Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
Mitt senaste köp är denna 😲

Har dock inte tid att hämta den förrän på söndag i affären 😲

MVH

Anders

Uj kan tänka mig tiden går sakta då. Men antar det blir en mycket givande söndag och massor med spelande under julledigheten. 🙂 Bara banka otåligt på dörren innan de öppnar.

Jodå, otålig är man. Lyssnade på deras ljudklipp. Deras akustiska pianoljud är ju underbart! Men på torsdag invigs den på en privatfest där jag ska spela med coverbandet som jag är med i. Så det blir att lära sig den på två dagar och hitta de ljud som jag vill ha på spelningen 😄

Bara lyssna på denna närmickade Yamaha C7 http://www.nordkeyboards.com/products/nord...close%202.1.mp3

mumma 🙂

MVH

Anders

Ja det där pianoljudet kan man glömma i vst-form. Grymt bra ljud det där! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Varför kan man glömma det ljudet i VST form?

Samplingar är ju samplingar...

Därför att jag aldrig har hört något piano som det här som låtit lika bra i vst.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Blev lite mer nya grejer. Köpte Philharmonic classic edition. Kostade bara 995:- just nu på 4sound. Plus att man får ladda ned någon annan pluggratis för motsvarande pris. Blev amplitube metal. Hade ju tänkt köpa den och ta classic som gratis. Men hittar man billigare så.. 😲

Tycker jag har gjort riktigt fynd för så lite. Dessa två plus LA3A för knappa 1200:-. Går knappast få billigare. 😲😄 Men pucko som man är valde jag mac istället för windows till amplitube 😄 Mailade dem och får väl vänta ett tag på svar. Otålig som man är när man bara vill lira. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen beställde jag en sådan här preamp för några månader sen.. typ september.. den bör komma i januari.. den som väntar på nåt gott 😛

V78pic-frame.jpg

Siemens V72-klon va? Men utan rör om jag fattat det rätt. Släng gärna upp något ljudklipp när den har landat! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Mitt senaste inköp!

P1040215.jpg

En Marshall JMP-1 preamp & ett Marshall 8008 slutsteg. Fick en enklare multieffekt på köpet som får duga tills vidare. Tanken är väl inte att det ska sitta i racket hemma utan att den ska användas i replokalen. Var tvungen att koppla in grejerna & provköra hemma. Mycket nöjd med möjligheterna men samtidigt är jag grymt sugen att modda JMP-1. Har läst att man kan koppla ur diodbryggan i den så rören får jobba fullt ut. Ingreppet verkar inte vara så värst avancerat men samtidigt känner jag mig lite osäker. Någon som har erfarenhet av detta? Kanske får lämna iväg den till herr Folkesson men det kostar 2 sköna tusingar plus frakt. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ampeg SVX plugin, låter kanon!

Hade nog inga större förväntningar men som sagt jag blev överraskad.

Så nu har man allt i the box.

Gitarrförstärkare

Basförstärkare

Trummor

Nu skall det bara göras låtar också ... ... höhö

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya grejer igen! 😛

6436_800.jpg

En Harley Benton G212 2x12 med Celestion V30 element. Har bara läst positiva grejer om tyskens egna lådor och priset är ju galet bra jämfört med konkurrenterna. Hoppas jag blir lika nöjd som jag tror jag kommer bli. Passade på att beställa en rejäl bunt kablar oxå men bild känns onödigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm.. Äntligen!

Virus KC

Måste bara vara fräck och fråga men var det den som låg ute på Vendolin för 6800:-? Blir så less på säljare som lovar att hålla grejerna åt en för att sen "ångra" sig och vilja behålla....

Kan inte vara någon annan...

Min uppfattning var att det blev budgivning... : /

Fick den för 7500 kr.

Men men, såg att du fick tag på en indigo. Gött!

