Jump to content
Annons

Sortering på förstasidan


Sortering på förstasidan  

12 röster

  1. 1. Vilket föredrar du

    • Sortering på senaste händelse/aktivitet
      10
    • Sortering på senaste trådarna
      2


Recommended Posts

Förstasidan (som ju ska arbetas rejält med, som bekant) sorterar på de senaste inläggen, inte efter de som senast hade aktivitet som det fungerade innan. Frågan är vilket ni tycker är bäst

Främsta för- och nackdelen jag spontant kommer på med nuvarande sorteringsmetod.

+ Exponerar nya trådar längre, vilket gör att fler förhoppningsvis får svar då deras trådar inte knuffas ner på en kvart.

- Forumet ser inte så aktivt ut som det skulle kunna göra.

En bra väg skulle kunna vara att så snart som möjligt gå över till sortering efter senaste aktivitet, och när/om forumet blir riktigt aktivt så kan man övergå till sortering efter senaste trådarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Förstasidan (som ju ska arbetas rejält med, som bekant) sorterar på de senaste inläggen, inte efter de som senast hade aktivitet som det fungerade innan. Frågan är vilket ni tycker är bäst

Främsta för- och nackdelen jag spontant kommer på med nuvarande sorteringsmetod.

+ Exponerar nya trådar längre, vilket gör att fler förhoppningsvis får svar då deras trådar inte knuffas ner på en kvart.

- Forumet ser inte så aktivt ut som det skulle kunna göra.

En bra väg skulle kunna vara att så snart som möjligt gå över till sortering efter senaste aktivitet, och när/om forumet blir riktigt aktivt så kan man övergå till sortering efter senaste trådarna.

Fördelen med sortering efter senaste aktivitet är att man uppmärksammas även på svaren. Om man som jag inte vet speciellt mycket, lär man sig inte speciellt mycket på frågorna som ställs, utan det är svaren som räknas.

Men sortering efter aktivitet finns ju i "aktiva ämnen" och "nya inlägg", så jag tycker det kan vara sorterat som det är nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det ska sorteras på aktivitet. Jag som är inne och härjar lite allt som oftast, hinner sällan se de nya inläggen dyka ner, utan hinner för det mesta svara - eller åtminstone läsa...

Går det att välja hur många av de senaste trådarna som ska visas på startsidan, så gör det inget om det blir några fler, eftersom det är där jag härjar mest. Oftast behöver jag inte gå in i underavdelningarna för att hänga med i de aktuella diskussionerna.

Alla andra tycker förstås som jag också... 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar nog att man sorterar efter senaste namn.

Då ser man om man fortfarande ligger som senaste inlägg i väntan på svar från någon annan. På det sättet så blir det enklare att

hålla en bra bevakning på sina egna inlägg i respektive tråd. Det blir alltså en mer informativ lösning med en bättre översikt på det sättet tycker i varje fall jag.

Med senaste aktivitet/klockslag så är det lite för svårt att ha den egna aktivitetskollen eftersom den informationen är så anonym.

Ett alternativ vore ju att få plats med både senaste klockslag och senaste namn, men det är kanske svårt i utrymmet?

Om det nu skulle vara möjligt så föredrar jag i sådana fall prioritet på namnet med en mindre vikt/betoning på klockslaget.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar nog att man sorterar efter senaste namn.

Då ser man om man fortfarande ligger som senaste inlägg i väntan på svar från någon annan. På det sättet så blir det enklare att

hålla en bra bevakning på sina egna inlägg i respektive tråd. Det blir alltså en mer informativ lösning med en bättre översikt på det sättet tycker i varje fall jag.

Med senaste aktivitet/klockslag så är det lite för svårt att ha den egna aktivitetskollen eftersom den informationen är så anonym.

Ett alternativ vore ju att få plats med både senaste klockslag och senaste namn, men det är kanske svårt i utrymmet?

Om det nu skulle vara möjligt så föredrar jag i sådana fall prioritet på namnet med en mindre vikt/betoning på klockslaget.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Man kunde kanske tänka sig att trådar som innehåller olästa inlägg är markerade även på förstasidan, så blir det lättare att hålla koll på...

Det finns ju en tom ruta till vänster om rubriken där nu - så kan den komma till nytta också... 😕

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...