Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Appen LivKontrol till min iPad som jag trådlöst styr klipp i Ableton Live med.

Gratisversionen kostade 25 spänn.

Sjukt kul att starta flera klipp improviserat med fingrarna.

Testade först med Live Control 2 men fick den aldrig att funka på PC.

Kent J.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken var att jag tänkte vänta tills jag köpt allting till nya studion, och göra ett enda monsterinlägg. Men jag är inte så tålig.. så ni får stå ut med flera inlägg. Igår var det monitorstativ och en SM57a. Idag kom jag hem med det här:

28itc85.jpg

Vad fick du ge för den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett Technics kasettdäck för 40:- så nu ska jag föra över alla mina demos från förr till datorn. Blir ett projekt som heter duga! Typ 2 konsumkassar fulla med band... 😳. Tror nypriset när den kom låg på ca 2000kr. 😎

Du har väl en defluxer, och rengöringsvätska med spciella tops som man måste ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! Hur fungerar den?

Jorå! Recappat och bytt ut alla gamla pottar och elektroniken och motorn är tiptop. Den låter mycket fint. Har lite problem med diskantdropouts på ena kanalen vilket jag tror beror på att kanterna på bandet blir lite slitna eftersom de där skitplastrullarna lätt börjar vingla så att bandet slår i kanten. Kommer nog bli bättre när jag går över till 10.5"-metallrullar istället. Skall nog även ta och byta ut huvudena. Fin maskin, rekommenderas!

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå! Recappat och bytt ut alla gamla pottar och elektroniken och motorn är tiptop. Den låter mycket fint. Har lite problem med diskantdropouts på ena kanalen vilket jag tror beror på att kanterna på bandet blir lite slitna eftersom de där skitplastrullarna lätt börjar vingla så att bandet slår i kanten. Kommer nog bli bättre när jag går över till 10.5"-metallrullar istället. Skall nog även ta och byta ut huvudena. Fin maskin, rekommenderas!

Skulle vara oerhört spännande om du kunde lägga upp något klipp, tex om du kör ett trumspår genom den, lite dropouts spelar ingen roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte precis en sånhär fin fin digimixer som jag har i studion, det är en phonic is16 och jag lär mig den fortfarande, motoriserade faders pekskärm och lite mer kul, den är helt ny så det finns inte så mycket ute på internet än om den. MEN! Den kan spela in 16 kanaler separat in till ett DAW via firewire eller usb om du nu har trummor som landar på ca 12 kanaler med rumsmickar, subkick och hela köret! ''nöjd''

1379596_10201437661599119_1549886069_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...