Andra härligheter som ramlat på plats i studion under vintern:

Hagström Ultra Swede

ULSWE-CBB.jpg

KRK Rokit 5 G2

ST01053.jpg

Auralex Mopads

mopad.jpg

Steinberg MR816X

steinbergmr816x.jpg

Röde NT1000

NT1000.jpg

Golden Age R1 MK II

RibbonMics_178_l.jpg

Nano Patch

1211968783-3172.jpg

ReNoise

renoise.gif

Stylophone

stylophone.jpg

Till låns av en god vän:

Roland MKS-30

roland_mks80.jpg

PG-200

roland-pg200_330x232.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, fått löneförhöjning? 🙂

Hehe.. Önskar att det var så bra..

Sålde en lägenhet innan finanskraschen.

Den enes bröd osv..

Men nu börjar studion äntligen ta form.

Grym skillnad på steinberg-ljudkortet och mitt gamla E-MU.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen beställde jag en sådan här preamp för några månader sen.. typ september.. den bör komma i januari.. den som väntar på nåt gott 😛

V78pic-frame.jpg

Siemens V72-klon va? Men utan rör om jag fattat det rätt. Släng gärna upp något ljudklipp när den har landat! 🙂

Ja, det är V72-klon men visst är det rör i den! 🙂 Jag ska nog kunna slänga upp nåt klipp på den när jag fått hem den!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej igen,

Idag har jag bytt ut mina gamla Tannoy Reveal mot ett par såna här:

193268.jpg

Jag är helfrälst 😕

Jag kommer snart att lägga ut lite bilder på min nya studio (annan tråd). Frugan var vänlig nog 😉 att upplåta ett lite större rum till mig och mina prylar så jag passade på att uppgradera ett par saker...

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja det här var det senaste och fick det idag. Min första beställning från http://www.dv247.com/ och kan rekommendera dem. Blev det här:Desktop_Konnekt_Top(1).jpg och http://www.americanmusical.com/Item--i-PLA-PWAGRAXX-LIST[/img] ☺️:rolleyes: Kommer aldrig köra med något annat kabelmärke. Nyligen installerat det och testat det lite och är grymt nöjd. Testat reverbet som finns med lite bara det med och låter bra mycket bättre än alla sunkiga mjukvarureverb som inte är impulsreverb.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej igen,

Idag har jag bytt ut mina gamla Tannoy Reveal mot ett par såna här:

193268.jpg

Ja de har stått på min önskelista länge och någon gång det här året så....mumma :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Hej igen,

Idag har jag bytt ut mina gamla Tannoy Reveal mot ett par såna här:

193268.jpg

Jag är helfrälst 🙂

Jag kommer snart att lägga ut lite bilder på min nya studio (annan tråd). Frugan var vänlig nog 🥰 att upplåta ett lite större rum till mig och mina prylar så jag passade på att uppgradera ett par saker...

//KG

jag köpte ett par såna av Claes i början av hösten, och vid närmare eftertanke är det nog den senaste investeringen till studion (om man bortser från instrument och kablage och sånt). Måste säga att jag är otroligt nöjd med dem och tycker bara de låter bättre och bättre (kan ju vara så att jag vänjer mig mer och mer med dem?). Så grattis till en bra investering 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ua_spltransientdesigner.jpg

Köpte en sån här till mitt UAD-kort häromdan: SPL Transient Designer

Installerade 14-dagars demon, sen va jag såld... Shit va grym den är!!

Vad använder du den till? Jag har också köpt den för rätt länge sen för jag tyckte den verkade vettig, men sen har jag aldrig använt den. Tänkte att det kunde vara bra att smacka till trummor och lite så med. Ligger det något i det månne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut att man vänjer sig. Det tar tid inarbeta monitorer precis som det gör med t ex en gura.

Helt klart! Det känns litegrann som om man får börja om på ruta ett igen. Men det tar jag med glädje för jag hör saker som jag aldrig hört tidigare och det är förbluffande. TIdigare mixar känns nu helt plötsligt grymt nakna och avslöjade. Trots tinnitusen är det som en renässans för öronen.

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...