Jump to content
Annons

Soulful Dancing


slejnard

Recommended Posts

Hej på er!

Har precis släppt ny singel. Soulful Dancing- pop med inslag av disco 💃 och funk. Till min hjälp har jag Neosus här på forumet som producerat. Vad tycker ni? All feedback välkommen. 
 

NEW EDITION 2024:
 

 

Redigerat av slejnard
La till ny video
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Cool!

Det enda jag saknar är lite redigt blås, men det har man ju inte i bakfickan sådär. 

Skönt lyft när refrängen kommer.

Bra jobbat!

 

Kom på att jag saknade en sak till. Ett handtag till den där gula dörren. Och eventuellt något att kliva på när man går ut genom den.

Redigerat av Fidden
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid spännande att se konstnärer följa sin passion och utforska olika musikgenrer som disco och funk. Att ha Neosus som producent är verkligen imponerande och visar på ditt dedikerade arbete.

Lycka till med din nya musik, och jag ser fram emot att höra den! All feedback kommer säkert att vara till nytta för att förbättra och växa som artist. Fortsätt att dela din talang med världen! 💃🎶🕺

  • Gilla 1
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-13 at 11:21 sa Dark Of Light:

Det är verkligen fryntligt och jag gillar det.

Fryntligt är ett ovanligt ord men jag gillar det. Börjar faktiskt gilla det mer och mer...

 

Upp o dansa nu Studio Forum! Lyssna och låt er ryckas med. Det är ju ändå lördag!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
18 timmar sedan sa toniced:

5 av 5. Denna låt är superbra. Lite dov i i mixen, men det gör inget eftersom låten är riktigt bra. 👍

Wow 🤩tack så mycket toniced! Låten började egentligen som en ganska rockig låt. Jag frågade då neosus här på forumet om han kunde programmera discotrummor till den och på den vägen är det. Han proddade upp den i flera steg.  Blev en helt ny och för mig annorlunda produktion än vad jag är van vid. Jag är mycket nöjd med hur den artade sig. 😊👍

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, slejnard said:

Wow 🤩tack så mycket toniced! Låten började egentligen som en ganska rockig låt. Jag frågade då neosus här på forumet om han kunde programmera discotrummor till den och på den vägen är det. Han proddade upp den i flera steg.  Blev en helt ny och för mig annorlunda produktion än vad jag är van vid. Jag är mycket nöjd med hur den artade sig. 😊👍

Jag tycker du ska skriva fler discoinfluerade låtar 👍

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Men va fan. Lysande på den igen. Det svänger som attan om den. Riktigt bra är den och din sångstil passar och gör soundet unikt. Gitarrerna är bra exekverade. Solot bra avvägt.

så fram med pennan och gör fler i samma stil. 

🎸🎸🎸

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-12-12 at 00:46 sa toniced:

Men va fan. Lysande på den igen. Det svänger som attan om den. Riktigt bra är den och din sångstil passar och gör soundet unikt. Gitarrerna är bra exekverade. Solot bra avvägt.

så fram med pennan och gör fler i samma stil. 

🎸🎸🎸

Tack 🤩! Lider lite av skrivkramp för tillfället men jobbar påt! Hoppas att fler hittar till låten också. 😊🎸

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan spela kam.. 

Tack för kommentarerna! Med tanke på att jag har producerat och mixat detta i ett par datorhögtalare för 995:- så får man väl vara ganska nöjd ändå. Jag hör ändå massor av grejer som kan förbättras ytterligare men det blir i nästa produktion.

Med det sagt så ska ni INTE misströsta om ni inte sitter på dyraste proffs grejerna. Man kan göra roliga grejer ändå!

 

 

 

  • Gilla 1
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar lite bas och tycker det övre mellanregistret skulle kunna tämjas en aningens liten smula pytte lite bara. Men det kan bero på trötta öron hos mig med. 

Gillar att låten både är laid back och too much för mig samtidigt. För mycket effekter på sången men på ett passande och faktiskt snyggt sätt som ett kompliment till vocoder vibbarna. Sitter bra med hela mixen och ljudbilden som passar vibbarna man får av musiken. Genialiskt slut där man blir lurad att tro att något ska hända. Men när musiken bara slutar så tvärt så blir det för tyst i lurarna vilket gör att man startar om låten igen. Smart knep om man vill ha många streams. Men det funkar ju bara om låten i sig är bra nog för att man ska vilja/orka höra den igen. Vilket jag uppenbarligen gör. 

Gillar det jag hör och hoppas på att ni gör mer musik tillsammans snart. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-12-21 at 03:43 sa -k9-:

Saknar lite bas och tycker det övre mellanregistret skulle kunna tämjas en aningens liten smula pytte lite bara. Men det kan bero på trötta öron hos mig med. 

Gillar att låten både är laid back och too much för mig samtidigt. För mycket effekter på sången men på ett passande och faktiskt snyggt sätt som ett kompliment till vocoder vibbarna. Sitter bra med hela mixen och ljudbilden som passar vibbarna man får av musiken. Genialiskt slut där man blir lurad att tro att något ska hända. Men när musiken bara slutar så tvärt så blir det för tyst i lurarna vilket gör att man startar om låten igen. Smart knep om man vill ha många streams. Men det funkar ju bara om låten i sig är bra nog för att man ska vilja/orka höra den igen. Vilket jag uppenbarligen gör. 

Gillar det jag hör och hoppas på att ni gör mer musik tillsammans snart. 

Tack k9! Ja slutet vart både coolt och oväntat. Hoppas också på mer musik tillsammans med neo 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Låter kanon! Detta är ju en mycket bra låt.

Nya versionen tycker jag är bättre. Det händer lite mer. Videon är ju bra oxå. Blir lite 70-tals känsla. Denna låt skulle ju göra succé på dansgolven när discon tog över världen.

Är dock inte överförtjust över vocodern på sången (låter som en sådan). Sången blir lite artificiell och låter grumlig samt pitchkorrigerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...