Jump to content
Annons

Vad har ni för dammsamlare?


Frekvens

Recommended Posts

ojoj..

Jag har en Amiga, C64, 2st NES, SNES & en Victor av någe slag i förådet 🙂

ibland tar jag upp dom o leker, men för det mesta är det dammsamlare.

Sen har jag en MC 303 Roland groovebox som står i hyllan med ett tunt dammtäcke. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm....ett gammalt mobilrack med en patch, en Alesis 3630 kompressor, en Behringer Ultragain pro och en gammalt Yamaha R1000. Jag har ett gamalt analogdelay oxå, som jag måste börja använda. Amtech...kan det heta så?

åsså såklart en Tascam 244 jag med 🙂 Skulle ALDRIG få för mig att skeppa iväg den. Snyggare pryl får man leta efter!

Link to comment
Dela på andra sajter

åsså såklart en Tascam 244 jag med 😳 Skulle ALDRIG få för mig att skeppa iväg den. Snyggare pryl får man leta efter!

haha, jag hade en sådan också men var tvungen att sälja den för att ha råd med en ny skojjig pryl 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde högvis med gammalt skrot till tippen när vi flyttade för 4 år sedan. Efter det lovade jag mig själv att inte fortsätta vara en sådan ekorre...

Följaktligen så säljer jag sådant som jag märker att jag inte har användning för, eftersom det ju annars bara står och samlar damm och tappar det lilla värde prylarna har på begagnatmarknaden...

Ok - helt 100%-igt är det inte. Jag har en Yamaha-bas som ligger nerpackad i sitt case - men min Rickenbacker står i alla fall framme i studion (även om jag sällan spelar bas numera... 😳 ).

Jag har också ett 24HE vinklat rackstativ som står och skräpar, men det tar ju ingen plats när det är isärskruvat. Någon som behöver ett sådant för en billig peng...?

När jag tänker efter, så har jag en gammal DAT som jag egentligen borde köra till tippen, eftersom en reparation förmodligen blir ganska dyr (mekaniskt fel i bandtransporten) och man inte får många kronor för en sådan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också ett 24HE vinklat rackstativ som står och skräpar, men det tar ju ingen plats när det är isärskruvat. Någon som behöver ett sådant för en billig peng...?

Nej, men din Yamaha bas? Jag har krängt mina och min trotjänarnoname CMI bas börjar låta förjävligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också ett 24HE vinklat rackstativ som står och skräpar, men det tar ju ingen plats när det är isärskruvat. Någon som behöver ett sådant för en billig peng...?

Nej, men din Yamaha bas? Jag har krängt mina och min trotjänarnoname CMI bas börjar låta förjävligt.

Får i så fall först kolla med en kompis som har sagt att han eventuellt var intresserad av den...

Jag ska se vad modellen heter (det är en 4-strängad RBX-3någonting om jag kommer ihåg rätt...). Den är nästan helt oanvänd (hade den mest som backup till mina två 4001:or, att ta till i nödfall...) och tjusigt svart. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, visst finns det ett och annat som samlar damm. Till att börja med så bygger jag gitarrförstärkare, så det finns en del transformatorer, massa komponenter, en hemulsk massa rör (har väl uppåt 30 NOS 6V6:or, mitt favvorör. Kommer nog att dröja innan de tar slut...), oscilloskop, tongenetor osv som används alldeles för sällan.

Sedan har jag två transistorgitarrförstärkare som jag inte orkar sälja för att de inte är värda någonting, tre hembyggda rörförstärkare. Har varit ganska duktig på att sälja pedaler dock, har bara ett par Electro Harmonix och en Boss sd-1 utöver vad jag byggt själv.

Jag har tre gitarrer som inte varit uppe ur källaren på fem år. Dessutom har jag en gitarr som står i kompisars studio, fast de använder den iaf, en Fender från 1957. Jag är ganska duktig nuförtiden och har bara tre gitarrer i lägenheten (Två gibson, en les paul och en SG från tidigt 70-tal, samt en Levin orkestergitarr som jag letar efter en mik till), och en förstärkare. Kan väl inte påstå att jag använder hemmastudiogrejerna så mycket heller. [😲]

Men det jobbigaste är grejer som samlar damm fast man försöker sälja dem. Har en gammal rörförstärkare till salu som jag inte blir av med, mycket irriterande...

Har också ett set Gibson gitarrmikar liggande, en 498T och en 496R eftersom de funkade riktigt illa i min LP, men de är original så jag drar mig för att sälja dem.

Redigerat av hgus
Link to comment
Dela på andra sajter

Körde högvis med gammalt skrot till tippen när vi flyttade för 4 år sedan. Efter det lovade jag mig själv att inte fortsätta vara en sådan ekorre...

Följaktligen så säljer jag sådant som jag märker att jag inte har användning för, eftersom det ju annars bara står och samlar damm och tappar det lilla värde prylarna har på begagnatmarknaden...

Ok - helt 100%-igt är det inte. Jag har en Yamaha-bas som ligger nerpackad i sitt case - men min Rickenbacker står i alla fall framme i studion (även om jag sällan spelar bas numera... 😲 ).

