Jump to content
Annons

Vad har ni för dammsamlare?


Frekvens

Recommended Posts

Skulle vara skoj å veta vad ni har för gamla byggstenar, som ni kanske inte orkat sälja av eller bara ligger å väntar på att bli använda.

Skriv något kort om vad dessa byggstenar en gång i tiden användes till så vore det extra kul!

"Kan ju vara bra att ha om det är riktigt jävla kallt nån gång"

Har ni nyligen lagt något på soptippen eller sålt av, så skriv gärna det också!

Själv har jag

- Riley PC-6300 pa med två klumpiga samicklådor som står och tar en j-vla plats...

Från replokalsbruk

- Ett Behringer eurorack 2442fx-pro som stått ett år nu. Införskaffades för att det vore grymt med ett mixerbord. Har använts live på en del covergig.

- En yamaha bastopp alias B100 och en Bell låda 2x15. När jag var flitigt bassist och behövde något större.

- Tascam 244 porta. Använt en gång typ 1999 när vi ville bajsinspela några låtar med ett band.

- Tascam m1b linemixer. Jag vaknade en morgon och såg att det stod en brun burk med orange knappar o samlade damm på en hylla. Vet inte hur den kom dit.

Jag kom på tråden när jag för några minuter sedan började tänka att jag borde sälja, i alla fall dom tre första sakerna här... tascamporta är det väl ingen som vill ha ändå? Det ser ut som det är tuggmärken på reglarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

2 st medhörningsmonitorslådor (dvs utan högtalare). Tänkte att det kan ju vara bra att ha kvar om det helt plötsligt trillar ned några koner i!

T-racks 24, visserligen mjukvara men jag undrar fortfarande vad jag ska ha den till. Borde avinstallera skiten och kränga lådan men jag har som princip att inte sälja prylar.

Några CRT-monitorer. Tänkte att det är bra att ha om bilden tar slut i TFT 😄

1 st Soundcraft Soundspirit. Står bara och tar plats i hörnet…..borde slänga eller sälja men som sagt, det är svårt att göra sig av med elektronik.

Redigerat av Fredster
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Sansui 6 kanals kassetporta.

Roland D110

Peavey stereo kompressor

Ett gäng gamla macar + en Sun arbetssation.

Högtalare... ett gäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

En hel j-a studiolokal på 70m2 inrymd på ett loft med separat sångbås och panoramafönster mot söder, innehållande 2st trumset, en samling 2X12"- och 4X12" gurelådor, en baslåda med 2X15", någon äldre gitarrkombo, en diger samling mikrofonstativ, en soffgrupp i skinn, kaffekokare, specialbyggt bord för bildskärmar, monitors, mixerbord och PC/Mac, kombigym, stereo, säng etc etc...

Allt samlar damm...är aldrig där... 😠

edt: glömde en Les Paul-74 i renoveringsbehov...

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör ingen nytta.. borde sålt min kropp för längesen, men jag tror det mest handlar om affektionsvärde. Rätt hyvsad gitarrist, snarkar och är potentielt otrevlig.. nån som är intresserad? 😏

Annars har jag en Mackie DFX12-mixer som blev överflödig när jag skaffade Mbox2, men kanske kommer till användning vid nån spelning nån gång.. så jag orkar inte sälja den.

Säljer min Guitarport med, den är varken dammig eller dålig.. bästa köpet nånsin typ.. men den fungerar inte med min nya vackra Mac.. skräp-apple.. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

En Roland superjv 1080 kommer aldrig för mig att koppla in den i ljudkortet.

En Behringer Ultra-voice pro.

En Behringer Virtualizer pro.

En Marshall JMP-1.

*edit* Ett samplecell kort också 32 mb, fullt utbyggt. Fet fett?

Vet inte vad jag ska göra av dom. Man kanske borde ta dom till repan?

