Jump to content
Annons

Felrapporter för Studio forum


Recommended Posts

När man går in på sina egna trådar man skapat och sen klickar på "backa" i webbläsaren så kommer det upp:

Webbsidan har upphört att gälla

Mest sannolika orsak:

Den lokala kopian av webbsidan är inaktuell och du behöver hämta den igen.

Försök med följande:

Klicka på Uppdatera i verktygsfältet om du vill läsa in sidan igen. När du har uppdaterat kanske du måste navigera till den specifika webbsidan på igen, eller mata in information på nytt.

Och klickar man på uppdatera eller F5 så kommer denna popup upp

post-6091-001167500 1278090527_thumb.jpg

Och eftersom det inte finns någan "tillbakaknapp" på sidan så är det lite ilands-enerverande.

Men so far so good! Bra jobbat där 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När man klickar "visa aktiva inlägg" under inläggen på förstasidan kunde man tidigare se inläggen ett dygn tillbaka (el. fler om man valde det längst ned till vänster). Nu ser man ju knappt några alls. Kan jag ställa in så jag kan se fler meddelanden?

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt oanvändbar på min iPhone.

Senaste inläggen hamnar längst ner på sidan.

Går inte att zooma (vilket betyder att det är omöjligt att komma åt att klicka på länkar till inläggen)

Länkarna för datum och tid då senaste inlägget i en tråd gjordes, leder till att telefonen frågar om jag vill ringa numret ?!?!?

Det går inte att skriva ett inlägg i telefonen. Skriva går bra men det submittas aldrig.

På datorn ser det bra ut med ett undantag: När jag väljer förhandsgranska ett svar så syns inte längre min signatur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från inloggningssidan:

Inte medlem ännu?

If you aren't a member yet, it only takes a couple of minutes to register! Members get these benefits and more!

* Start new topics and reply to others

* Subscribe to topics and forums to get automatic updates

* Add events to our community calendar

* Get your own profile and make new friends

* Customize your experience here

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter ett par dagars surfande så tycker jag verkligen att inget har blivit bättre, snarare till det sämre! Tyvärr! Sökfunktionen använder jag mig inte av då google är bättre.

Blaskiga färger, blekt, inga kontraster. Blir jobbigt att stirra in i en bländande vägg! Bort med mjukglassfärgerna, eller skapa valbara skins.

Förstasidans aktiva ämnen känns inte som ett forum. Ser ut mest som små notiser.

För detta är väl ett forum?

Trådarna ska väl ändå få plats?

Sen när man skriver ett inlägg och ska markera ett område som man vill flytta, klippa ur osv, så låser sig hela sidan.

Liiite varning över att sidan påminner om när Olsberg försökte bygga om förrförra gången. Då när alla försvann.

Märker redan att det hänger mindre med folk.

Och till sist... vad är det för fåneri med rykte? Lunar, rosa, tuggummi...Jösses, ta bort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det kan stämma att färre personer är här nu, men det kan bero på semestertider (också)?

Helt klart färre på grund av semestertider, eftersom det märks en rejäl nedgång i aktivitet på alla andra forum också. Jag tror inte det är relaterat till förändringen.

Om möjligt så hade jag gärna sett länken "Visa nytt innehåll" till vänster, under "Studio forum > Tyck till >..." - istället för som det är nu, till höger. Jag tycker inte att det känns naturligt att ha den länken där den är nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hänger inte så mkt längre här. Blir mest förvirrad. Får heller inget scoopkänsla över förstasidan. Och en ytterligare en detalj som jag funderar över är, förstasidan.

"Senaste händelser". Datum och klockslag står ju där i helt random ordning. Och klickar man på senaste inlägg så kan man hamna mitt i tråden och flera månader gammalt inlägg! Ska det vara så eller, är det tänkt att funka så? Finns det en justering i inställningar? Eller är det en bugg?

