Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Köpte nyligen en elgitarr, en billig LP-kopia och till den en Crybabypedal!

Det absolut senaste till studion var en röstförvrängare köpt på Buttriks! Låter hemskt men bra hemskt 🙂

Går att leka rätt roligt med rundgången! 159 spänn får man väl anse vara ett billigt nöje...

Sitter nu och jagar efter en Nintendo DS! Är otroligt sugen på en sådan med KORG DS-10 som det skrevs om i senaste Studio!

The hunt continues...

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste mackapären blev en:

img1118lh1.jpg

Spelglädjen är tillbaks!!!

Hehe hur tusan spelar man på en sån där? 😑 Jag tycker att redan vid sjusträngat så börjar man tappa bort sig, och får svårt att komma på vad man ska göra med alla strängarna 🙂

Heey!

I somras köpte jag ett Roland Space Echo RE-201 från 1975!

re201.jpg

Ooo wow, den ser mysig ut! Är du nöjd?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Sitter nu och jagar efter en Nintendo DS! Är otroligt sugen på en sådan med KORG DS-10 som det skrevs om i senaste Studio!

Nintendo DS finns även de i Gbg. Väster om skogen kanske?!?

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/...ticle451625.ece

Har nu inhandlat en Nitendo DS och Korg DS-10 och jag är mycket, mycket nöjd! 🤪

2000 spänn fattigare men jäklar vilken investering! Den är precis allt jag hade väntat mig och lite till!

Som jag ser det så finns det bara en liten nackdel och det är att man inte kan göra några bra kickar, men det går att ha överseende med eller eventuellt byta ut i SX3 där allt ska mixas senare.

I am one happy camper!

Peace Out...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag åkte personligen till Sundsvall och handlade en massa nödvändigheter i går:

Ekolod

Nytt glas till Trålarlampan

750-kronors kastblock att sugga geuan med

2,5 liter bottenfärg

trearmad säkerhetslina

gummibåtsrengöring

vattentät diodficklampa

tänkte köpa en seglarhatt men såg ut ännu mer som en idiot i den så jag sket i den.

I dag var jag o hämtade paket från Ljudia med mickkablar till digitalportan fast jag redan gett upp det där. den får jag aldrig igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Hm, paketet ser tyskt ut. Du vet väl att du personligen ansvarar för att de svenska mellanhänderna överlever 😛

(kommer det nya mixar nu?)

Ja nu ska det bli bra mixar... å det kommer inte från Thomann... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jaj tyckej inte jiktigt on dom lujajna... dom klibbaj näj det blij föj vajmt!

Dom hal faktiskt mjukale tygmuffal som altelnativ... sådeså... det äl jätteblaaaa lulal... Vem sa att jag äl lulad? Äl det lulade höl-lulal jag fått?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaj tyckej inte jiktigt on dom lujajna... dom klibbaj näj det blij föj vajmt!

Dom hal faktiskt mjukale tygmuffal som altelnativ... sådeså... det äl jätteblaaaa lulal... Vem sa att jag äl lulad? Äl det lulade höl-lulal jag fått?

AKGlurar är najs att mixa nivåer mellan sång och kompinstrument i samt att spela in gitarr.. men annat har jag svårt för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde ju visa senaste köpet här, så nu blir det bättring: 🙁

PRO_900.jpg

Ultrasone Pro900. 😄

Helläckra slutna lurar - med sköna plyschkuddar. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

En Royer R-121.. så nu har jag två.. då kan det se ut så här:

royer.jpg

Sen beställde jag en sådan här preamp för några månader sen.. typ september.. den bör komma i januari.. den som väntar på nåt gott 🙁

V78pic-frame.jpg

Redigerat av osiris
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Mitt senaste köp är denna 🙂

ns76ex_top_l.jpg

Har dock inte tid att hämta den förrän på söndag i affären 😄

MVH

Anders

Uj kan tänka mig tiden går sakta då. Men antar det blir en mycket givande söndag och massor med spelande under julledigheten. 🙂 Bara banka otåligt på dörren innan de öppnar.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt senaste köp är denna 🙂

ns76ex_top_l.jpg

Har dock inte tid att hämta den förrän på söndag i affären 😄

MVH

Anders

Uj kan tänka mig tiden går sakta då. Men antar det blir en mycket givande söndag och massor med spelande under julledigheten. 🙂 Bara banka otåligt på dörren innan de öppnar.

Jodå, otålig är man. Lyssnade på deras ljudklipp. Deras akustiska pianoljud är ju underbart! Men på torsdag invigs den på en privatfest där jag ska spela med coverbandet som jag är med i. Så det blir att lära sig den på två dagar och hitta de ljud som jag vill ha på spelningen 😉

Bara lyssna på denna närmickade Yamaha C7 http://www.nordkeyboards.com/products/nord...close%202.1.mp3

mumma 😎

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...