Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)

Del 3 (info i inlägg #2512)

Stratocaster dirt

Laney: Samma som ovan förutom middle som är 5, tone som är 6 och volym 7,5

Palmer: första vändan är i "Lite-mode" andra vändan i "Brown-mode"

Stratocaster clean

Laney: samma som ovan förutom volym som är 6

Palmer: första vändan är i "Lite-mode" andra vändan i "Brown-mode"

Stratocaster dirt + tremolo och reverb (spring-mode)

Laney: samma som ovan förutom volym som är 9

Palmer: Low 10 o'clock, High 2 o'clock, Lite-mode.

Ska leka vidare inom kort och se om jag kan ordna så att man kan höra Palmern i en hel mix 🙂

Vänligen,

CHAE

Hur står sig förstärkare med inbyggd line out mot en sån där palmer?
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag som skrivit över 10000 inlägg. O inte ett vettigt ord en enda gång. Suttit här o dravlat mig när hederligt folk har arbetat.

Så sant så sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur står sig förstärkare med inbyggd line out mot en sån där palmer?

Bra fråga 🙂 Har ju min gamla trogne Marshall VS100-combo med inbyggd line out (emulerad cab). Kanske borde göra någon sorts test där också...?

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

För 130 spänn kan man väl chansa... Jag är annars oxå så att jag för det mesta våndas o glor på nätet i det oändliga.

Kopplade in dem uppe på JBL L50 monitorerna, o alla element är hela. De ger ett ganska middigt ljud, precis det jag är ute efter i ett andra lyssningssystem, bra när man vill kolla nivåerna på enbart sången i förhållande till gitarrer o annat i midden... Tyckte sången var lite väl stark i min sista mix nu när jag lyssnade i de här gammelhögtalarna. Blev nyfiken som fan på vad det är för diskant i den? Kan det vara nån sorts banddiskant?

Tror nog mer att det är ett kort diskanthorn. Det var ganska poppis med horndiskanter på den tiden i hifi-lådor - och banddiskanter var betydligt dyrare och ganska sällsynta i annat än lite mer exklusiv hifi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog mer att det är ett kort diskanthorn. Det var ganska poppis med horndiskanter på den tiden i hifi-lådor - och banddiskanter var betydligt dyrare och ganska sällsynta i annat än lite mer exklusiv hifi.

Ja de är nog ett litet horn, det låter inte så mycket. Men det här gör mig ännu mer sugen på en andralyssning med enbart ett utpräglat midelement.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Äntligen lyckades jag bestämma mig för ett ljudkort!

18i20-Product-page-banner-eng.jpg

Åtta inbyggda preamps och två hörlursutgångar, så då slipper jag både köpa preampar och hörlursförstärkare. Nöjd! Och då har det inte ens levererats än...

Redigerat av pjocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen lyckades jag bestämma mig för ett ljudkort!

18i20-Product-page-banner-eng.jpg

Åtta inbyggda preamps och två hörlursutgångar, så då slipper jag både köpa preampar och hörlursförstärkare. Nöjd! Och då har det inte ens levererats än...

En skön allt-i-ett lösning, pjocke 🙂 Kul att se hur Focusrites Scarlett-serie börjar ta sig och växa (I/O-mässigt också)

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Pearl Masterworks. Kents turnékit från 2010.

24x15, 12x9, 14x10, 16x15 (2st) och 18x15. Inte en skråma, inte ett märke.

För er som sett dom på blocket; nu vet ni var dom hamnade. I min studio...

1185115_10151655048157881_783999494_n.jpg

Vad jäsigt med en så riktig studio. Berätta lite vad du har för mickar där på trummorna, storklunsen där såg för underbar ut. Är det en rums bandmick?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad är det för grejs? Köper du på E-Bay från USA? Verkar skitkrångligt!

Inget för dig. Det är mjukvarupluggar, 9 stycken http://www.sweetwater.com/store/detail/TRacksCSD

Nä köpte av en kille på kvruadio.com Bara betalade genom paypal och sen överfördes det till mitt Ik konto och bara ladda ned allt och använda registreraren med serienumret. Alltså igen inget för dig. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jäsigt med en så riktig studio. Berätta lite vad du har för mickar där på trummorna, storklunsen där såg för underbar ut. Är det en rums bandmick?

Jäsigt och jäsigt, det är mitt heltidsjobb 🙂 För det mesta inte så jäsigt.

På just den här bilden är det mest olika Milab, som gör otroligt trevliga mikrofoner. Utanför bilden finns två Neumann U87, och någonstans gömd på bilden en Röde Classic mk1. Plus en Beta57 och två AKG c45b. Storklunsen är en R1 bandmick från Golden Age. Komplement till OH-mickarna från Milab som inte syns på bild.

För er skarpsynta som ser Kent-loggan på frontskinnet - don't freak out, det är inte Kent jag har i studion. Det är däremot deras trumset jag köpte, och har inte hunnit skaffa ett snyggt vitt frontskinn än.

Redigerat av Top Floor Studios
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

En skön allt-i-ett lösning, pjocke 🙂 Kul att se hur Focusrites Scarlett-serie börjar ta sig och växa (I/O-mässigt också)

Ja, jag tycker också det var en bra lösning. Och skulle jag ha behov av fler preamps i framtiden går det ju alltid att utöka via Lightpipe. Scarlett 18i20 verkar vara en ganska ny produkt, så jag förväntar mig nästan några små barnsjukdomar, baserat på tråden på Gearslutz. Men så är jag också en såndär defensivt pessimistisk kille 🙂

Just nu sitter jag dock bara och reloadar trackinginformationen för paketet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kommer bli (eller är redan iofs) en dyr månad.

Slog till på en ny mus idag:

Apple_Magic_Mouse_Top.jpg

Och imorgon borde ett paket från Thomann dyka upp med bland annat delar till mitt rack samt en:

Aurora8-xlarge4.jpg

Och nästa vecka hämtar jag upp en sånhär:

p1_up5bviiwk_so.jpg

Får nog jobba extra hårt i höst så man har råd att leva 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...