Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

appråpå plektrum.. är det någon som vet vart man kan få tag på en hel "plektrumlåda"? Typ sån som brukar finnas i musikaffärer? Jag vet att man kan köpa massa plektrum, en skruvlåda och fixa själv.. men det BÖR ju finnas att köpa färdigt någonstans?

Typ en tockenhäringa? 😕

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis! Fast modellen större, billigare och med normal size plektrum 😉

It's a no-brainer; knalla till din lokale musikhökare och köp med dig en hel sådan där låda med plektrum. Klart! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den funkar bäst på det mesta, haha 🙂 Grym på överhäng, grym på talad röst, grym på gitarrförstärkare (speciellt summerad tillsammans med andra mickar, ofta en U87), grym på att plocka akustiska ljudeffekter. Den tappar liksom aldrig bas. Superkrispig topp och jättefyllig bas i alla lägen. Brukar köra den ihop med U87 just för att 87an har en bump i övre mellanregistret men inte alls samma topp. Bra kombo! Helt grym mick på akustisk gitarr, använde två stycken sist, ganska brett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den funkar bäst på det mesta, haha 🙂 Grym på överhäng, grym på talad röst, grym på gitarrförstärkare (speciellt summerad tillsammans med andra mickar, ofta en U87), grym på att plocka akustiska ljudeffekter. Den tappar liksom aldrig bas. Superkrispig topp och jättefyllig bas i alla lägen. Brukar köra den ihop med U87 just för att 87an har en bump i övre mellanregistret men inte alls samma topp. Bra kombo! Helt grym mick på akustisk gitarr, använde två stycken sist, ganska brett.

Blev ett köp! Har inte hunnit testa ordentligt än, men en sak som slog mig direkt; Fan vad liten micen är! Hade förväntat mig en mikrofon i "normal" storlek, och så ligger det en 10cm lång jävel i lådan 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En shure SM57, ska inte micka upp nåt speciellt med den men kände att det är en sån sak man faktiskt måste ha,

En PRS SE Custom 24. Otroligt mkt gitarr för pengarna och fantastik allroundgitarr för studiobruk med de splitbara humbucker mickarna. Flera gitarrer i en så att säga...

Link to comment
Dela på andra sajter

En shure SM57, ska inte micka upp nåt speciellt med den men kände att det är en sån sak man faktiskt måste ha,

En PRS SE Custom 24. Otroligt mkt gitarr för pengarna och fantastik allroundgitarr för studiobruk med de splitbara humbucker mickarna. Flera gitarrer i en så att säga...

PRS is da shit 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Shure SM57 är awesome, till rhytm gura (rock/punk/metal) mickar jag alltid upp två tagningar med SM7b och två tagningar med SM57, 7b är lite tjockare, varmare och mjukare i diskanten, medans sm57 låter aggressivare. Jag tycker den kombon är perfekt då diskanten inte blir lika vass för öronen.

Tar med den live också för att micka upp virveln 🙂

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

EventideModFactor.jpg

Slog till på en Eventide Modfactor. Den kommer nog dock att säljas vidare till förmån för ett reverb, vilket var det jag egentligen skulle köpa... 😛

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

EventideModFactor.jpg

Slog till på en Eventide Modfactor. Den kommer nog dock att säljas vidare till förmån för ett reverb, vilket var det jag egentligen skulle köpa... 😛

Varför köper man något annat istället då?

Link to comment
Dela på andra sajter

EventideModFactor.jpg

Slog till på en Eventide Modfactor. Den kommer nog dock att säljas vidare till förmån för ett reverb, vilket var det jag egentligen skulle köpa... 😛

Jag är mycket, mycket besviken på dig! Du får inte se hur filmen slutar!! 😠😛

Btw du såg väl att Strymon släppt en ny reverb-pedal, BigSky

frontpage_bigsky.jpg

🥰

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...