Jump to content
Annons

Felrapporter för Studio forum


Recommended Posts

Studio forum har nyligen uppgraderats i grunden och det är mycket möjligt att det förekommer egenheter här och var, liksom felöversättningar eller oklarheter.

Rapportera dem här, och håll rapporterna till endast rapporter. Inte diskussioner och åsikter för eller emot funktioner/finesser/utseende. Har du sådana tankar, starta en egen tråd - och skicka mig (Olsberg) ett privat meddelande. 🙂

EDIT: Tack för alla bra rapporter! En del av dem hinner jag införa nu på semestern, men de flesta siktar jag på att åtgärda direkt därefter.

Status: (alla rapporter ej med i listan än)

* Trädvy heter outline i kontrollpanelen, byta till trädvy?

Fixat.

* och att i spalten th står det 1 Svara

Fixat.

* De tre sista länkarna ("snabblänkar") uppe till höger på startsidan fungerar inte.

"Fixat" genom att plocka bort de felande länkarna.

* Är det förresten meningen att den lilla rutan nere till höger i varje inlägg (grönt plus/rött minus) ska synas?

Ja. Läste förslag om att endast ha ett plus-tecken för att visa uppskattning för inlägg, och att hoppa över minuset. Jag är benägen om att hålla med.

* såg också att datum och tid går på engelska

Fixat

* [#10145.1] Applikationen 'Portal' stödjer inte sökningar

Den här kräver lite mer efterforskningar. Återkommer till denna.

* Går inte att lyssna på låtar längre utan att ladda hem filerna, saknar den inbyggda spelarn.

Stämmer, den återkommer efter sommaren! 🙂

* I tabellen på förstasidan står det "Senaste händelse" men listan verkar visa när trådarna startades.

Åtgärdas efter semestern.

Redigerat av Olsberg
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det fanns en fin länk innan där man kunde lista dom trådar med nya inlägg som man inte läst än - är den utbytt mot "Visa nytt innehåll"?

verkar inte bli riktigt samma sak?

edit: fel av mig, det är samma sak

gillar annars det nya upplägget å utseendet bättre

bra jobbat

hur får man dåligt "rykte" ? 😉

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en egenhet i Avancerad sökning.

När jag är på startsidan och klickar avancerad.png leder sökningen till Portal, (search_in=portal) och jag får felmeddelandet

[#10145.1] Applikationen 'Portal' stödjer inte sökningar

När jag söker från alla övriga sidor (search_in=forums, search_in=calendar, search_in=core, search_in=downloads) så fungerar avancerad sökning bra.

söksidan har vissa sektioner inte översatts. Help Files, Members och Forums.

Link to comment
Dela på andra sajter

En petitess i sammanhanget, men det verkar inte som att forumet kommer ihåg vart man läste senast i en tråd. När man klickar på den lilla dutten bredvid trådnamnet kommer man till första inlägget i tråden oavsett om det är en helt ny tråd eller om man tidigare läst delar av den.

Eller är det bara en naturlig följd av att forumet uppdaterats, så att det kommer att funka som vanligt framöver...?

Link to comment
Dela på andra sajter

En petitess i sammanhanget, men det verkar inte som att forumet kommer ihåg vart man läste senast i en tråd. När man klickar på den lilla dutten bredvid trådnamnet kommer man till första inlägget i tråden oavsett om det är en helt ny tråd eller om man tidigare läst delar av den.

Eller är det bara en naturlig följd av att forumet uppdaterats, så att det kommer att funka som vanligt framöver...?

Det funkar som vanligt sedan för mig. Just nu verkar alla trådar vara olästa så då tror forumet att man inte läst första inlägget heller (även om man har det) och då skickas man dit. Men testa med den här tråden så ser du att det funkar som det ska.

Link to comment
Dela på andra sajter

En petitess i sammanhanget, men det verkar inte som att forumet kommer ihåg vart man läste senast i en tråd.
Fungerar för mig...
Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar som vanligt sedan för mig. Just nu verkar alla trådar vara olästa så då tror forumet att man inte läst första inlägget heller (även om man har det) och då skickas man dit. Men testa med den här tråden så ser du att det funkar som det ska.

