Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
Senaste prylköpet för mig var för nån månad sedan nu... Och objektet i fråga är kanske lite överraskande för vissa..? 😉

😮 -En elgitarr!!

Näe .... nu fattar jag inte ...

😎

Vadå??? En riktig?

Den har väl midi, antar jag ... eller?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste prylköpet för mig var för nån månad sedan nu... Och objektet i fråga är kanske lite överraskande för vissa..? 😉

😮 -En elgitarr!!

Näe .... nu fattar jag inte ...

🙂

Vadå??? En riktig?

Den har väl midi, antar jag ... eller?

😉

Nej, den är mitt andra instrument utan MIDI faktiskt (det andra är en gammal Korg Polysix)...

Men det går iaf finfint att koppla guran till min:

dsi_mek.jpg

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En KP3??? 🙂 Då får jag googla.. Hmm första jag dyker på är http://www.eiselt.se/produkter/KP3.htm Hmm.. 😉 Tänk dig för innan du svarar och slänger dig med antaget kända begrepp.. För en sån "snorkvadd" som dig vet nog inte en vad en 426a är ens.. 😉

Tjackade en KP3 häromdagen...Vetejfan vad jag ska med den till, kanske säljer den haha.
Link to comment
Dela på andra sajter

En KP3??? 🙂 Då får jag googla.. Hmm första jag dyker på är http://www.eiselt.se/produkter/KP3.htm Hmm.. 😉 Tänk dig för innan du svarar och slänger dig med antaget kända begrepp.. För en sån "snorkvadd" som dig vet nog inte en vad en 426a är ens.. 😉
Tjackade en KP3 häromdagen...Vetejfan vad jag ska med den till, kanske säljer den haha.

Gissar på att det var en sån här som menades:

http://www.kaosspad.co.uk/images/KaossPad_kp3.jpg

😮

Men det är en bra poäng i att man inte bara ska slänga ur sig konstiga siffer/bokstavtskombinationer, utan istället bistå med en länk/bild! 😄

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Trä, skruvar och prylar till att bygga min lilla "studio möbel". Elller kanske snarare ska kalla det för datorbord! Räknas detta som pryl till studion? 🙂 Det kostade iallafall som en sjysst plugg, runt 2000 spänn.

Bord.jpg

Fan, mikrofonen där, är det en sån där AKG-rörjävel? Daaamn vad de låter gött!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, det är en AKG Solidtube. Den får alltid jättebra recensioner men många användare är inte lika glada för den. "För mycket bas, för lite diskant, byt röret till ett Telefunken, ta bort vind/pop gojjan på insidan etc etc."

Jag gav 3500 kr beg men en ny Röde NT-2A, för samma slant, hade säkert varit lika bra om inte än mer mångsidig. Den är otroligt bas:ig och vintage:ig, men med mitt hyper cleana Saffire kort så kanske det blir bra? Jag vet inte. Ibland tänker jag: Mick som mick, va f-n, i mix hörs ändå ingen skillnad...

Link to comment
Dela på andra sajter

En KP3??? 🙂 Då får jag googla.. Hmm första jag dyker på är http://www.eiselt.se/produkter/KP3.htm Hmm.. 😉 Tänk dig för innan du svarar och slänger dig med antaget kända begrepp.. För en sån "snorkvadd" som dig vet nog inte en vad en 426a är ens.. 😉
Tjackade en KP3 häromdagen...Vetejfan vad jag ska med den till, kanske säljer den haha.

Gissar på att det var en sån här som menades:

http://www.kaosspad.co.uk/images/KaossPad_kp3.jpg

😮

Men det är en bra poäng i att man inte bara ska slänga ur sig konstiga siffer/bokstavtskombinationer, utan istället bistå med en länk/bild! 😄

Jepps alldeles riktigt, ledsen för den uteblivna förklaringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. Du är förlåten.. Får väl förklara vad en 426a är då.. En jädrigt yberhäftig motor.. Inget att ha i en studio.. Även om jag skulle vilja sampla en nån gång.. Mer info på http://sv.wikipedia.org/wiki/426_Hemi 🙂

Jepps alldeles riktigt, ledsen för den uteblivna förklaringen.
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det var ju en hel del riktigt fina prylar här. Kan inte alla skriva sina hemadresser också!!!