Link to comment
Dela på andra sajter

* Är det förresten meningen att den lilla rutan nere till höger i varje inlägg (grönt plus/rött minus) ska synas?

Ja. Läste förslag om att endast ha ett plus-tecken för att visa uppskattning för inlägg, och att hoppa över minuset. Jag är benägen om att hålla med.

Fixat

tappar inte det poängen lite då?

eftersom det tydligen finns en filterfunktion inbyggd där man kan välja som läsare att slippa se inlägg under en viss nivå

nu kan man ju inte använda det eftersom lägsta nivån möjlig är noll - vilket alla inlägg startar på i grunden

däremot att man inte kan ge mer än en bedömning om dan eller veckan eller vad det nu var hindrar ju att det missbrukas

annars kan man ju lika väl plocka bort det helt

Link to comment
Dela på andra sajter

När man går in via knappen "Starta nytt ämne" så hittar man ett litet rubrikfel.

"Skriver nytt ämne iAllmänt"

har kommit bort ett mellanrum mellen "i" och "Allmänt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Största felet är att det inte finns en avdelning om enbart sång på detta musikforum, som tar upp sångteknik, sångstilar, tips m.m.

Håller med!

Ett riktigt musikerforum skulle minsann även innehålla respektive, dedicerade avdelningar för:

Aidatrumpet, Alphorn, Altsaxofon, Althorn, Aulos, Balalajka, Barytonsaxofon, Bassaxofon, Ban, Bandonéon, Bandolim, Bandura, Banhu, Bangzi, Banjo, Barbitos, Baryton, Basfiol, Bassetthorn, Bastrumpet, Bastrombon, Bastuba, Basun, Bawu, Bellmansluta, Bjällra, Blockflöjt, Bockhorn, Bodhran, Bombard, Bondlira, Bones, Bordone, Bouzouki, Bäcken, Bayan, Cajón, Celesta, Cello, Cembalo, Cister, Cittra, Chapman Stick, Chittarone, Cimbalom, Cimbasso, Clave, Clavicembalo, Clavinet, Concertina, Crwth, Cymbal, Dabo, Daf, Dagu, Dahu, Daluo, Dan bau, Dan moi, Dan nguyet, Dan nhi, Dan tranh, Dan ty ba, Di / Dizi, Didgeridoo, Digitalpiano, Djembe, Doun-Doun, Dragbasun, Dragspel, Dragtrumpet, Dulcian, Dulcimer, Durspel, Domra, Elbas, Elfiol, Elgitarr, Elorgel, Elpiano, Engelskt horn, Enhandsflöjt, Eolsharpa, Epigonion, Erhu, Erxian, Eufonium, Fagott, Fanfartrumpet, Fiddla, Fidel, Fiol, Flageolett, Flöjt, Flygel, Flygelhorn, Franskt horn, Gamba, Ganggu, Gaohu, Garklein, Garmoshka, Gehu, Gitarr, Glasharmonika, Gong, Guanzi, Guiro, Guqin, Gurka, Guzheng, Hackbräde, Hammarklaver, Hammered dulcimer, Hammondorgel, Handklaver, Hardangerfela, Hardingfela, Harmonium, Harpa, Heckelphon, Helikon, Horn, Houguan, Hummel, Idiofon, Irländsk tvärflöjt, Jakthorn, Jinghu, Kazoo, Kantele, Kastanjett, Kenkene, Keyboard, Kithara, Klarinett, Klaver, Klavikord, Klockspel, Kobza, Kohorn, Kora, Kordofon, Kornett, Koskälla, Krumhorn, Kvintharpa, Kyrkorgel, Langleik, Lergök, Lira (stråkinstrument), Lira (stränginstrument), Liuqin, Low whistle, Lur, Lusheng, Luta, Lyra, Maguhu, Marimba, Mandola, Mandobas, Mandocello, Mandolin, Marintrumpet, Matouhu, Mellotron, Metallofon, Monokord, Moodswinger, Moonlander, Mungiga, Munharpa, Munspel, Muyu, Nanbangzi, Naturhorn, Ney, Northumbrian smallpipes, Nyckelharpa, Näsflöjt, Näverlapp, Näverlur, Oboe, Ofikleid, Okarina, Oktavmandolin, Orchestrion, Orgel, Oud, Paigu, Panflöjt, Piano, Pianoharpa, Pianola, Piccolaflöjt, Pipa, Platerspel, Pommer, Portativ, Positiv, Pôsu (svensk säckpipa), Psalmodikon, Psalmpositiv, Psalterium, Puka, Qin, Ramharpa, Ramtrumma, Recorder, Regal, Rebec, Rhodes, Ruan, Sackbutt, Santur, Sanxian, Sarrusofon, Saxofon, Saz, Serpent, Shamisen, Shakuhachi, Shehnai, Shenbo, Sheng, Sihu, Sinka, Sitar, Setar, Skalmeja, Snabelflöjt, Sopranino, Soprillo, Sopransaxofon, Sordun, Sousafon, Spikpiano, Spilåpipa, Spinett, Stroh-violin, Stråkcittra, Ståfela, Subkontrabasflöjt, Suona, Synthesizer, Såg, Säckpipa, Taffel, Tamburin, Tamtam, Tar, Tenorbanjo, Tenorbasun, Tenorhorn, Tenorsaxofon, Teorb, Theremin, Tersbasun, Tin whistle, Tombak, Tonggu, Trattfiol, Traversflöjt, Triangel, Trombon, Trumma, Trumpet, Tuba, Tumpiano, Tvärflöjt, Tvättbräda, Uilleann pipe, Ukulele, Valthorn, Ventilbasun, Ventiltrumpet, Vevlira, Vibrafon, Vielle, Vindspel, Viola, Viola di Bordone, Viola da braccio, Viola d'amore, Violone, Virginal, Virveltrumma, Visselpipa, Xaphoon, Xiangjiaogu, Xiao, Xiaobo, Xiaogu, Xiaoluo, Xylofon, Yangqin, Yehu, Yueqin, Yunluo, Zheng, Zhonghu, Zinka och sist men inte minst, Övertonsflöjt.