Ja, det gjorde det! 🙂

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det förresten meningen att den lilla rutan nere till vänster höger (ehm) i varje inlägg (grönt plus/rött minus) ska synas? Hittar inget skrivet om det nånstans i forumet och när jag klickar så kommer ett felmeddelande upp...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det förresten meningen att den lilla rutan nere till vänster i varje inlägg (grönt plus/rött minus) ska synas? Hittar inget skrivet om det nånstans i forumet och när jag klickar så kommer ett felmeddelande upp...

Till vänster? De där + och - finns nere till höger ju... 😳

Det står rösta fram och rösta ner på dem, så det är väl till för att man ska kunna markera om det är ett bra eller dåligt svar...?

EDIT: Testade nu - och jag fick också upp att det bara går att göra en gång per dag. Är det en funktion som inte är aktiverad, så är det kanske bättre att ta bort de där knapparna...?

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nån skit på skärmen tänkte jag och torkade i snabbsvarsrutan uppe till vänster, men jag fick inte bort det. Sedan när jag började skriva försvann det! 😮 Har andra också märkt det? Vad är det för nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryck på Home på tangentbordet. 🙂

nice 🙂

såg också att datum och tid går på engelska

och att i spalten th står det

1 Svara

7 Visningar

vid plurala svar står det dock rätt liksom vid 0 svar

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nån skit på skärmen tänkte jag och torkade i snabbsvarsrutan uppe till vänster
Du menar den ljusgråa texten som säger "Tips: Klicka i denna rutan för att ladda redigeraren" :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

"Privata meddelanden är nu konversationer dit andra medlemmar kan bjudas in. Samma grundprincip som Facebook."

Jag förutsätter att med "privata meddelanden" avses PM man sänder till någon annan forummedlem.

Innebär den nya ordningen därför att den man sänt ett PM till kan bjuda in andra forummedlemmar att delta

i PM:et och alltså öppna upp det för konversation? I så fall är ju inte privata meddelanden privata meddelanden längre.

Den som sänder PM-et kanske inte vill detta. Eller måste bägge parter ge sitt godkännande först?

Facebook gillar jag inte alls, btw (vid vägen).

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

"Markera detta inlägg för att kunna citera flera samtidigt", står det om man håller markören över "Multicitera".

Vad avses med "flera" i detta sammanhang?

Är det flera inlägg av samma person

eller är det flera personers inlägg?

Ska prova det sedan, verkar vara en förbättring

om det fungerar som jag hoppas.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag inte ser någon text kan jag inte svara på det! Det är möjligt det är text...

Texten är nog lite för ljust grå där - speciellt om man har en halvbra TN-panel...

Link to comment
Dela på andra sajter

"Markera detta inlägg för att kunna citera flera samtidigt", står det om man håller markören över "Multicitera".

Vad avses med "flera" i detta sammanhang?

Är det flera inlägg av samma person

eller är det flera personers inlägg?

Ska prova det sedan, verkar vara en förbättring

om det fungerar som jag hoppas.

🙂

Det har funnits tidigare också... 😉

Det innebär att du får in citat från de inlägg som du väljer multicitera på - och så kan du svara på alla i ett enda inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till vänster? De där + och - finns nere till höger ju... 😳

Det står rösta fram och rösta ner på dem, så det är väl till för att man ska kunna markera om det är ett bra eller dåligt svar...?

EDIT: Testade nu - och jag fick också upp att det bara går att göra en gång per dag. Är det en funktion som inte är aktiverad, så är det kanske bättre att ta bort de där knapparna...?

Hehe, jo det var precis det jag tänkte. Fast åt fel håll när det gällde knapplaceringen...

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

försökte precis ge ditt inlägg ett grönt plus men då fick jag veta att man bara kunde göra det en gång per dag

Aha, hade missat denna funktion. Gäller att vara sparsam då.

EDIT: Provade att plussa ett inlägg men fick samma meddelande fast jag aldrig gjort det ... ?

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...