Jump to content
Annons

Lite poppigare låt

Recommended Posts

Hej på er👋

Skulle göra en poplåt tänkte jag. Blev ändå mindre poppig än jag tänkt mig från början och texten hamnade i moll. Har mindre koll på kompressorer och liknande, som jag drar i lite på skoj. Men ge gärna feedback om ni vill. Den är inte färdigmixad eller mastrad. Texten finns nedan.

Ha en fin lördag☀️

From the stars

Waiting for something that never arrives

Looking for some kind of sign buried deep in your eyes

How to face this life

Crossing waters way too deep

Burning your fingers 

Just so you know how it feels

If the pain is real

You should be loved

Have all you’e ever dreamed of

Were fallin 

We fell from the stars

Were drifting away 

Thought were worlds apart

Fading out just to feel the cuts

We said it would be us

Rememberance takes a heavy toll

On the scars that live deep down in your soul

So we loose it all

The way it makes you feel

Hollow inside

Like nothing else was real

Let go of our pride

God knows we tried

Edited by Richie76
  • Gilla 1

Annons

Tack Henric! Väldigt roligt att höra😊

Tack så mycket Slejnard! Värmer att ni båda tycker sången håller måttet. Har börjat öva den senaste tiden. Ska se över trummorna. Bra input. Har inte reflekterat över gitarren. Stämmer alltid noggrant men hojta ni andra om ni håller med, man blir lite hemmablind efter ett tag😅

Jag har inte reagerat på att gitarrerna är ostämda. De kanske är lite vassa och skulle behöva lite kärlek av ett eq-trollspö.

Men en bra låt o bra sång!

Gneta på med mixen så lyfter du låten. Nu låter det t ex som att instrumenten inte riktigt lirar i samma rum. Trummorna låter som om de spelas i ett litet dämpat rum, medan gitarrerna låter som om de spelas i ett större rum (stort flyghangar?). Prova t ex att skicka alla instrument till en gemensam kanal med ett reverb för att limma ihop mixen (det kanske du redan gör, men reverbet hörs inte?)

Blir intressant att höra en färdigmixad version. 

Tack för feedback Jonatan! Roligt att du gillar låten. Kom på att jag inte eq:at gitarrerna alls😅 Så skruvade lite efter bästa förmåga och la på lite mer rum på trummorna. Är fortfarande inte mastrat eller så men förhoppningsvis låter det lite bättre iallafall.

Bra låt och riktigt bra sång.

Resten kommer säkert också att bli bra, behöver mixas och kanske lite omtag på t ex trummor. Men som sagt, mycket låter bra även i den här versionen.

/g

Tack got! Blir väldigt glad över feedback. Ska se över trummorna, lite idétorka bara på vad jag ska förbättra med dem. Har börjat mixa sångljudet och ska göra ett försök på en slutmix. Tack för input😊

Jag föredrar mycket mindre "rymdklang;" den ger ett mycket kallt intryck som förstör låten som skulle göra sig i en varmare atmosfär. Men du kan din sak så det blir en fyra av fem i betygspapperen. 

Tro var bara en omskrivning för kanske😊 Funderar på baby audios reverb. Kör nu med standard reverb på GarageBand. Någon som har testat baby audios? Verkar bra enligt youtube😅