Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

EventideModFactor.jpg

Slog till på en Eventide Modfactor. Den kommer nog dock att säljas vidare till förmån för ett reverb, vilket var det jag egentligen skulle köpa... 😛

Vad blir det för reverb ?

Förresten..tror Eventide H9 är mest prisvärd... om nu ska köpa deras stomp boxar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför köper man något annat istället då?

'

För att man får ett erbjudande man bara inte kan motstå, på en pedal man velat testa ett bra tag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mycket, mycket besviken på dig! Du får inte se hur filmen slutar!! 😠😛

Btw du såg väl att Strymon släppt en ny reverb-pedal, BigSky

frontpage_bigsky.jpg

🥰

Ja jag förstår det 😉 Ja BigSky är sjukt cool! Tror dock att det är för mycket av det goda för min del tyvärr. Jag skulle försvinna in i den där pedalen och aldrig hitta ut igen... Lite som jag gjort med min TimeLine 😉 Men nu blir det iaf en Stereo Wet! 🙂 Du är fortfarande nöjd med Strymon BlueSky?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blir det för reverb ?

Förresten..tror Eventide H9 är mest prisvärd... om nu ska köpa deras stomp boxar.

Det blir ett Neunaber Stereo Wet. Har kollat på det hur länge som helst. Det blev den här nu för att jag fick ett så sjukt bra pris och har velat testa Eventides chorus, phasers och flangers ett bra tag. Gillar verkligen deras Timefactor och Space. Ja H9 är riktigt häftig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag förstår det 😉 Ja BigSky är sjukt cool! Tror dock att det är för mycket av det goda för min del tyvärr. Jag skulle försvinna in i den där pedalen och aldrig hitta ut igen... Lite som jag gjort med min TimeLine 😉 Men nu blir det iaf en Stereo Wet! 🙂 Du är fortfarande nöjd med Strymon BlueSky?

Umm lite så. För många parametrar kan bli riktigt jobbigt 😛

Wet alltså. Vil gärna läsa en djuplodande recension när du testat klart 🙂

Jupp, jag är supernöjd med min BlueSky 🙂 Alldeles lagom många potar och så låter det ju stenbra! Det är t o m så att jag hittat tillbaka till fjäder-reverbet och försöker nyttja det på rätt ställen.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Umm lite så. För många parametrar kan bli riktigt jobbigt 😛

Wet alltså. Vil gärna läsa en djuplodande recension när du testat klart 🙂

Jupp, jag är supernöjd med min BlueSky 🙂 Alldeles lagom många potar och så låter det ju stenbra! Det är t o m så att jag hittat tillbaka till fjäder-reverbet och försöker nyttja det på rätt ställen.

Vänligen,

CHAE

Vad kul att du är nöjd! Skulle gärna testa den ordentligt, jag har fått riktigt bra vibbar från den. Absolut, det blir nog både korta och långa utläggningar när min Wet är i hamn. Ska bara få tiden att räcka till också 🙂 Har precis blivit klar med layouten till en helt egendesignad pedal, så nu ska man ta tag i det också 🙂 Du har ju också byggt lite nu i höst, så du vet ju precis hur kul det är 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ett Neunaber Stereo Wet. Har kollat på det hur länge som helst. Det blev den här nu för att jag fick ett så sjukt bra pris och har velat testa Eventides chorus, phasers och flangers ett bra tag. Gillar verkligen deras Timefactor och Space. Ja H9 är riktigt häftig.

Okej, ja för att vara en pedal så låter det väldigt bra helt klart, men låter inte som något rack reverb, det låter inte lika "öppet" som t.e.x ett Lexicon reverb. . Men tycker det låter rätt mkt som Eventide Space. Jag hävdar dock att Eventide förstört lite av sitt varumärke med deras senaste stompboxar, även om dom skriver i deras PR att dom har tagit algoritmer från H8000FW så låter det inte i närheten lika bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte varför egentligen, har ju redan 4x12, någon som vill byta mot något kul?

rectifier-cab-2fbb-rh-xlg.jpg

Nej, men jag behöver nästan köpa en till 2x12a. Vad sitter det för tallrikar i?

Link to comment
Dela på andra sajter

V30, köpa min?

Har redan en 2x12a med v30 (Veteran 30s från WGS, men de är ju väldigt lika.). SÅ jag får nog artigt avstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

neunaber-wet-stereo-reverb.jpg

Tyckte det var dags nu 🙂

En särskild hälsning går ut till CHAE, som VERKLIGEN tyckte att det var dags nu 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...