Jump to content
Annons

Felrapporter för Studio forum


Recommended Posts

Jag vet inte om detta är ett medvetet "fel" eller inte... Men när man läser under min avatar så står det "Inlägg: 92", men går man in på min profil och kollar så står det i skrivande stund (som borde bli minst +1 när ni ser detta inlägg) "Inlägg: 104 (0.05 per dag)".

😳

Redigerat av alekks
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte om detta är ett medvetet "fel" eller inte... Men när man läser under min avatar så står det "Inlägg: 92", men går man in på min profil och kollar så står det i skrivande stund (som borde bli minst +1 när ni ser detta inlägg) "Inlägg: 104 (0.05 per dag)".

😳

De som "saknas", är kanske inlägg i Off Topic-avdelningen? Jag har för mig att inlägg där inte räknas...

Link to comment
Dela på andra sajter

De som "saknas", är kanske inlägg i Off Topic-avdelningen? Jag har för mig att inlägg där inte räknas...

12 inlägg i off-topic känns lite väl mycket för mig, om man kollar på hur länge jag varit medlem och hur mycket jag postat... jag kan inte minnas att jag skrivit något i off topic, men det kan ju ha varit länge sedan.

Eller så kanske även "konversationerna" (gamla PM?) har börjat räknas? Det känns mer på sin plats, om det skulle vara så...

Och jag vet inte om det kanske passar i denna tråd eftersom det inte är något fel, utan ett förslag på förbättring, men skulle det inte kunna gå att styra upp en "gå till senast lästa inlägg" eller något sådant. Jobbigt extrasteg att klicka på sista sidan och scrolla varje gång man kommer in i en tråd som har flera sidor.

Redigerat av alekks
Link to comment
Dela på andra sajter

De som "saknas", är kanske inlägg i Off Topic-avdelningen? Jag har för mig att inlägg där inte räknas...

Visst är det så. T ex Overkill har just nu skrivit 1399 inlägg on topic, men totalt...

Inlägg: 29278 (17.8 per dag)

Mest aktiv i: Chatt-avdelningen (25252 inlägg)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 inlägg i off-topic känns lite väl mycket för mig, om man kollar på hur länge jag varit medlem
12 inlägg sedan 25 april 2005 är lite mycket? 😆
Link to comment
Dela på andra sajter

12 inlägg i off-topic känns lite väl mycket för mig, om man kollar på hur länge jag varit medlem och hur mycket jag postat... jag kan inte minnas att jag skrivit något i off topic, men det kan ju ha varit länge sedan.

Eller så kanske även "konversationerna" (gamla PM?) har börjat räknas? Det känns mer på sin plats, om det skulle vara så...

Och jag vet inte om det kanske passar i denna tråd eftersom det inte är något fel, utan ett förslag på förbättring, men skulle det inte kunna gå att styra upp en "gå till senast lästa inlägg" eller något sådant. Jobbigt extrasteg att klicka på sista sidan och scrolla varje gång man kommer in i en tråd som har flera sidor.

Kan vara så att trådar du skrivit i i "vanliga" avdelningar flyttats till OT-avdelningen när dom spårat ur. Eller papperskorgen, vet inte hur det funkar med inläggräkningen där.

Gjorde en sökning precis och hittade att du skrivit 10 inlägg i OT-avdelningen. Det är alltså två inlägg som är mystiskt försvunna.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäckte en lite irriterande sak efter att ha kollat på PM.

Om man klickar på "Visa nytt innehåll" så kommer man ingenstans - eller, jo det gör man, men det blir bara en koll om det finns fler nya PM - och så kommer det upp några flikar. Att komma tillbaks till forumet känns lite knöligt eftersom det inte bara blir ett klick. Ja - jag är kanske lite lat, men jag tycker också att ett forum ska vara superlätt att navigera i - och just denna bit känns lite bökig.

