Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Jag är lite sugen på just Novation Impulse. Är du missnöjd med din?

Svar ja.

Jag är iofs grovt teknikfientlig och funkar inte saker direkt så får de åka.

I alla klipp från tuben hit och dit fick jag för mig att det skulle vara enkelt. "Spara mina MIDI Learns och sen enkelt återkalla dom?" tänkte jag. Jo...visst. Det var väl egentligen hela meningen med den om jag inte minns fel.

Novation Impulse är antagligen för bra för mig. Andra får det ju att funka men jag vill mest ta den i ena änden och slå den andra änden mot något trubbigt.

Den funkar dock fint som en helt vanlig klaviatur och den är inte fy skam att spela på faktiskt. Hederlig MIDI Learn funkar ju fortfarande men allt detta mappande hit och dit, spara där och tryck där för att styra mixern istället för VST och VSTi, får mig att se rött. Många "problem" kan jag inte ens förklara men så är jag ju teknikfientlig med.

Antagligen så är det bara (för egentligen vem som helst men inte mig) att läsa manualen och köra.

Det är back to basic för min del men basic räcker gott och väl. Automap 4 gynnar bevisligen många men inte mig.

Klaviaturen i sig får hur som helst MVG.

MVH

Den inkompetenta bakåtsträvaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Min senaste inköpta pryl var en 61 tangeterad MIDI-Klaviatur från CME. Skall jag vara helt ärlig kan jag inte det fulla namnet, för de finns så många liknande (köpte den i min lokala butik). Är nöjd med den hittills!

VX6.jpg

Vet inte om man kan kalla det pryl... men inhandlade även "Complete Composer's Collection 2" från EastWest/SoundsOnline nydligen. Det är inte direkt en pryl utan sju styckna ljudbibliotek men jag fick det hela i en box i alla fall så! 😉

EW_Complete_Composers_Coll.web.jpg

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.. har ni guldbyxor eller? 😛

Nämen roliga inköp! East west paketet är ju en blöt dröm.

Absolut inte, men dom har ett studenterbjudande på med 85% rabatt för stunden. Har nog aldrig i hela mitt liv varit så här glad att jag är fulltidstuderande 😉

Jag gick minsann loss på en sånhäringa nyligen. Det e fan metal det! \m/

😄

Tjusigt! Vad är det exakta namnet på den?

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Är helnöjd! Framför allt med BlueSky. El Capistan är väldigt nischad och egen i ljudet. Inte alls ren, utan mer wobblig och skitig. Vi får se hur länge den stannar kvar på bordet! 🙂

Min AC15 är dock ganska brusig och får in konstiga störningar bland annat. Jag funderar på om det är dåliga ledningar/dåligt jordad el här hemma (gammalt gammalt hus). Missljudet är där även när en gitarrkabel inte är ikopplad. Kanske kan vara något taskigt rör, men jag tvekar. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

1.jpg

Inte så det går för en direkt men min 1TB Western Digital 7200 har nu rullat i 40 månader nonstop. Känner att det är läge att trimma upp datorn lite med en SSD. Det fick bli en Samsung SSD 840 EVO 1TB BK samt en SSD Carrier Mac Pro!

product_p24979037.jpg

Samt lite annat skit som en ny BluRay-spelare då min gamla är helt fuckat. Samt en AirPort Extreme med 802.11AC

Har fått in optisk fiber-bredband och mitt gamla skit hänger inte med samt täckningen har vart löjligt dålig!

Kanske inte så mkt musikprylrelaterat mer än att burken kommer bli lite snabbare.

Har väntat på OWC och deras 2TB SSD som var utlåvad redan i mars i år. Men inte fan dök den upp. Så det fick bli en Samsung. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

1.jpg

Inte så det går för en direkt men min 1TB Western Digital 7200 har nu rullat i 40 månader nonstop. Känner att det är läge att trimma upp datorn lite med en SSD. Det fick bli en Samsung SSD 840 EVO 1TB BK samt en SSD Carrier Mac Pro!

product_p24979037.jpg

Samt lite annat skit som en ny BluRay-spelare då min gamla är helt fuckat. Samt en AirPort Extreme med 802.11AC

Har fått in optisk fiber-bredband och mitt gamla skit hänger inte med samt täckningen har vart löjligt dålig!

Kanske inte så mkt musikprylrelaterat mer än att burken kommer bli lite snabbare.

Har väntat på OWC och deras 2TB SSD som var utlåvad redan i mars i år. Men inte fan dök den upp. Så det fick bli en Samsung. 🙂

saftig prislapp på ssdn..den har dock bäst pris per gigabyte.. på ssds..

Men jag hade nog velat ha 2 st SSDs i raid istället..

blir galet snabbt.. Samsung är nog det enda märket man kan lita på när det gäller ssds..

Alla andra märken har gjort bort sig med diverse modeller.. intel var ju bäst innan...innan dom började med sandforce..Men nu är dom ju inte mkt bättre än snittet.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

gert.jpg

Äntligen!! 😆🥰

Nå, vad tycker du då?

Än så länge är jag supernöjd! Den ger ett skönt, subtilt skimmer på hela riggen, hur man än rattar resten av riggen. Nu återstår att under helgen ratta fram mer radikala ljudlandskap. Och då gissar jag att den kommer att ta mig med på en riktig jäkla resa... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Fick dubbla löner så jag passade på att unna mig något fint.

1600-ProfilingAmpBK_detail1.jpg

Grattis och hoppas att du blir lika nöjd med din som jag är med min. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du nöjd med köpet? Jag är intresserad av något liknande. Det följer med lite mjukvara va?

Jepp, jag är mycket nöjd. Skulle iofs gärna haft en oktav till men har tyvärr inte plats.

AnalogLab följer med, vilket innebär 4000 ljud!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis och hoppas att du blir lika nöjd med din som jag är med min. 🙂

Jaa jag hoppas jag blir nöjd. Har förbannat höga förväntningar, har ju hört så mycket bra om den. 😉

Har tyvärr inte hunnit spela igenom den än, men till helgen så ska det banne mig smiskas Firebird och rattas Kemper!!

Link to comment
Dela på andra sajter

roligaste prylen? Kanske inte...

bra att ha sak? Helt klart!

intresseklubben jublar!

 

Hosa DOC-106 “Direkt Ut kabel “ Bal.Tele Hane - Obal.Tele Hona. “Gör Insertjacket på ett livebord till en direkt ut!”.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev en balalaika för 50kr. Den hade två nylon och en stålsträng. Som tur är har jag ett set strängar från ett tidigare projekt oöppnat. 😑

Nu blir det åka av!

// kalinka

va GOTT!! 😮

/Onkel Vanja

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...