Jag har också ett 24HE vinklat rackstativ som står och skräpar, men det tar ju ingen plats när det är isärskruvat. Någon som behöver ett sådant för en billig peng...?

När jag tänker efter, så har jag en gammal DAT som jag egentligen borde köra till tippen, eftersom en reparation förmodligen blir ganska dyr (mekaniskt fel i bandtransporten) och man inte får många kronor för en sådan...

I could do med en till Rick, det är ju helt klart! 4001 eller 4003? Kanske till och med en sån där modern 4004, men näe...? Nej, jag vill inte köpa den, jag bara larvar mig. Måste dock säga att du har en bra bas, oavsett om du har en 4001, 4003 eller 4004!

Har själv en Maple Glow 4003 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det jobbigaste är grejer som samlar damm fast man försöker sälja dem. Har en gammal rörförstärkare till salu som jag inte blir av med, mycket irriterande...

Vad är det för stärkare? Kanske kan hjälpa dig att hitta en köpare! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, fyller på med min senaste dammsamlare en Yamaha AW4416 som fungerar alldeles utmärkt och är en helt suverän hårddiskporta. Men jag har ingen nytta av den nu. Den tar upp för stor plats och jag spelar inte in live eller i replokalen. Får inte sålt den 😲 . Vill verkligen inte att den bara ska hamna i förrådet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det jobbigaste är grejer som samlar damm fast man försöker sälja dem. Har en gammal rörförstärkare till salu som jag inte blir av med, mycket irriterande...

Vad är det för stärkare? Kanske kan hjälpa dig att hitta en köpare! 😲

En italiensk Mac från 70-talet. En ganska stor 1x12" combo på 20w med tremolo och reverb, har ett ruskigt bra rent ljud, men funkar sådär till dist. 2 ecc83 och 2 el84. Hade tänkt mig 2000kr.

Här står lite mer: Mac

Link to comment
Dela på andra sajter

En Zoom 9002 gitarr effekt. Var nog grym när den kom 1989.

9002.jpg

ja det var den. jag skaffade en själv i början av 90-talet. det var väl egentligen den första multieffekten som hade inbygg högtalarsimulator (och inte bara någon master-eq).

ja, jag sålde den efter ett tag också.

Link to comment
Dela på andra sajter

En Zoom 9002 gitarr effekt. Var nog grym när den kom 1989.

9002.jpg

ja det var den. jag skaffade en själv i början av 90-talet. det var väl egentligen den första multieffekten som hade inbygg högtalarsimulator (och inte bara någon master-eq).

ja, jag sålde den efter ett tag också.

Många hyllar ju fortfarande 9002:an för dess "hairmetalkvaliteter".

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm....ett gammalt mobilrack med en patch, en Alesis 3630 kompressor, en Behringer Ultragain pro och en gammalt Yamaha R1000. Jag har ett gamalt analogdelay oxå, som jag måste börja använda. Amtech...kan det heta så?

åsså såklart en Tascam 244 jag med 🙂 Skulle ALDRIG få för mig att skeppa iväg den. Snyggare pryl får man leta efter!

Yamaha R1000 😉

Jag som trodde jag var den enda som gick på det... satt precis och dammade av mitt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Har en 65 W Transistorstärkare Peavey Bandit med 12" som står och skräpar. Bud?

Har också en Yamaha MU90R ljudmodul med analog och digital input. Skräpar också och samlar fett med damm.

Bud på den också?

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
En Zoom 9002 gitarr effekt. Var nog grym när den kom 1989.

9002.jpg

ja det var den. jag skaffade en själv i början av 90-talet. det var väl egentligen den första multieffekten som hade inbygg högtalarsimulator (och inte bara någon master-eq).

ja, jag sålde den efter ett tag också.

Många hyllar ju fortfarande 9002:an för dess "hairmetalkvaliteter".

Hmm, jag hittade min gamla 9002:a när jag städade ut studiorummet igår... har dammat av den o tänker testa att lira in lite med den 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett Simmons-set

Vad kul jag hade med dessa i slutet på 80 talet ;o)

Några bud?

Om det är SDS-5 eller lägre kan du PM:a för skambud. 😆

Själv har jag gjort mig av med alla mina dammsamlare faktiskt. Sen lånade jag Max Pro-One, och nu har den förtjänstfullt tagit hand om allt damm i studion. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

1 st Atari 1040 STFM

1 st 12-kanals starsound mixerbord

1 st Yamato aukustisk gitarr

1 st Audiophile USB

1 st Roland MT-32

1 st Korg DW6000

1 st Yamaha FB-01

1 st Yamaha CS-15

Samt kablage, datorer, datortillbehör, skärmar o skit i evinnerliga mängder.

Dom tre sista syntharna i listan kan få vara med vid speciella tillfällen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här roliga tråden måste jag ha missat av någon anledning... 😛

- Hammond M100 med Lesley (Som jag använder alldeles för sällan)

- Ett Hagstöm dragspel

- Gamla Rackcasar (live)

- Roland MC 500

Mer finns... 🙂

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Körde högvis med gammalt skrot till tippen när vi flyttade för 4 år sedan. Efter det lovade jag mig själv att inte fortsätta vara en sådan ekorre...