Jag hade gärna sett en snabblänk som oavsett var man befinner sig, gör att nya inlägg i forumet visas - gärna en enkel textlänk till vänster längst upp, direkt under "Studio forum > Tyck till > Om sajten".

Länken "Visa nytt innehåll" till höger kanske kan ha kvar nuvarande funktion och uppdatera där man är för stunden, men jag hade gärna sett denna förändringen om det går att lösa. Jag går nämligen i princip aldirg in i avdelningarna för att leta efter nya inlägg, utan lever i princip hela mitt forumliv på "nya inlägg"-sidan (som för övrigt verkar funka bra nu, både på jobb och hemma - något som strulade i det gamla forumet).

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite översättning kvar bara, ifall du nu inte redan sett:

"Det finns 12 nya inlägg sedan 10-July 10 "

Inne på profilsidan:

Gender:

Location:

Interests:

 

Website URL:

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev dubbla inlägg i den här tråden:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=78106

Någon som vet varför?

När jag skickade det första, kom det ett meddelande om att man

inte får skriva mer än 20 inlägg under en viss tid, så jag prövade att gå

tillbaka och skicka det igen. Då uppstod detta fenomen. Har bara skrivit ett enda inlägg idag.

En annan grej: när man kollar här //forum.studio.se/

står det på senaste händelse klockan 09.30, men det skrevs ju 10.30.

Eller har jag missat ett par månader? 🙂

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Skumt... Efter senaste optimering så kan man inte se aktiva ämnen i iPhone. Det enda som finns på startsidan är nyheter och en länk till forumets kategorier.

Det vore nice om ni gjorde sidan så att den ser ut som på alla andra webläsare. Alternativt gör en iPhoneapp

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Studio forum har nyligen uppgraderats i grunden och det är mycket möjligt att det förekommer egenheter här och var, liksom felöversättningar eller oklarheter.

Rapportera dem här, och håll rapporterna till endast rapporter. Inte diskussioner och åsikter för eller emot funktioner/finesser/utseende. Har du sådana tankar, starta en egen tråd - och skicka mig (Olsberg) ett privat meddelande. 🙂

EDIT: Tack för alla bra rapporter! En del av dem hinner jag införa nu på semestern, men de flesta siktar jag på att åtgärda direkt därefter.

Status: (alla rapporter ej med i listan än)

* Trädvy heter outline i kontrollpanelen, byta till trädvy?

Fixat.

* och att i spalten th står det 1 Svara

Fixat.

* De tre sista länkarna ("snabblänkar") uppe till höger på startsidan fungerar inte.

"Fixat" genom att plocka bort de felande länkarna.

* Är det förresten meningen att den lilla rutan nere till höger i varje inlägg (grönt plus/rött minus) ska synas?

Ja. Läste förslag om att endast ha ett plus-tecken för att visa uppskattning för inlägg, och att hoppa över minuset. Jag är benägen om att hålla med.

* såg också att datum och tid går på engelska

Fixat

* [#10145.1] Applikationen 'Portal' stödjer inte sökningar

Den här kräver lite mer efterforskningar. Återkommer till denna.

* Går inte att lyssna på låtar längre utan att ladda hem filerna, saknar den inbyggda spelarn.

Stämmer, den återkommer efter sommaren! 🙂

* I tabellen på förstasidan står det "Senaste händelse" men listan verkar visa när trådarna startades.

Åtgärdas efter semestern.

Hej hopp.. nu kanske ja postat detta i fel låda men en snabb fråga..

Hur kan man bli notifierad när man fått svar på en fråga eller fått svar tillbaka på fråga man besvararat?

försökt ställa in det men får det inta att fungera =( Tack på förhand! =D

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som är lite irriterande att det saknas - och som fanns i det gamla forumet, är att man inte längre kan välja att se alla dagens inlägg - eller de senaste 3 dagarnas, senaste veckans etc...

