Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

En kort recension? Förtjänster och minus?

+ Väldigt prisvärd, låter och spelar bra.

- Hur den är inställd från fabrik, som tur var har jag verktyg för att ställa in relief, action, mickhöjd osv efter Fenderspec, vilket det inte var. Intonerar inte perfekt från band 3 och uppåt vilket betyder att översadel skulle behövas justeras men det är inte hela världen.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

+ Väldigt prisvärd, låter och spelar bra.

- Hur den är inställd från fabrik, som tur var har jag verktyg för att ställa in relief, action, mickhöjd osv efter Fenderspec, vilket det inte var.

Bredden på halsen verkar vara P istället för den smala J i spec, stämmer detta i verkligheten? Hur låter mickarna? Var den hög i sadeln så det är ngt man bör fila ner?

Link to comment
Dela på andra sajter

1.jpg

Inte så det går för en direkt men min 1TB Western Digital 7200 har nu rullat i 40 månader nonstop. Känner att det är läge att trimma upp datorn lite med en SSD. Det fick bli en Samsung SSD 840 EVO 1TB BK samt en SSD Carrier Mac Pro!

SSD står väl för "Super Sound Drive" ?

Bra val! Vet inte om OSx automatiskt gör nytta av finesserna med just denna SSD'n som medföljande program för Windows används till men jag är supernöjd med denna disken

..min Hackmac tackar mig varje dag genom att ladda snabbare än tomten hinner säga gröt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Byggde mig en ISO-box som jag ställer i ett annat rum sedan köpte jag en ny mick som jag har i rummet bredvid. Så sångaren/sångerskan står och kikar in på oss i vårar fall sångerska. Vi spelar in allt på en gång, trummorna är ett roland. Nu är ingen av oss direkt tekniska på mixning.

988739_10152063063985209_46799894_n.jpg

1466205_10152179553035209_650598680_n.jpg

Ett smak prov hur det kan låta.

http://joss.nu/6-10/mp3/deep.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är synd att man bor i lgh annars kanske mitt lilla vintage pearl set från troligen tidigt 70-tal som jag köpt för 400 kronor också varit en studio pryl:)

1474413_10152176992045209_1524061801_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite?..jojo.......fått påökt? 🙂

Hehe.. jag har inte haft så stora utgifter i år o skattmasen kommer ändå sno överskottet som inte går att trolla tillbaka i verksamheterna.. så why not.. denna julen kommer bli bra åtminstone 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina senaste prylarna:

1051.jpg

1060.jpg

Nice.. Retro paketet har jag varit på väg att köpa ett bra tag men alltid kommit annat före.. Vistalite setet låter jäkligt fint, bra botten i den kaggen och det var väl ett svart Ludvig kit också?.. Visste inte att det kommit ett nytt vintagepaket.. måste lyssna

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...