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

En 12-kanals OFO mixer

Ett Ibanez analogt rackdelay/chorus

En Alesis Microverb

En 4-kanals 1/4" Teac rullbandare

En Smartsync MIDI/tape - syncbox

En Kawai R-50 trummaskin

En Kawai K-4 synt

En Roland PM-16 trum triggmodul

Ett Simmons-set

Vad kul jag hade med dessa i slutet på 80 talet ;o)

Några bud?

Link to comment
Dela på andra sajter

kom på lite fler prylar,,,

Jag har Apotekets gamlagamlagamla server ståendes i farsans garage!

Kanske kan funka i studion? Det enda är att det är lite svårt att få tag på 8" floppy-diskar. Men tänk er vilken grym kapacitet, den har 256kb ram!!! Och det är en diskettstation med 2st 8". Tangentbordet väger lika mycket som en modern laptop. Det tar 40 sekunder innan skärmen har kommit igång, och det tar nästan 60 sek innan texten har "fejdat" bort när man stänger av den...

Någon som är intresserad?

Link to comment
Dela på andra sajter

En styck Ddrum 4 SE Brain med tillhörande baskagge-trigger (x2) och virvel-trigger.

Det var meningen att bandet skulle använda denna vid live-spelningar men efter att

en medlem hoppat av (igen) orkade vi andra inte repa in en ny utan la ner bandet

istället 😠

Så nu känns det som väl investerade 13 papp 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mmm, vi kanske skulle byta prylar med varandra. Det är ju ballare att testa "nya" gamla grejer än att ha sina gamla saker kvar...

En Sun SS10 med 2 processorer någon?

:-)

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

Atari 1040

Yamaha EMP100 digital multieffekt (grymt onaturlig reverb från tidigt 90tal)

Akai MG-614 porta (stor och tung fyrkanalare på kassettband)

Ett gäng gamla billiga dynamiska mikrofoner

Fostex syncbox

Ett par sprakiga gitarrpedaler

Kul ämne föresten... 😏

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
En hel j-a studiolokal på 70m2 inrymd på ett loft med separat sångbås och panoramafönster mot söder, innehållande 2st trumset, en samling 2X12"- och 4X12" gurelådor, en baslåda med 2X15", någon äldre gitarrkombo, en diger samling mikrofonstativ, en soffgrupp i skinn, kaffekokare, specialbyggt bord för bildskärmar, monitors, mixerbord och PC/Mac, kombigym, stereo, säng etc etc...

Allt samlar damm...är aldrig där... 😳

edt: glömde en Les Paul-74 i renoveringsbehov...

Först och främst vill jag bara säga att, fy satan! Vad fan säljer ni inte prylarna för, så att en annan kan sitta och fynda!

Vad vill du ha för en -74:a i renoveringsbehov? 🙂 Skulle kanske vara i behov av en sjysst 4x12:a också...? 🙂

Hefu, lust att sälja din ADA8000?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har en Fender M-80 som jag aldrig använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

En hel j-a studiolokal på 70m2 inrymd på ett loft med separat sångbås och panoramafönster mot söder, innehållande 2st trumset, en samling 2X12"- och 4X12" gurelådor, en baslåda med 2X15", någon äldre gitarrkombo, en diger samling mikrofonstativ, en soffgrupp i skinn, kaffekokare, specialbyggt bord för bildskärmar, monitors, mixerbord och PC/Mac, kombigym, stereo, säng etc etc...

Allt samlar damm...är aldrig där... 😄

edt: glömde en Les Paul-74 i renoveringsbehov...

Först och främst vill jag bara säga att, fy satan! Vad fan säljer ni inte prylarna för, så att en annan kan sitta och fynda!

Vad vill du ha för en -74:a i renoveringsbehov? 🙂 Skulle kanske vara i behov av en sjysst 4x12:a också...? 😄

Hefu, lust att sälja din ADA8000?