Har man varit inne och läst något som man behöver fundera lite på innan man svarar, så hinner det ibland försvinna från listan man får om man väljer "Visa nytt innehåll" - och i det gamla forumet kunde man då välja att se de trådar som hade varit aktiva idag eller igår etc, så att man lättare kunde backa så att man fick fram tråden man hade tänkt spara till senare. Som det är nu, så är det mycket svårare att hitta tråden igen eftersom man då måste rota igenom alla de olika avdelningarna och försöka hitta rätt tråd någonstans där...

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som är lite irriterande att det saknas - och som fanns i det gamla forumet, är att man inte längre kan välja att se alla dagens inlägg - eller de senaste 3 dagarnas, senaste veckans etc...

Har man varit inne och läst något som man behöver fundera lite på innan man svarar, så hinner det ibland försvinna från listan man får om man väljer "Visa nytt innehåll" - och i det gamla forumet kunde man då välja att se de trådar som hade varit aktiva idag eller igår etc, så att man lättare kunde backa så att man fick fram tråden man hade tänkt spara till senare. Som det är nu, så är det mycket svårare att hitta tråden igen eftersom man då måste rota igenom alla de olika avdelningarna och försöka hitta rätt tråd någonstans där...

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen tänkt att forum.studio.se via iPhone och safari att det bara ska vara nyheter och länk till underkategorier? Varför har ni gjort så?

Kan inte sidan se ut likadan i ALLA webläsare oavsett via mobila nätet eller det fasta?

Om inte, så kan ni väl lägga med "Senaste diskussionerna" på förstasidan.

Niu har man aboslut ingen koll på nånting. Och eftersom "Senaste händelse" är helt åt helvete i klockslaget

så surfar man i total blindo!

Ska det va så va? VA? VA? 😠😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har inte tänkt på det förrän nu, men tidigare kunde man kopiera adressfältet efter en sökning, så att den sökningen kom upp om man lade in länken i ett inlägg. Det går inte längre, utan om man ska länka till en sökning så måste man göra den på Google. Det hade varit bra om den gamla funktionaliteten kunde komma tillbaka där, så att man inte behöver göra en ny söknng på Google efter att ha hittat flera relevanta trådar vid en sökning med forumets sökfunktion...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

* Går inte att lyssna på låtar längre utan att ladda hem filerna, saknar den inbyggda spelarn.

Stämmer, den återkommer efter sommaren! 🙂

Börjar kännas som ett allvarligt problem nu....går inte att lyssna om man ska vänta 5 minuter på varje låt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bugg: "Visa användares innehåll --> inlägg"

Använder ofta "Visa inlägg" för att bara läsa inlägg av vissa användare. Sättet jag gör på är då att klicka på den lilla ikonen till höger om namnet och välja "hitta mitt innehåll" och därefter klicka på visa inlägg. I Claes fall ser det då ut såhär:

https://www.studio.se/index.php?app=core&module=search&do=user_activity&mid=393&search_app=forums&userMode=content&sid=79e39adf2cbd0258fd7cd8607a4b6c5d&st=25

Hos mig kommer visningen av inläggen inte i kronologisk följd. Vissa inlägg återkommer också flera gånger. Samma med flera användare - t.ex Nattvaktaren och Joachime. Det har stört mig länge men inte orkat skriva inlägg förrän nu. Tror det skedde i övergången till nyaste systemet med blogg & Facebook-funktionerna.

Tilägg: Kör Mozarella Firefox v. 3.0.19

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som är lite irriterande att det saknas - och som fanns i det gamla forumet, är att man inte längre kan välja att se alla dagens inlägg - eller de senaste 3 dagarnas, senaste veckans etc...

+ 11

Bugg: "Visa användares innehåll --> inlägg"

[...]

Hos mig kommer visningen av inläggen inte i kronologisk följd. Vissa inlägg återkommer också flera gånger.

Har också märkt det. De här två egenheterna får forumet att dra åt det historielösa hållet. Går det att fixa så att det funkar som tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...