Följaktligen så säljer jag sådant som jag märker att jag inte har användning för, eftersom det ju annars bara står och samlar damm och tappar det lilla värde prylarna har på begagnatmarknaden...

Ok - helt 100%-igt är det inte. Jag har en Yamaha-bas som ligger nerpackad i sitt case - men min Rickenbacker står i alla fall framme i studion (även om jag sällan spelar bas numera... 😛 ).

Jag har också ett 24HE vinklat rackstativ som står och skräpar, men det tar ju ingen plats när det är isärskruvat. Någon som behöver ett sådant för en billig peng...?

När jag tänker efter, så har jag en gammal DAT som jag egentligen borde köra till tippen, eftersom en reparation förmodligen blir ganska dyr (mekaniskt fel i bandtransporten) och man inte får många kronor för en sådan...

I could do med en till Rick, det är ju helt klart! 4001 eller 4003? Kanske till och med en sån där modern 4004, men näe...? Nej, jag vill inte köpa den, jag bara larvar mig. Måste dock säga att du har en bra bas, oavsett om du har en 4001, 4003 eller 4004!

Har själv en Maple Glow 4003 😎

Visst har jag en bra bas - en svart 4001 från Juni 1976, enligt serienummer-dekodern HÄR. 🙂

Jag hade en röd också tidigare, men tyckte att det var lite väl häftigt med 2st 4001:or när vi lade ner bandet, så nu har jag som sagt "bara" 2 basar kvar - varav jag bara spelar på 4001:an... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
2 st medhörningsmonitorslådor (dvs utan högtalare). Tänkte att det kan ju vara bra att ha kvar om det helt plötsligt trillar ned några koner i!

T-racks 24, visserligen mjukvara men jag undrar fortfarande vad jag ska ha den till. Borde avinstallera skiten och kränga lådan men jag har som princip att inte sälja prylar.

Några CRT-monitorer. Tänkte att det är bra att ha om bilden tar slut i TFT 🙂

1 st Soundcraft Soundspirit. Står bara och tar plats i hörnet…..borde slänga eller sälja men som sagt, det är svårt att göra sig av med elektronik.

Har du t-racks24 till pc eller mac?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd, ställer mig frågan varför inte studioforum har en egen avdelning med köp/sälj/bytes. Bara av att läsa igenom denna tråd förstår man att det skulle göra många lyckliga. Det känns inte värt att lägga upp alla sina saker på vendolin/tradera, mkt enklare att skriva här vad man vill bli av med/vill ha så kan man diskutera personer emellan. Kanske något att fundera på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd, ställer mig frågan varför inte studioforum har en egen avdelning med köp/sälj/bytes. Bara av att läsa igenom denna tråd förstår man att det skulle göra många lyckliga. Det känns inte värt att lägga upp alla sina saker på vendolin/tradera, mkt enklare att skriva här vad man vill bli av med/vill ha så kan man diskutera personer emellan. Kanske något att fundera på?

...fast somliga vill ju inte göra av med sina dammsamlare... 🙂

Köp/sälj-avdelning har diskuterats tidigare och avskrivis helt från dagordningen av redaktionen, så det blir inget sådant. Vendolin har i alla fall blivit bättre än direkt efter den katastrofala ändringen när Annons Direkt tog över...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd, ställer mig frågan varför inte studioforum har en egen avdelning med köp/sälj/bytes. Bara av att läsa igenom denna tråd förstår man att det skulle göra många lyckliga. Det känns inte värt att lägga upp alla sina saker på vendolin/tradera, mkt enklare att skriva här vad man vill bli av med/vill ha så kan man diskutera personer emellan. Kanske något att fundera på?

Ja det tycker jag verkligen är en bra idé..... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd, ställer mig frågan varför inte studioforum har en egen avdelning med köp/sälj/bytes. Bara av att läsa igenom denna tråd förstår man att det skulle göra många lyckliga. Det känns inte värt att lägga upp alla sina saker på vendolin/tradera, mkt enklare att skriva här vad man vill bli av med/vill ha så kan man diskutera personer emellan. Kanske något att fundera på?

...fast somliga vill ju inte göra av med sina dammsamlare... 😛

Köp/sälj-avdelning har diskuterats tidigare och avskrivis helt från dagordningen av redaktionen, så det blir inget sådant. Vendolin har i alla fall blivit bättre än direkt efter den katastrofala ändringen när Annons Direkt tog över...

Jaså på så vis.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd, ställer mig frågan varför inte studioforum har en egen avdelning med köp/sälj/bytes. Bara av att läsa igenom denna tråd förstår man att det skulle göra många lyckliga. Det känns inte värt att lägga upp alla sina saker på vendolin/tradera, mkt enklare att skriva här vad man vill bli av med/vill ha så kan man diskutera personer emellan. Kanske något att fundera på?

Ja det tycker jag verkligen är en bra idé..... 😕

Jag med många andra lägger prylar till salu i signaturen länkat till bilder eller ev annons...

Sen är det bara att PM:a eller maila... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...