Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

62613.jpg

Musik Production Toolkit 2.

web_main_pic_Delta1010.jpg

M-audio Delta 1010.

battery3.jpg

Mkt smidig trumsampler =) I like Battery 3

melodyne-uno-gr.jpg

Ett tidsbesparande verktyg för finslipning och räddning av annars bra tagning!

94-d-40.jpg

Fiiint ljud i denna mysiga tjeckiska gitarr, Furch Durango!

thumb-radial-pro48.jpg

I behov av en DI-box nu när jag har nytt ljudkort som inte har det inbyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funderade precis hur jag skulle lägga upp mina nya grejer sen när allt har kommit fram. :rolleyes: ...hoppas kunna lägga in lite bilder nästa vecka. ☺️

Najjjs Linus. Vi kommer upp oss lite i taget, haha.

62613.jpg

Musik Production Toolkit 2.

web_main_pic_Delta1010.jpg

M-audio Delta 1010.

battery3.jpg

Mkt smidig trumsampler =) I like Battery 3

melodyne-uno-gr.jpg

Ett tidsbesparande verktyg för finslipning och räddning av annars bra tagning!

94-d-40.jpg

Fiiint ljud i denna mysiga tjeckiska gitarr, Furch Durango!

thumb-radial-pro48.jpg

I behov av en DI-box nu när jag har nytt ljudkort som inte har det inbyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Nu har jag köpt första nya pre-ampen för i år. ☺️

large_1073_DPA.jpg

Ska bli kul att få testa den när den kommer 🙂

Och gärna ett ljudtest också. :rolleyes: Vad fick du ge för denna lilla skönhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Art6623.jpg

Sonor SCH50 till min xylofon. Två par när jag ändå höll på. Innebörden är att klangen blir en helt annan, mer dämpad och dovare jämfört med de medskickade pinnarna i hårdplast. Som ett annat instrument nu.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hosa adapter GXJ235 från tele hona till xlr hane stereo. Köpte två stycken att ha från min Sony elektret kondensator stereomik till ljudkortet. En adapter till röd och en adapter till grå teleplugg. Är ni med? Hoppas det funkar, trots att det står stereo och inte mono i informationen om adaptern...

gxj-235.jpg

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte Lineaudio fixa optisk adat till sina preamps?

Roger skyndar långsamt. Alla preampar är sedan ett bra tag tillbaks förberedda så att det finns plats för ett A/D-kort; SPDIF för 2MP och Lightpipe för 8MP - men eftersom det har kommit för mycket beställningar, så har inte tiden räckt till för att utvecklingen av omvandlarkorten skule bli klar. Det kommer så småningom, men det går tyvärr inte att säga när...

Link to comment
Dela på andra sajter

Roger skyndar långsamt. Alla preampar är sedan ett bra tag tillbaks förberedda så att det finns plats för ett A/D-kort; SPDIF för 2MP och Lightpipe för 8MP - men eftersom det har kommit för mycket beställningar, så har inte tiden räckt till för att utvecklingen av omvandlarkorten skule bli klar. Det kommer så småningom, men det går tyvärr inte att säga när...

Okej, då vet jag.

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får jättegärna skriva lite om hur dom är (gärna jämfört med A7orna). inte för att jag någonsin kommer ha råd med ett par men det vore kul att veta...

Har äntligen haft tid att koppla upp och testa de nya S3X-V en del.

De spelar ju i en annan liga än A7 - men det är ju föga förvånande när de också kostar det fyrdubbla ungefär... 🥰

Ljudet får mig att associera till MP-1, som jag hade hemma för lån under en veckas tid för en tid sedan. Det är en så grymt bra upplösning i diskanten och mellanregistret, att man nästan får tårar i ögonen. Basen är både djup och fast, både på hög och låg volym. Jag kommer inte att behöva någon sub till dem.

Visst är A7 (och A5) verkligen kanonbra för sitt pris, men med S3X-V öppnar man ljudet ännu mer. 🙂

Nu har jag sett att det blir problem med att ha kvar P33A på grund av utrymmet, så jag får ta en liten funderare på vad jag ska göra med dem... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har äntligen haft tid att koppla upp och testa de nya S3X-V en del.

De spelar ju i en annan liga än A7 - men det är ju föga förvånande när de också kostar det fyrdubbla ungefär... 😉

Ljudet får mig att associera till MP-1, som jag hade hemma för lån under en veckas tid för en tid sedan. Det är en så grymt bra upplösning i diskanten och mellanregistret, att man nästan får tårar i ögonen. Basen är både djup och fast, både på hög och låg volym. Jag kommer inte att behöva någon sub till dem.

Visst är A7 (och A5) verkligen kanonbra för sitt pris, men med S3X-V öppnar man ljudet ännu mer. 😛

Nu har jag sett att det blir problem med att ha kvar P33A på grund av utrymmet, så jag får ta en liten funderare på vad jag ska göra med dem... 😄

Härligt Claes!