Varför då? Så du kan komma och norpa alla våra prylar som vi betalat dyrt för? Och sen kan du sitta i den här tråden och tala om att du minsann har allt det som vi har blivit av med? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Senaste prylköpet för mig var för nån månad sedan nu... Och objektet i fråga är kanske lite överraskande för vissa..? 😆

schecteromen6.jpg

😄 -En elgitarr!!

En Schecter. Gratulerar till ett mycket bra val. 😄 Kör själv med en blackjack. Riktigt grym gura. Har alltid, förutom min första gura och en yahama på 80-talet, alltid kört med Ibanez. Var verkligen dags med något annat tyckte jag och valet föll på Schecter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju en hel del riktigt fina prylar här. Kan inte alla skriva sina hemadresser också!!!

Varför då? Så du kan komma och norpa alla våra prylar som vi betalat dyrt för? Och sen kan du sitta i den här tråden och tala om att du minsann har allt det som vi har blivit av med? 😄

Man vet aldrig... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Pryl och pryl. Det sista jag köpte förra månaden var en Schecter blackjack. Riktigt bra gura. Hade egentligen inte råd men det är typiskt att det man vill ha dyker när man inte har råd. Men måste man ha något så... Innan dess köpte jag ett uad-kort i somras. 😉

Trevligt, så det ÄR en bra gitarr. Min droppar in på börsen inom 2 månader, jävla leveranstid på den gitarren.....

Men så är det ju nästan bara den och Hellraisern som finns vänsterställt. 7strängat, och inte skit. 😆 "inom rimlig prisgräns"

Och sen så invisterade jag i ett Motu 8pre, 2 st nEar 05 monitorer, en Acer 22" widescreen =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju en hel del riktigt fina prylar här. Kan inte alla skriva sina hemadresser också!!!

Om du ber snäääeeelt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Trä, skruvar och prylar till att bygga min lilla "studio möbel". Elller kanske snarare ska kalla det för datorbord! Räknas detta som pryl till studion? 😆 Det kostade iallafall som en sjysst plugg, runt 2000 spänn.

Bord.jpg

Fan, mikrofonen där, är det en sån där AKG-rörjävel? Daaamn vad de låter gött!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, det är en AKG Solidtube. Den får alltid jättebra recensioner men många användare är inte lika glada för den. "För mycket bas, för lite diskant, byt röret till ett Telefunken, ta bort vind/pop gojjan på insidan etc etc."

Jag gav 3500 kr beg men en ny Röde NT-2A, för samma slant, hade säkert varit lika bra om inte än mer mångsidig. Den är otroligt bas:ig och vintage:ig, men med mitt hyper cleana Saffire kort så kanske det blir bra? Jag vet inte. Ibland tänker jag: Mick som mick, va f-n, i mix hörs ändå ingen skillnad...

Grymt stilrent och grymt snyggt! Såg denna snygga plats även i nån annan tråd, typ, "posta bild från din studio" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Pryl och pryl. Det sista jag köpte förra månaden var en Schecter blackjack. Riktigt bra gura. Hade egentligen inte råd men det är typiskt att det man vill ha dyker när man inte har råd. Men måste man ha något så... Innan dess köpte jag ett uad-kort i somras. 😉

Trevligt, så det ÄR en bra gitarr. Min droppar in på börsen inom 2 månader, jävla leveranstid på den gitarren.....

Men så är det ju nästan bara den och Hellraisern som finns vänsterställt. 7strängat, och inte skit. 😆 "inom rimlig prisgräns"

Och sen så invisterade jag i ett Motu 8pre, 2 st nEar 05 monitorer, en Acer 22" widescreen =)

Aha så du är också vänsterhänt. Fanns inga att köpa i stort sett alls som var vänsterhänta eller så var de för dyra för mig när jag började på 80-talet. Det blev till att vänja sig lira högerhänt. Tog väl ett halvår bara vänja sig vid det men var ju tvungen. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Pryl och pryl. Det sista jag köpte förra månaden var en Schecter blackjack. Riktigt bra gura. Hade egentligen inte råd men det är typiskt att det man vill ha dyker när man inte har råd. Men måste man ha något så... Innan dess köpte jag ett uad-kort i somras. 😉

Trevligt, så det ÄR en bra gitarr. Min droppar in på börsen inom 2 månader, jävla leveranstid på den gitarren.....

