Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Grattis Memphis!

feb%20newsletter%202012_html_m4ac38940.gif

Hähä. Tack! Är jag redan så gammal. 😛

Kul att tråden fortfarande lever.

Dock är jag inte grundare av idén till tråden, såg en liknande i grannforumet kontrollrummet för

många år sedan och kände att det skulle passa som smäck att ha en här med.

Var en medlem härifrån som hängde där med, som jag inte minns namnet på,

en skäggig, lite grov snubbe som gillade analoga grejer, som är gammal veteran men verkar inte finnas kvar här på forat längre.

Claes, kan du gissa? 😛

Hur som, posta på! 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp 😄 men det får man leva med, jag har ju inget annat som brusar... kanske C1'an lite.. hehe

Förresten vilka presets är bra på virvel? Kollade på barresis video och där tycker jag det står preset 2, Rev 2 Room Rev time 1.0S. Fast dom kanske kan variera?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Miljoner med ljud och man kan inte bestämma sig för vad man vill ha 🙂

En av orsakerna till att jag skruvar mina egna ljud i allt större utsträckning, det går fortare än att leta presets, dvs om jag har en vision om vad jag vill ha för ljud förstås. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

TONHER (oregistrerad)

En av orsakerna till att jag skruvar mina egna ljud i allt större utsträckning, det går fortare än att leta presets, dvs om jag har en vision om vad jag vill ha för ljud förstås. 🙂

Mycket sant!

Dock har jag lärt mig sjukt mycket av att studera hur alla presets är 'byggda'.

Backar jag fem år bakåt så hade jag inte ens en aning om hur man skruvar till en simpel sågtands pad. Idag skruvar jag nog ca:60% av mina synthar från default.

Link to comment
Dela på andra sajter

TONHER (oregistrerad)

Miljoner med ljud och man kan inte bestämma sig för vad man vill ha 🙂

Men det är ju ett satans komplett paket. Lite avis blir jag nog....

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten vilka presets är bra på virvel? Kollade på barresis video och där tycker jag det står preset 2, Rev 2 Room Rev time 1.0S. Fast dom kanske kan variera?

Vill jag också veta. Kör alltid en plate-IR på 1 s jag hittade nånstans på virvel och den låter så jävla bra. Om man skall skaffa hårdvaran så vill man ju kunna hitta motsvarande. Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill jag också veta. Kör alltid en plate-IR på 1 s jag hittade nånstans på virvel och den låter så jävla bra. Om man skall skaffa hårdvaran så vill man ju kunna hitta motsvarande.

Får bara se om jag lyckas få ordning på det här med hårdvaru-adc, man ska ju fylla i något värde, och det värdet kan tydligen variera beroende på inställningar i playback Engine samt hur mycket man belastar cpu'n. easy peasy

Link to comment
Dela på andra sajter

Får bara se om jag lyckas få ordning på det här med hårdvaru-adc, man ska ju fylla i något värde, och det värdet kan tydligen variera beroende på inställningar i playback Engine samt hur mycket man belastar cpu'n. easy peasy

Värde? Samples?

Det blir knepigt, kan du inte spela in ett övervägande torrt virvelslag till exempel och beräkna fördröjningen manuellt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket sant!

Dock har jag lärt mig sjukt mycket av att studera hur alla presets är 'byggda'.

Backar jag fem år bakåt så hade jag inte ens en aning om hur man skruvar till en simpel sågtands pad. Idag skruvar jag nog ca:60% av mina synthar från default.

Du har en poäng men samtidigt går det lika bra att leka/pilla sig fram till ett ljud man gillar. Det är lite det som är det roliga tycker jag. Jag har själv inte en j-a aning om vad som är vad men däremot ett bra öra. Älskar att bara leka med rattar och inställningar och poff där satt den! Spara, och njut 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte de här i Gävle igår, Blocketannons, pris 130 kr! Ser ut som nya, stått undanställda i 20 år, 7" bas o diskant som ser ADAM-avancerad ut?

Blir ev andralyssning i studion eller som sterjo i finrumme.

1001397-10200432335884355-2020531844-n.jpg

Hittar inget på svenska eller engelska om dem på Googel

Vilka sötnosar va?

1176171-10200432336244364-1666917386-n.jpg

Passiv trevägsentusiast - 55

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte de här i Gävle igår, Blocketannons, pris 130 kr! Ser ut som nya, stått undanställda i 20 år, 7" bas o diskant som ser ADAM-avancerad ut?

Blir ev andralyssning i studion eller som sterjo i finrumme.

1001397-10200432335884355-2020531844-n.jpg

Hittar inget på svenska eller engelska om dem på Googel

Vilka sötnosar va?

1176171-10200432336244364-1666917386-n.jpg

Passiv trevägsentusiast - 55

Älskar hur du vågar köpa grejer som du inte har någon koll på över huvud taget!

En annan sitter i flera år och läser innan man har bestämt sig för att köpa något, vet jag inte vad det är så skiter jag i det men du chansar så där! *tumme upp*

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en VHS-bandspelare av märket SANYO GN. Rapportera sen hur de låter. Vintage är kung!

Haha!!Du missade #3000! Na-na-na na na-naaaa!!! 😆

DU kan va vintageknug f ö 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar hur du vågar köpa grejer som du inte har någon koll på över huvud taget!

En annan sitter i flera år och läser innan man har bestämt sig för att köpa något, vet jag inte vad det är så skiter jag i det men du chansar så där! *tumme upp*

För 130 spänn kan man väl chansa... Jag är annars oxå så att jag för det mesta våndas o glor på nätet i det oändliga.

Kopplade in dem uppe på JBL L50 monitorerna, o alla element är hela. De ger ett ganska middigt ljud, precis det jag är ute efter i ett andra lyssningssystem, bra när man vill kolla nivåerna på enbart sången i förhållande till gitarrer o annat i midden... Tyckte sången var lite väl stark i min sista mix nu när jag lyssnade i de här gammelhögtalarna. Blev nyfiken som fan på vad det är för diskant i den? Kan det vara nån sorts banddiskant?

1001397-10200432335884355-2020531844-n.jpg

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...