Jag blir alldeles tårögd av att höra sådana glädjande nyheter... 😛

Själv har jag nu faktiskt investerat i en helt ny POD X3 Pro och dessutom en lätt begagnad Benchmark DAC1 (rackmodellen).

496619_800.jpg

177816.jpg

Nu kvarstår för mig att hitta en köpare av mina eminenta digitaltrummor. Om/när det händer riffar jag in ett RME RayDat-kort på en gång.

Fram tills dess får POD X3 Pro fungera som ljudkort (Jag spelar för stunden ändå bara in gitarr.)

Link to comment
Dela på andra sajter

A44942.jpg

Jag hade en Dunlop 7700 kazoo i gul plast sedan tidigare, men denna i plåt som nu var gratis (om man även handlar annat) hos Jam var nog bättre...

I övrigt betingar den det facila priset 30 SEK. Tonen är klar och fin, helt utan dist även vid höga nivåer. Min i plast har en mörkare ton, men distar också. Undrar varför...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Claes!

Jag blir alldeles tårögd av att höra sådana glädjande nyheter... 😛

Själv har jag nu faktiskt investerat i en helt ny POD X3 Pro och dessutom en lätt begagnad Benchmark DAC1 (rackmodellen).

Härligt!

DAC1 är skitbra både som D/A-omvandlare och som hörlursförstärkare, så den kommer du nog aldrig att vilja byta ut. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt!

DAC1 är skitbra både som D/A-omvandlare och som hörlursförstärkare, så den kommer du nog aldrig att vilja byta ut. 😛

Det glädjer mig att höra Claes. Jag litar på ditt omdöme. 😎

Ska hämta den i veckan...

Redigerat av peddap
Link to comment
Dela på andra sajter

jjlabsXLRXLR3m.jpg

Hade en sådan här JJ Labs mikrofonkabel 3 meters för 130 SEK sedan innan, så jag köpte en till för mina två Hosa tele-till-xlr-adapters och min Sony ECM-99-stereoelektretkondensatormikrofon. Kan VERKLIGEN rekommendera denna mikrofonkabel. Nu har jag 4 olika Cordial mikkablar á 5 meter och 2 st JJ Labs mikkablar á 3 meter, men de senare blir ju 5 meter ändå, för den fasta mikkabeln som går från Sony-miken är ju 2 meter. Så nu kan jag ansluta 6 mikar till ljudkortet - för t.ex. trumset. Blir kul att prova!

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Har äntligen haft tid att koppla upp och testa de nya S3X-V en del.

De spelar ju i en annan liga än A7 - men det är ju föga förvånande när de också kostar det fyrdubbla ungefär... 😄

Ljudet får mig att associera till MP-1, som jag hade hemma för lån under en veckas tid för en tid sedan. Det är en så grymt bra upplösning i diskanten och mellanregistret, att man nästan får tårar i ögonen. Basen är både djup och fast, både på hög och låg volym. Jag kommer inte att behöva någon sub till dem.

Visst är A7 (och A5) verkligen kanonbra för sitt pris, men med S3X-V öppnar man ljudet ännu mer. 😎

Nu har jag sett att det blir problem med att ha kvar P33A på grund av utrymmet, så jag får ta en liten funderare på vad jag ska göra med dem... 😛

Kul att höra! Det är alltid kul med riktigt bra grejor och även om jag förmodligen aldrig kommer äga ett par själv är det ju kul att veta lite om dom. Att de spelar i en annan klass än Adams billiga serie är ju som sagt inte så överraskande.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Har du den som skärm till datorn? Isåfall, vilken upplösning kan du ha?

1360*768 dvs inte jättebra direkt men det funkar. Iofs så kan jag gå upp ett steg till men då blir det faktiskt sämre.

På 1360*768 så streamar faktiskt tex musikvideos i Plex från pitchforktv helt ok i helskärmsläge. Är kvalitén bra på filmerna så duger det när det gäller sånt i alla fall, nästan "tv" kvalité faktiskt. Nu kör jag ju med ganska billiga grafikkort så det är ju oxå en anledning till att det inte blir superbra. Men som sagt förvånansvärt bra blir det faktiskt ändå.

När det gäller att arbeta i Logic så föredrar jag nog ändå att köra på mina tre vanliga dator flatscreen skärmar. Men jag kan tänka mig att i de fall där man behöver ha skärmen långt bort (tex beroende på hur studion är utformad) så kan det vara en fördel med en stor platt tv som skärm.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller att arbeta i Logic så föredrar jag nog ändå att köra på mina tre vanliga dator flatscreen skärmar.

Tre? Blir inte det lite jobbigt och flytta huvudet?

Hittade förresten en härlig artikel om att jobba med fler skärmar och vilka som ökar produktiviteten.

Enligt studier i artikeln (klicka på länkarna till PDF i artikeln) är EN 24" det bästa för produktiviteten.

http://www.webdesignerdepot.com/2009/05/ad...ltiple-screens/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...