Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

mxr-custom-badass-modified-o.d.-overdrive-free-delivery--1857-p.jpg

Ett styck beggad MXR Custom Badass Modified OD från vend samt två stycken GeorgeL's patch kit från gossarna borta på GMF 🙂 Ska bli skitkul att ånyo customize:a (drive)pedalbordet.

Sorry Slej, det vart visst en pedal till 😛 Ska aldrig hända igen, promise... 😊

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

[bild på en väldigt blå pedal]

Vart en beggad Strymon BlueSky 🙂🥰 Nu jeflar blire pheta swells medelst Shimmer-mode hela dagen 😆

Vänligen,

CHAE

Vad gör favorit-knappen? 😲 Får den de andra pedalerna att prestera över sin förmåga; för att slåss om favorit-posten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns tidpunkter i var mans liv då man tänker: En pedal till. En pedal till... 😛

😆

Lite så är det, Slej 😛

Livet är som ett pedalbord; det blir aldrig riktigt färdigt 😑

Frifilosof-CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt en billig svanhalsmick från Thomann till ak gitarr. Testade lite genom min livemixer o lurarna idag, fullt godkänt, mkt bättre än piezomickarna under stallet...

http://www.thomann.de/se/the_tbone_ovid_system_cc_100.htm

Köpte även det här fästet, det var väl inte nåt superbra. Skulle jag spela live så skulle jag säkra det med lite gaffa så det inte glider av.

http://www.thomann.de/se/the_tbone_ovid_system_guitar_clip.htm

Det finns ju bättre grejer än de här, men då kostar det många ggr mer. Jag ska använda det live nån enstaka gång.

1239650_10151546660290836_1567291237_n.jpg

Även en massa akustiskbehandling från GIK står ute i garaget 😄 :D

De där SM137 kartongerna känner jag igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

bluesky_angle.jpg

Vart en beggad Strymon BlueSky 🙂🥰 Nu jeflar blire pheta swells medelst Shimmer-mode hela dagen 😆

Vänligen,

CHAE

Den är ganska dyr. Förutom shimmer mode hur tycker du den står sig mot andra reverb?
Link to comment
Dela på andra sajter

Den är ganska dyr. Förutom shimmer mode hur tycker du den står sig mot andra reverb?

Skapligt dyr, ja (nu fick jag min till ett väldigt bra pris beggad) men jag vill påstå att den är outstanding gentemot många andra reverb. Reverben låter mer...hm...hur ska jag uttrycka det?...organiska. Svårt att förklara. Får du möjlighet så testa den 🙂

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

CHAE: Var själv lite intresserad av just den pedalen efter lite efterforskning men i går slog jag till på en Mad Professor Silver Spring som är helt gudomlig i mitt tycke. 🙂 Även en ISP Decimator G-string blidde det.

pedals.jpg

Härligt kristiang 😄

Jag ser ISP:n, MP-reverbet och en Polytune-stämmis men vad är det för pedal efter stämmisen? Vill gärna säga JHS men potarna stämmer inte. Kan det vara någon typ av MXR med utbytta potar eller ett hemmabygge måhändar? 🤪

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...