och crybabyn är guld. Maxon är mest en boost-pedal så jag ska köpa en till distpedal, kanske en fuzz eller något. Rekommendationer? Någon med kräm i för klassisk rock?

Nästa köp blir förmodligen en Rode NT-2. Dags att köpa en vettig mick... :rolleyes:

TCElectronicNovaDelayBig.jpg

MaxonOD-9ProPlusBig.jpg

1153519337_CRYBABY_CLASSIC_WAH_GCB95F_463X342.jpg

Syns att overdrivpedalen är en kopia av Ibanez tubescreamer. Det är en pedal som funkar till det mesta. Och därmed perfekt till klassisk rock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Beställde de här två igår. 😉

48c7d30c5941e3.91377473-orchestraplay500.jpg

479f04e142f975.52150639-goliathgui.jpg

East West Quantum Leap Symphonic Orchestra Gold Complete- 33GB grymma orkesterljud - Nya PLAY-versionen.

East West Quantum Leap Goliath - 40Gb högkvalitativa blandade instrument. Också PLAY-version.

Oh deras nya designer är så jäkla mycket snyggare än den där gamla ruttna Kompaktgrejen.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Beställde de här två igår. 🙂

48c7d30c5941e3.91377473-orchestraplay500.jpg

479f04e142f975.52150639-goliathgui.jpg

East West Quantum Leap Symphonic Orchestra Gold Complete- 33GB grymma orkesterljud - Nya PLAY-versionen.

East West Quantum Leap Goliath - 40Gb högkvalitativa blandade instrument. Också PLAY-version.

Och adressen till studion? Jag lovar jag ska bevaka den när du är ute på fest eller krogen i helgen. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
plektrum_s.jpg

Plektrum ställ jag gjort i en 😉

Det där var en smart grej 🙂 Skulle behöva något liknande. Är så lätt att plektrumen hamnar på golvet, bakom datorn, under soffan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm.. Äntligen!

Virus KC

Måste bara vara fräck och fråga men var det den som låg ute på Vendolin för 6800:-? Blir så less på säljare som lovar att hålla grejerna åt en för att sen "ångra" sig och vilja behålla....

Link to comment
Dela på andra sajter

det blev en del handlat i veckan! 😄

först en sån här, en focusrite octopre le preamp, som ska ersätta den gamla mixern som numera får ta hand om andra saker!

47f1d37f7a3afd5771c60772ab720bdb.jpg

sen såna här, phonic p6a monitorer:)

180fc7d66852dc282680dad1f7b80cbf.jpg

och den här, ett m-audio midikeyboard...

KEYRIG49.jpg

och den här, en ny ride.....

zildjian_zht_rock_ride_s11416.jpg

och lite kablar och sånt som inte behöver bilder:D det skulle ju vara väldigt kul om det gick att göra såna inköp lite oftare:D:D:D

Redigerat av castello
Link to comment
Dela på andra sajter

Bumpar den här tråden lite med ytterligare inköp. Nu börjar det dock sina på leksakskontot så det är nog slutshoppat för de kommande 4-5 åren. I vilket fall så är det följande

633513447925129254.jpg

Dynaudio BM5A MKII aktiva studiomonitorer. Specarna säger 6,9" bas men ja vette sjutton om det stämmer. Beror väl iofs på hur man mäter. Grymma grejer iaf, dyker förhoppningsvis upp imorgon.

vox_tonelab_le.jpg

En Vox Tonelab LE. Inte fått hem den här heller, MB låter mig ta hem den på öppet köp så jag kan provköra i lugn och ro. Aldrig provrattat den så vet inte vad jag bör förvänta mig. Förhoppningsvis uppfyller den mina önskemål, återstår att se.

Sist och definitivt inte minst.......

indigo2.jpg

En Virus Indigo 2 🙂😛🙂 Lyckan är total!

Link to comment
Dela på andra sajter

En helt makalös manick som slår allt jag tidigare hört i effekt/simulatorväg.

//KG

Det är så pass alltså. Kanske skulle siktat på en Pod ändå. Aja, får testa Tonelaben innan jag bestämmer mig. Poden är så jefla dyr bara. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlade en Samson C-Control av Lavrell förra veckan. Fattar inte hur jag klarat mig utan den redan 😛 Denna veckan blir det en ny bas och eventuellt ett ljudkort, har svårt att bestämma mig för vilket bara... Apogee lockar.

Link to comment
Dela på andra sajter

igår blev det en ny studiostol. för mkt jobb och för lite rygg att jobba med. men nu får jag det stöd jag behöver.

I helgen köpte jag sprit för 600 spänn som jag drack i studion 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

I helgen köpte jag sprit för 600 spänn som jag drack i studion :rolleyes:

hehe, skål då 🙂 ! Tyvärr är jag numera lite för feg för att supa i studion efter ett kort, intensivt och mycket

destruktivt möte mellan mitt midiklaviatur och min fredagsgrogg.

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte tre pedaler förra månaden. Delayen och crybabyn är guld. Maxon är mest en boost-pedal så jag ska köpa en till distpedal, kanske en fuzz eller något. Rekommendationer? Någon med kräm i för klassisk rock?

Nästa köp blir förmodligen en Rode NT-2. Dags att köpa en vettig mick... 🙂

TCElectronicNovaDelayBig.jpg

MaxonOD-9ProPlusBig.jpg

1153519337_CRYBABY_CLASSIC_WAH_GCB95F_463X342.jpg

Köpte också en Nova Delay för ett par månader sen, funkar grymt bra på pedalbordet. Distpedaler är ju oerhört individuellt beroende på musikstil, tycke/smak o.s.v men jag har bl.a en T-Rex Mudhoney som låter grymt bra, i min setup åtminstone.. Bara att pröva dig runt i fuzzbox-djungeln :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
I helgen köpte jag sprit för 600 spänn som jag drack i studion :rolleyes:

hehe, skål då 😄 ! Tyvärr är jag numera lite för feg för att supa i studion efter ett kort, intensivt och mycket

destruktivt möte mellan mitt midiklaviatur och min fredagsgrogg.

//KG

🙂☺️ Ja det där med att dricka framför grejerna är förenat med fara. ... Säger jag som suttit här och druckit ur. Skulle vilja säga skål men faan...det är slut på drickat här nu. 😛 Har inte haft något destruktivt möte med midikeyboarden än men däremot med tidigare tangentbord som fick förpassas till de sälla jaktmarkerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...