JAG ÄR MED I BUDGIVNINGEN OM -74:AN!! DU KAN JU SKICKA ETT PM OM DU VILL SÄLJA!

Link to comment
Dela på andra sajter

En hel j-a studiolokal på 70m2 inrymd på ett loft med separat sångbås och panoramafönster mot söder, innehållande 2st trumset, en samling 2X12"- och 4X12" gurelådor, en baslåda med 2X15", någon äldre gitarrkombo, en diger samling mikrofonstativ, en soffgrupp i skinn, kaffekokare, specialbyggt bord för bildskärmar, monitors, mixerbord och PC/Mac, kombigym, stereo, säng etc etc...

Allt samlar damm...är aldrig där... 😄

edt: glömde en Les Paul-74 i renoveringsbehov...

Min första tanke var att du förtänade att avlivas plågsamt!

Sedan insåg jag att jag sitter i nästan samma situation (fast i mindre skala) som du gör. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite dammsammlare har nog jag också.

En Yamaha QY10 som jag inte använder så mycket som jag tänkt.

En Yamaha CX5M med diverse program (DX7 edito. MIDI Sequencer etc)

En Binson EchoRec från 1962 (kul med grönt magiskt öga som VU-mätare)

En dubbel (specialbyggd) Minimoog utan keyboard men med MIDI-interface från Kenton.

En Luxor ABC 802 där jag skrivit ett kontrollprogram för att styra Minimoogen med..

Åsså en massa kablar och kontakter och audiotranformatorer och dämpsater etc etc.. samt en drös med munspel. :rolleyes:

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

En hel j-a studiolokal på 70m2 inrymd på ett loft med separat sångbås och panoramafönster mot söder, innehållande 2st trumset, en samling 2X12"- och 4X12" gurelådor, en baslåda med 2X15", någon äldre gitarrkombo, en diger samling mikrofonstativ, en soffgrupp i skinn, kaffekokare, specialbyggt bord för bildskärmar, monitors, mixerbord och PC/Mac, kombigym, stereo, säng etc etc...

Jag tar gärna panoramafönstret och kaffekokaren!

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG ÄR MED I BUDGIVNINGEN OM -74:AN!!  DU KAN JU SKICKA ETT PM OM DU VILL SÄLJA!

Halsen knäckt på två ställen, elektroniken ärgat, varit lackerad med billack i flera omgångar, nu nerslipad (även faneren), saknar delar till stallet, några stämskruvar på bommen åxå...alltså riktigt renoveringsbehov. Men jag tänker behålla den, om inte annat så för nostalgins skull. Det är nämligen denna gura som spelar bas på DTALs första 7"ep...

Och någon gång gör jag kanske gitarr av den igen... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. jag måste kolla. Jag tror jag använder det mesta, men vid närmare eftertanke så finns det lite grejor som bara ligger....

Jag har några gitarrer som jag inte använder, men de samlar inte damm, de ligger bara i malpåse. Bl. a en Hagström (svart, med pärlemorinlägg i halsen. Inte "the Swede", samma modell som Dave Steward använder i videon till "Jack talking")

Den är inte värderad på några år, men ganska ovanlig. Jag har tom originalfodralet (sladdrigt) och originalkabeln, med rolig telekontakt.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina dammsamlare måste nog vara kartongerna/skivorna till de äldre versionerna av mina musikprogram.

Det blir ju en helt ny kartong/skiva för varje uppdatering som gjorts.

Vad gäller utrustning använder jag nog allt jag har...

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Då och då säljer jag av saker jag inte använder. Senast sålde jag ett par Beyermickar, för att genast köpa andra mickar för pengarna. 😠

Edit: skrivfel

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Säljer också när det inte är något som används på ett tag. En sak jag dock inte sålt än är ett bandeko, JMX et250 (tror jag det heter), använder det aldrig trots att det är så jävla inne nu.

Det har stått oanvänt i ungefär ett år och samlat en hel del damm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...