Men så är det ju nästan bara den och Hellraisern som finns vänsterställt. 7strängat, och inte skit. 😉 "inom rimlig prisgräns"

Och sen så invisterade jag i ett Motu 8pre, 2 st nEar 05 monitorer, en Acer 22" widescreen =)

Aha så du är också vänsterhänt. Fanns inga att köpa i stort sett alls som var vänsterhänta eller så var de för dyra för mig när jag började på 80-talet. Det blev till att vänja sig lira högerhänt. Tog väl ett halvår bara vänja sig vid det men var ju tvungen. 😉

Men nu hade jag redan 3 gitarrer och 2 basar vänsterställda när jag började, så ja kände att.. det är nog rätt lungt ändå 😄

Så går det när man har turen att ha en farsa som råkar spela vänsterställt i 40 år 😉

tur alltså.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kirrade ett ljudkort - M-audios nya profire 2626 med MASSA anslutningar såsom dubbla adat in/ut och en nyutkommen preamp från presonus på 8 kanaler som jag kör vi adat, låter kanon!

cheers

Redigerat av Thome
Link to comment
Dela på andra sajter

En Schecter. Gratulerar till ett mycket bra val. 😆 Kör själv med en blackjack. Riktigt grym gura. Har alltid, förutom min första gura och en yahama på 80-talet, alltid kört med Ibanez. Var verkligen dags med något annat tyckte jag och valet föll på Schecter.

Jo, jag har förstått att det nog var ett bra köp jag gjorde. Mycket trevligt, för det var lite av en chansning. Nu gäller det bara att lära sig spela också... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Trä, skruvar och prylar till att bygga min lilla "studio möbel". Elller kanske snarare ska kalla det för datorbord! Räknas detta som pryl till studion? 😆 Det kostade iallafall som en sjysst plugg, runt 2000 spänn.

Fan, mikrofonen där, är det en sån där AKG-rörjävel? Daaamn vad de låter gött!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, det är en AKG Solidtube. Den får alltid jättebra recensioner men många användare är inte lika glada för den. "För mycket bas, för lite diskant, byt röret till ett Telefunken, ta bort vind/pop gojjan på insidan etc etc."

Jag gav 3500 kr beg men en ny Röde NT-2A, för samma slant, hade säkert varit lika bra om inte än mer mångsidig. Den är otroligt bas:ig och vintage:ig, men med mitt hyper cleana Saffire kort så kanske det blir bra? Jag vet inte. Ibland tänker jag: Mick som mick, va f-n, i mix hörs ändå ingen skillnad...

När mitt band spelade in för inte så länge sen så fanns det en sån i studion och jag tycker den är grym. Vi lirade in massa grejer med den utöver sång, bland annat blås, blev rätt ballt och 70-tal typ. Jag tycker den är störtskön iaf, vill ha en sån. Skulle passa den musiken jag gör..

Edit: Kollade runt lite och hittade den, men den ser inte riktigt likadan ut som den vi spelade in med. Är det ändå samma mikrofon?

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt ett MOTU 828mk3 från Thomann...

http://www.motu.com/products/motuaudio/828mk3/

828mk3-front.jpg

Och uppgraderat Cakewalk Sonar producer till version 8. Dimension pro är grymt.

http://cakewalk.com/Products/SONAR/English/default.asp

Så jag klarar mig resten av året och säkert en bit in på 2009... 😆

Vill ha!!!!!!

Senaste inköp:

Alesis Studio One.

Alesis RA-150

p10100631.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Köpt ett MOTU 828mk3 från Thomann...

Härligt. Har inte fått mitt än, skickades idag tror jag. Jag vill inte vara den som är den men kortet finns att köpa för en billigare slant i Sverige. 😆

Ajaj det där måste svida rejält. 😆 Men låt det bli en läxa till nästa gång. Kolla överallt innan du beställer. Höll själv på göra det misstaget en gång. Tror nog det är dags styra över till uk istället för Tyskland nästa gång beställer. Verkar ha vettigare priser där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte tre pedaler förra månaden. Delayen och crybabyn är guld. Maxon är mest en boost-pedal så jag ska köpa en till distpedal, kanske en fuzz eller något. Rekommendationer? Någon med kräm i för klassisk rock?

Nästa köp blir förmodligen en Rode NT-2. Dags att köpa en vettig mick... :rolleyes:

TCElectronicNovaDelayBig.jpg

MaxonOD-9ProPlusBig.jpg

1153519337_CRYBABY_CLASSIC_WAH_GCB95F_463X342.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...