Fan i mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med!

Ett riktigt musikerforum skulle minsann även innehålla respektive, dedicerade avdelningar för:

Fan i mig!

fast det här är ju ett studio-forum

prata med hägglund - han kanske stoppar in det i sitt forum

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst är det det!

Exakt, och jag vet en hel del som även sjunger i sin studio.

Sång är en så stor del av musiken att den nuvarande uppdelningen med "Akustiska instrument", "Elektriska instrument", "Hårdvarusynthar" och "Trummor" kan räcka, med ett litet tillägg av "Sång". Man behöver däremot inte skapa en enskild avdelning för varje enskilt blåsinstrument eller stränginstrument t.ex., det räcker att dessa kan ligga under "Akustiska instrument", om de är akustiska.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

och jag vet en hel del som även sjunger i sin studio.

VA!? Det var som fan...

För övrigt tycker jag nog — trots allt — att en "sång-avdelning" är lika lönlöst som att ha en avdelning för (låt)textförfattande. Såväl sjungandet som författandet i sig är så pass personligt att det inte går att "överföra" i form av "tips". Det finns egentligen bara ett tips och det är att öva. För det behövs ingen forumavdelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

VA!? Det var som fan...

För övrigt tycker jag nog — trots allt — att en "sång-avdelning" är lika lönlöst som att ha en avdelning för (låt)textförfattande. Såväl sjungandet som författandet i sig är så pass personligt att det inte går att "överföra" i form av "tips". Det finns egentligen bara ett tips och det är att öva. För det behövs ingen forumavdelning.

Nej - men kanske tips på var man hittar sångpedagoger...? 😉

Nu hukar jag mig inför Valles reaktion...spyme.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...