Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Jag håller på att koppla in mina nya Avantone Mixcubes, fan så läckra små godsaker

Är de tillräckligt bra för att ge ett ärligt ljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är de tillräckligt bra för att ge ett ärligt ljud?

Nej, man måste nog ha även mer normala monitorer förutom de här. Har suttit o provmixat lite nu, och det är nog ganska säkert lättare att få till mid-ljudens nivåer lättare när man kan skifta mellan mina större trevägs lådor och de här. Lika rattade jag till ett bättre ljud i elbasen oxå, nu låter den bra i bägge monitorvarianterna och lurarna. Har hunnit lyssna lite på en Merle Haggard cd som har superljud, genom mixcuberna, man hör alla instrument väldigt bra även genom småkuberna så man kan misstänka att de lyssnat både genom större exklusiva monitorer samt nån sort liknade de här Avantone Mixcuberna. Har man bra lurar o vänjer sig med kuberna kan man kanske få bra resultat även utan större monitorer.

De är inte riktigt så bas o diskantfattiga som jag kanske hade föreställt mig... De känns som en riktigt bra investering. Och såååå söta är de bredvid mina L50. Kommer nog nån "hemma-hos" bild senare.... Måste snygga till lite där först, rullbandaren är ju borta nu så det ser lite fult ut där...

Har man bra lurar att alternera med o vänjer sig med kuberna kan man kanske få bra resultat även utan större monitorer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Blev en till gitarr 🥰 En Washburn HB30:

Washburn_HB30.jpg

En till? Hur många var det du sa att du hade nu? 🙂 Hur är kvaliteten på Washburn? Hört både bra och mindre bra om deras guror. Aldrig testat någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

En till? Hur många var det du sa att du hade nu? 🙂 Hur är kvaliteten på Washburn? Hört både bra och mindre bra om deras guror. Aldrig testat någon.

Jag har två nylon två stålakkar å 7 elgitarrer. Flest vinner! 😛 Bytte strängar på denna och den rullar riktigt bra. Bra kvalitet och ton trots det ringa priset. Betade ca 2500kr inkl frakt. 🙂

Blir perfekt gitarr till en 50talsshow vi ska dra igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...